در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری قرارگاه جوادالائمه (ع) سپاه با نهادهای مرتبط با آسیب های اجتماعی اعلام شد: اجرای طرح مبارزه با آسیب های اجتماعی محله محور در استان

تفاهم نامه همکاری قرارگاه جواد الائمه(ع) سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی با نهادها و سازمان های مرتبط با آسیب های اجتماعی استان امضا شد. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در نشست خبری این مراسم گفت: خراسان جنوبی با دارا بودن ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر دنیا قرار گرفته و با تلاش غیور مردان مرزبانی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی و حمایت های دستگاه قضایی دارای امنیت پایدار است.زندی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری  ۲۱ تن و ۷۴۰ کیلو گرم مواد مخدر در استان کشف وضبط شده، افزود: کشفیات استان  رشد ۲۷درصدی داشته است.به گفته وی استان خراسان جنوبی در حوزه مواد مخدر ۹۷ شهید و ۸۵ جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

زندی به اجرای طرح متادون رایگان در مناطق مرزی استان اشاره کرد و افزود: اجرای طرح متادون رایگان در مناطق مرزی باعث شده تا کشفیات مواد مخدر در عقبه مرز کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه امام جمعه درح به عنوان سفیر مبارزه با مواد مخدر در حوزه کاهش آسیب های مواد مخدر بسیار تلاش خوبی داشته اند ، افزود:درمان ۷۵ نفر در بخش درح به صورت رایگان از سوی این دبیرخانه انجام شده است.

درخواست ورود خیرین به هزینه های ترک اعتیاد

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) استان هم در این مراسم گفت: قرارگاه جوادالائمه از سال ۹۵ در سطح کشور و از  سال ۹۶ در خراسان جنوبی شروع به فعالیت کرده است. سرگرد فرخنده با بیان اینکه یکی از هداف این قرارگاه مبارزه با آسیب های اجتماعی واعتیاد می باشد، افزود: طرح “مبارزه و پیشگیری  از اعتیاد با عنوان  محله محور با همکاری سایر نهادها و سازمان های مرتبط در دست اجراست.

به گفته دبیر قرارگاه جوادالائمه خراسان جنوبی در سطح کشور ۳۵۲ محله شناسایی شده و این طرح در خراسان جنوبی در ۱۱ محله شهرستان های استان در حال اجرا است. وی با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها بجز طبس در یک محله این طرح اجرایی می شود، عنوان کرد: در شهرستان بیرجند دو محله برای این طرح در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه باید قبح استفاده از مواد مخدر را برای مردم برجسته کنیم، گفت: ترک اعتیاد افراد در این طرح دنبال می شود که در این زمینه خواستار ورود خیران برای کمک به هزینه های درمان هستیم. وی با اشاره به اینکه  در این طرح سعی شده علاوه بر پاکسازی محلات از وجود معتادین، زمینه اشتغال زایی آنها با آموزش‌های اشتغال زایی و کمک اداره کل فنی و حرفه ای استان فراهم شود، عنوان کرد: اشتغال یکی از راه های نگهداشت خانواده کنار هم وبدون معضل اعتیاد است که برای تحقق این مهم، نیاز به تسهیلات خوداشتغالی است و از دستگاه های متولی، خواهان ارائه وام خوداشتغالی هستیم. به گفته وی حل مشکلات عمرانی و اجتماعی محلات نیز در دستور کار است و در برخی محلات به دلیل نبود فضای تفریحی مناسب افراد درگیر اعتیاد می شوند که در این زمینه شهرداری ها پای کار آمده اند. وی با  تاکید بر اینکه در این طرح هیچگونه موازی کاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای حل معضل اجتماعی خواست و اراده مردم، انجام کار قرارگاهی و حفظ آبروی افراد مد نظر است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح با تاکید بر حفظ آبروی خانواده های معتادین است، گفت: این اطمینان را به خانواده ها می دهیم که اطلاعات طبقه بندی و محرمانه است. به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ، در صورت اغنا نشدن افراد معتاد در محلات مورد هدف طرح ضمن هماهنگی با مقام قضایی اقدامات لازم در جهت پاکسازی محلات از فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر در دستور کار قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون ۵۰ نفر در این طرح موفق به ترک مواد مخدر شده اند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*