اخبار علمی

درمان بیماری آلزایمر با عصاره گیاه آفریقایی

نتایج مطالعات نشان داده است، عصاره گیاهی آفریقایی به درمان بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از زی‌نیوز، محققان دریافتند، عصاره برگ، ساقه و ریشه‌های گیاهی به نام Carpolobia lutea از پیام‌رسان‌های مغز که نقش حیاتی در حافظه و یادگیری دارند محافظت می‌کند.

این گیاه مدت زمان طولانی است که در طب سنتی نیجریه استفاده شده است و می‌تواند داروی جدیدی باشد  برای درمان اختلالات مغزی پیشرفته که حافظه را مختل می‌کنند

در گذشته از این گیاه برای درمان عفونت‌های دستگاه تناسلی، لثه و کمردرد استفاده می‌شده است.

این وسیله پر مصرف خانگی در کمین سلامتی شماست/ عوارض «پکیج خانگی» را جدی بگیرید

یک فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: شعله پکیج‌های خانگی غیر استاندارد در طولانی مدت باعث کاهش اکسیژن و آسیب رساندن به افراد مستعد مشکلات تنفسی و آلرژی می شود.

علیرضا خیاط زاده فوق تخصص آسم و آلرژی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آسیب‌های پکیج‌های خانگی اظهار کرد: این پکیج های غیر استاندارد که برای گرم کردن آب و محیط خانه به کار می‌روند به دلیل سوختن ناقص و تولید گازهای مختلف می‌تواند باعث بروز آسیب‌های ریوی و حساسیت‌های مختلف در افراد شود.

وی با بیان اینکه گازهای متصاعد شده از پکیج‌های خانگی ممکن است تاثیر منفی بر روی بیماران قلبی و عروقی بگذارد و تنفس آنها را با مشکلاتی روبرو سازد، افزود: پکیج نصب شده در واحدهای آپارتمانی با تولید گاز مونواکسید کربن، اکسید نیتروژن و اکسید گوگرد، روی بصل‌النخاع که فرمان جریان خون را به قلب می‌دهد اثر بسیار مخرب داشته و با تشدید تنفس مونواکسید کربن، پیاز نخاع را تخریب و تنفس و ضربان قلب را قطع می‌کند.

۵ دلیل خوب برای خوردن تخم شربتی

تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تخم شربتی که به آن دانه چیا یا چیا سید هم گفته می‌شود، سرشار از مواد مغذی می‌باشد. تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و در عین حال آن‌هایی که در جذب کلسیم مشکل دارند بدانند یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان‌ها می‌شود.

استفاده از تخم شربتی در محلول آب یکی از بهترین مواد برای کم کردن وزن است. دانه‌های ژلاتینی تخم شربتی بدون آنکه کالری داشته باشد تا مدت‌ها فرد را سیر نگه می‌دارد و به جای خوردن دارو‌های زیان آور برای کم کردن اشتها، می‌توان از تخم شربتی استفاده کرد.

۵ دلیل خوب برای مصرف تخم شربتی مواردی، چون کمک به حفظ سلامت قلب، تنظیم قند خون، کمک به هضم غذا، ارتقای سلامت و عملکرد مغز، کمک به کاهش وزن و در نهایت این که به عنوان یک منبع خوب پروتئین گیاهی به عضله سازی کمک می‌کند.

محققان پی بردند؛

ترکیبات انگور موجب نابودی سلول های سرطان روده می شود

شناسهٔ خبر: ۴۰۱۱۶۳۴ – پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۶ – ۰۸:۱۰

سلامت > تغذیه

ترکیبات موجود در پوست و دانه انگور می تواند سلول های سرطانی را نابود کرده و در نهایت منجر به پیشگیری از این بیماری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، ترکیب «رزوراترول» که عمدتا در پوست انگور یافت می شود و عصاره دانه انگور بسیار در نابودی سلول های سرطان روده موثر هستند.

جیرام وانامالا، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم این ترکیب علاوه برآنکه موجب نابودی سلول های سرطانی می شود برای سلول های سالم هم سمی نیست.»

