اخبار کوتاه استان/توزیع ۳۶۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند

خدمات دهی گروه‌های دامپزشکی در ایام محرم
۵۰ گروه ثابت و سیار دامپزشکی خراسان جنوبی در ایام محرم آماده ارائه خدمات رایگان به مردم هستند. مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه دهه اول محرم ۲۸ گروه ثابت و ۲۲ گروه سیار در استان بر ذبح بهداشتی دام نظارت دارند. دکتر علیرضا رفیعی پور افزود: ناظران ذبح شرعی، دامپزشک، بازرس بهداشتی در ساعات کاری صبح و عصر در کشتارگاه ها، پست های دامپزشکی و قربانگاه ها بر ذبح بهداشتی و کشتار دام های سالم نظارت دارند. وی گفت: ذبح دام در اماکن عمومی و خیابانها تخلف است.

توزیع ۳۶۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند
۳۶۰ بسته لوازم التحریر همزمان با اولین روز سال تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند خراسان جنوبی توزیع شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه استان ارزش هدایای توزیع شده بین دانش آموزان را ۱۸ میلیون تومان اعلام کرد. حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه این تعداد لوازم التحریر در قالب طرح مهر تحصیلی با اجرای نیت واقف بین دانش آموزان توزیع شد، افزود: این بسته ها شامل کیف، دفتر، خودکار و اقلام مورد نیاز یک سال تحصیلی دانش آموزان است.

جذب ۷۹ حامی در همایش شیرخوارگان حسینی
۷۹ حامی در حاشیه همایش شیرخوارگان حسینی حمایت از ایتام خراسان جنوبی را برعهده گرفتند. معاون توسعه مشارکت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: این حامیان حمایت از ۸۲ یتیم، فرزند محسنین و یک بیمار طرح شفا را برعهده گرفتند. احمد رفیعی افزود: در این طرح ۶۳ حامی در طرح اکرام ایتام حمایت از ۶۶ یتیم، ۱۵ حامی در طرح محسنین حمایت از ۱۵ یتیم و خانواده نیازمند و یک حامی در طرح شفا حمایت از یک بیمار نیازمند را برعهده گرفتند.
اختصاص ۱۴۵۰ هکتار از اراضی سرایان به کشت جو
مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: عملیات کشت جو از مهر امسال در اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود یک هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی به کشت جو اختصاص یابد. موسی سلیمانی در نشست برنامه ریزی کشت پاییزه شهرستان سرایان افزود: میزان بذر جو مورد نیاز در هر هکتار ۱۵۰ تا ۱۸۰ کیلوگرم در نظر گرفته می شود. وی متوسط برداشت جو در هکتار را ۲٫۳ تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود با این سطح زیر کشت سه هزار و ۳۵۰ تن جو در اردیبهشت ماه سال آینده برداشت شود.

اجرای ۸۶ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس و سربیشه تعداد ۱۱ پیمانکار فعال مشغول اجرای پروژه های فاضلاب می باشند. سید ناصر ناصری مجموع مبالغ پیمان های فعال را بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با اتمام فعالیت این پیمان ها بیش از ۸۶ کیلومتر شبکه های اصلی و فرعی فاضلاب احداث خواهد شد. وی از ابلاغ قرارداد جدید توسعه شبکه فاضلاب در راستای احداث ۴٫۲ کیلومتر با رقم ۸٫۱۰۰ میلیون ریال در محدوده خیابان غفاری از جابربن حیان تا شهید آوینی خبر داد و بیان کرد: این قرارداد از محل اعتبارات جاری اخیرا ابلاغ شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*