قوانین دست و پاگیرمنابع طبیعی

فرماندار خوسف روز گذشته برای اولین بار با برگزاری نشست خبری به ارائه گزارش عملکردی از حوزه فعالیتی خود و بیان مهم ترین اولویت ها ، مشکلات و پروژه های فعلی شهرستان پرداخت . در این جلسه که مدیران دستگاه های اجرایی و هم چنین بخشداران شهرستان حضور داشتند فرصتی فراهم آمد تا به سوالات خبرنگاران در یک بازه زمانی بیش از سه ساعت و نیم پاسخ گویند.
افزایش توقعات مردم خوسف
از مسئولان بعد از شهرستان شدن
فرماندار خوسف در ابتدای جلسه به معرفی اجمالی شهرستان پرداخت و با اشاره به تشکیل این شهرستان درسال ۹۱ گفت: بعد از ارتقای خوسف به شهرستان برای مردم توقعاتی ایجاد شده و از دولتمردان انتظار رسیدگی بیشتری دارند ولی ما نیز توقع داریم  با توجه به محدودیت اعتباری مردم با مسئولان همراهی داشته باشند.
شفیعی با بیان اینکه طی سالهای گذشته اتفاقات خوبی در شهرستان افتاده ولی کافی نیست و ما تلاش داریم خود را به میانگین توسعه ای برخی شهرستان های استان برسانیم، افزود: ۳۳ درصد ذخایر معدنی استان در خوسف قرار دارد و جدیدا معدن مس شادان شناسایی شده و در مرحله صدور پروانه قرار دارد ومعدن طلای هیرد نیز در دستور کار قرار دارد که این دو پروژه فرصت خوبی برای اشتغالزایی ایجاد کرده اند.
پرورش شتر در خوسف به جایگاه واقعی خود نرسیده
وی بااشاره به تصویب تشکیل دبیرخانه جشنواره گل نرگس در این شهرستان و ارسال به کمیته برنامه ریزی استان برای تصویب افزود: ۹۰درصد مردم در شهرستان به کشاورزی و دامداری مشغولند ولی از ظرفیت هایی مانند شتر بخوبی بهره گرفته نشده و ما در جایگاه واقعی قرار نداریم .
زیر ساخت ها در شهرک صنعتی خوسف کفاف نمی کند
وی با اشاره به اینکه خوسف بعنوان سومین شهرستان پهنار استان در برخی موارد مورد غفلت واقع شده و آن طور که باید و شاید معرفی نشده، ادامه داد: دو شهرک صنعتی  در خوسف فعال است که شهرک شهید رحمانی با توجه به حضور سرمایه گذار چینی و تمایلش برای گسترش کار با مشکلاتی روبرو است و با وجود اینکه در حال حاضر زیرساخت هایی مانند برق، آب وگاز در آنجا فراهم شده اما درصورت توسعه شهرک و گسترش کار سرمایه گذاران زیر ساخت های موجود کفاف نمی کند وهمین الان برای توسعه برق شهرک به ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .
مهاجرت ۲ هزار نفری از شهرستان خوسف
فرماندار خوسف با اشاره به خشکسالی های چندین ساله و مهاجرت ۲ هزار نفری ازاین شهرستان به مناطقی مانند مرکز استان وحاشیه این شهر اذعان داشت: راه های روستایی شهرستان قدمت زیادی دارند و روستاهای زیادی هم با تانکر آبرسانی می شوند و۳۰ درصد شبکه های توزیع نیز فرسوده اند .
برخی مدیران از قانون جلوترند
شفیعی از عدم انتن دهی شبکه های صدا و سیما حتی در شهر خوسف و نبود زیرساخت های تلفن ثابت در بسیاری ازمناطق انتقاد کرد و گفت: قوانین دست و پاگیری در برخی موارد وجود دارد مانند قوانین منابع طبیعی که دست مدیران را برای کمک به مردم بسته و از طرف دیگر برخی مدیران ما نیزدر استان سختگیری های بی موردی دارند و گاها یک قدم از قانون جلوترند و این در حالی است که باید قوانین را به نفع مردم تغییر داد.
گلایه شدید فرماندار خوسف
از عدم همکاری شرکت گاز
وی در ادامه با انتقاد از عملکرد شرکت گاز در این شهرستان ، افزود: این مجموعه به رغم پیگیری های مجدانه حاضر به همکاری با روستائیان نیست و این درحالی است که علمک شرکت گاز نصب شده و حتی همکاری برای انتقال گاز به واحدهای تولیدی هم وجود ندارد .
فاضلاب مشکل عمده شهر خوسف
وی از نبود شبکه فاضلاب در خوسف بعنوان یک مشکل اساسی یاد کرد و اذعان داشت: ما در حال جانمایی نقطه ای برای تصفیه خانه فاضلاب هستیم که هم در نزدیکی مرکز استان قرار داشته باشد و هم مانعی در مقابل آن نباشد .
واگذاری اراضی در خوسف
بدون روال قانونی و سردرگمی مردم
وی در ادامه با اشاره به مشکلات مردم در خوسف درزمینه واگذاری اراضی مربوط به تعاونی ارتش بیان کرد: درگذشته روال قانونی واگذاری این اراضی رعایت نشده ومردم بعد سالها هنوز به حقشان نرسیده اند که امید است با حضور مسئولان سازمان اراضی کشور در استان این مشکل حل شود.
وجود ۶۲ پروژه ناتمام درخوسف
فرماندار خوسف از تبدیل شدن روستای خور به روستای بدون بیکار با ارائه تسهیلات ۴ درصدی صندوق کار آفرینی امید خبر داد و گفت: ۶۲ پروژه ناتمام در خوسف مانند بیمارستان ، سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی، استخر و… وجود دارد که برای سالن فرهنگ و ارشاد امسال اعتبار یک میلیارد و۲۰۰ میلیون تومانی گذاشته شده است. شفیعی اعتبارات امسال شهرستان را ۲۶ میلیارد تومان اعلام کرد که جایگاه دهم را در بین شهرستان ها به خود اختصاص داده و در ادامه افزود: اعتبار محمد شهر که منحل اعلام شده بیش ازدو میلیارد تومان بوده که در خود شهرستان هزینه خواهد شد وما در تلاشیم نقطه دیگری را برای جایگزینی انتخاب ومعرفی کنیم تا این ظرفیت از بین نرود. وی هم چنین در ادامه با بیان اینکه هیچ محدودیتی درواگذاری زمین روستایی نداریم، گفت: بانک مسکن در شهرستان وجود ندارد و مردم مجبورند با طی کیلومترها راه به مرکز استان بروند. وی همچنین به دوبانده شدن مسیر بیرجند تا سه راهی عرب آباد اشاره کرد و افزود: سرمایه گذار خارجی برای پروژه نیروگاه خورشیدی و بادی در شهرستان اعلام آمادگی کرده که به سرمایه ۵۰ میلیاردی نیاز دارد. درادامه این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خوسف به بیان گزارش عملکرد مجموعه کاری خود پرداختند و به سوالات خبرنگار پاسخ  دادند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*