 

 

 

 

 

 

ماده غذایی پرطرفدار که «نابارورتان» می‌کند

برخی از خوراکی ها با وجود طعم و ظاهر خوشایند می توانند اثراتی مخرب برای سلامتی داشته باشند و حتی باعث ناباروری شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس جدیدترین پژوهش ها، مصرف بیش از اندازه قند، شکر و خوراکی های شیرین علاوه برافزایش احتمال ابتلا به بیماری دیابت می تواند در  زنان متاهل ایجاد نازایی کند.

کارشناسان در تحقیقات خود دریافتند مصرف خوراکی ها و موادغذایی شیرین می تواند سبب ابتلای زنان به سندروم پلی کیستیک تخمدان شود که در اثر این بیماری تخمک ها پس از پایان قاعدگی آزاد نمی شوند و در بدنه رحم باقی می مانند در نتیجه دیگر تخمکی در دهانه رحم برای لقاح وجود ندارد و  زن دچار ناباروری می شود

عضو انجمن جراحان ارتوپدی اطفال مطرح کرد:

درمانی نوین برای کف پای صاف/ اهدا استخوان به کمک کودکان می آید

عضو انجمن ارتوپدی اطفال با اشاره به درمان صافی کف پا با جایگزینی استخوانی گفت:منشا این جایگزینی های استخوانی می تواند از خود بیمار یا از جسد باشد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن کرمی عضو انجمن ارتوپدی اطفال در ارتباط با روش هایی که بتوان استخوان را در جراحی جایگزین یا تقویت کرد، اظهارداشت: منشا این جایگزینی استخوانی می تواند از خود بیمار یا از جسد تهیه می شود.

وی افزود: این مسئله سبب شده تا از طریق جایگزینی بتوانیم به جوش خوردن استخوان برسیم به طور مثال فردی که زانوی پرانتزی داشته و بخواهیم آن را صاف کنیم گاهی اوقات لازم است بخشی از استخوان را که شکسته تقویت کنیم تا هرچه زودتر به جوش خوردن ناحیه جراحی شده برسیم.

کرمی ادامه داد: گاهی نیز ممکن است کف پای یک بیمار صاف باشد و ما بخواهیم از لگن آن برای پیوند استخوان برداریم که اینجا لازم به انجام ۲ جراحی؛ یکی برای پا و دیگری برای لگن بیمار است

کافی شاپ در خانه؛

«کبد چرب» را با این دمنوش ها در نطفه خفه کنید+ دستورالعمل

مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش شما را از خطرات کبد چرب در امان نگه می‌دارد.

***دمنوش خارمریم
خواص درمانی
گیاه خارمریم یکی دیگر از گیاهان دارویی است که از آن برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های کبدی استفاده می‌کنند. این گیاه از آنجا که ترکیبی به نام سیلی‌مارین دارد، می‌تواند در کاهش میزان جذب چربی به ویژه چربی بد (LDL)، تری‌گلیسیرید و کاهش جذب کلسترول‌موثر باشد.
به همین دلیل بسیاری از درمانگران، این گیاه را از جمله موثرترین‌ گیاهان دارویی برای درمان کبد چرب می‌شناسند و مصرف دمنوش یا خشک این گیاه همراه غذا را در این زمینه موثر می‌دانند. مصرف این گیاه با مشورت متخصص طب سنتی می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کرده و سرعت تولید دوباره سلول‌های کبدی را افزایش دهد.

طرز تهیه
۳/۵ گرم دانه را در ۱۵۰ سی سی آب جوش در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کرده روزانه ۳ الی ۴ دفعه نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.

***دمنوش ریشه گیاه قاصدک
خواص درمانی
برای تمیز کردن کبد یک دوره‌ی درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید. گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک کرده و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. مواد زائدی که در کبد انباشته می‌شوند اجازه نمی‌دهند که توکسین های خون تصفیه و چربی‌ها هضم شوند.

 

 

روش تهیه
برای هر ۱۵۰ میلی‌لیتر آب جوش یک تا چهار گرم ریشه‌ی خشک گیاه قاصدک لازم دارید. این گیاه را دم کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*