نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: “بصیرت” لازمه حفظ حیثیت ملی- دینی و نجات جامعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لازمه نجات هر جامعه بصیرت است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر هر دو یکی است و حافظ ارزش‌ها، جامعه، دین خدا، جان، مال و ناموس است. آیت‌ا… سید علیرضا عبادی در دیدار نیروهای نظامی و انتظامی استان و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: انسان چه از نظر فردی و چه از نظر اجتماعی دارای یک بعد فیزیکی و یک بعد فکری و معنوی است و اگر دشمن در جهت سلطه بر جامعه، آب و خاک و زندگی مردم برآید افکار، اندیشه‌ها و رفتار مردم را تغییر می‌دهد و وقتی در رفتار و گفتار تأثیر بگذارد از جهت مسائل دفاعی و نظامی جامعه تصرف شده است و نیازی به آن نیست و این امر مشهود است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا کارکرد امر به معروف و نهی از منکر هر دو یکی است و حفاظت از ارزش‌ها، جامعه، دین خدا، جان، مال و ناموس است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر ملتی قدرت دفاع از خود را نداشته باشد هیچ ندارد تصریح کرد: هر ملتی که نمی‌تواند از خود دفاع کند همه چیز آن ملت به باد رفته است. آیت ا… عبادی خطاب به نیروهای نظامی و انتظامی استان یادآور شد: شما در همه کارهای خوبی که در جامعه ایجاد می‌شود اعم از اقتصادی، اجتماعی و غیره در ثواب و خیر آن شریک هستید و این کم نیست. وی با بیان اینکه این زمینه وجود دارد که کسی که هدفمند در دفاع مقدس برای اجرای حق و ابطال باطل تلاش کند سرآمد تمام عبادت‌ها است، اظهار داشت: از ۲۰۰ سال قبل برای براندازی کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی شده است و این پروژه‌ای است که کم‌کم جلو می‌رود. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن قصد دارد فرهنگ قرآنی را از مردم بگیرد و این نقشه از زمانی ریخته شد که آثار آن را مشاهده می‌کنیم و جامعه را به فحشا و گناه می‌کشد. آیت ا… عبادی با بیان اینکه ما در یک کشتی سوار هستیم و نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستیم، گفت: وقتی گناه وارد جامعه شود همه را فرا می‌گیرد و بدتر از همه وقتی است که دشمن نفوذ کرده باشد و در این زمان بیش از همه چیز بصیرت لازم است چون بصیرت است که می‌تواند جامعه را نجات دهد. وی با بیان اینکه وحشی‌گری قرن ۲۱ و جنایاتی که به بسیاری از مسلمانان می‌شود به دست دشمن است، افزود: کسانی که به اسم می‌گویند کشورهای اسلامی هستند و جلسه می‌گذارند و در پایان می‌گویند فرصت نکردیم به مسائل میانمار بپردازیم و به بیانیه‌ای اکتفا می‌کنند چیزی از دشمن کم ندارند و مسلمان‌نمایی بیش نیستند.
تشکیل ۱۰۰ شورای امر به معروف
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: همزمان با هفته هفته دفاع مقدس و احیای امر به معروف و نهی از منکر ۷۲ عنوان برنامه در ۷۰۰ نقطه استان اجرا می شود. سردار علی قاسمی افزود: اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، خاطره گویی و سخنرانی در مدارس، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، بازسازی عملیات قدس در طبس، همایش تجلیل از رزمندگان و ایثارگران، گردهمایی فرماندهان، مراسم تعزیه خوانی و برگزاری نشست های بصیرتی از جمله برنامه های اجرایی در هفته دفاع مقدس است. وی از تشکیل ۷۰ شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات استان خبر داد و گفت: همچنین ۵ شورای امر به معروف در حوزه های علمیه، ۳۰ شورا در مساجد و ۵ شورا در اصناف تشکیل شده است. سردار قاسمی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰ گروه اجرایی آمران به معروف در استان وجود دارد، بیان داشت: ۷۰۰ نیروی داوطلب آموزش های آمران به معروف را فرا گرفته اند و یک هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان جنوبی ثبت نام کرده و در حال گزینش هستند.
وی ادامه داد: این گروه های اجرایی برمبنای قانون امر به معروف و نهی از منکر و آموزش هایی که فرا گرفتند بحث تذکر لسانی را در دستور کار قرار می دهند. فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افتخار می کنند در مسیر لشکریان امام حسین (علیه السلام) گام برمی دارند و ادارات استان نیز در بحث امر به معروف پیشگام هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*