گفته می شود

گفته می شود عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرده ما سر شاخه های قاچاق گوشی را می شناسیم اما نمی گوییم زیرا این وظیفه ستاد مبارزه با قاچاق کالا است. اما روی هم رفته حدود ۲هزار میلیارد تومان قاچاق گوشی داریم.

 

 

گفته می شود رئیس جمهوری آمریکا در تکمیل رویای احداث دیوار در مرز با مکزیک گفته می خواهد برای کاهش هزینه ها و تامین انرژی پاک، دیوار مکزیک را به پنل های خورشیدی مجهز کند. دیوار را احداث خواهم کرد، ما باید مانع از ورود مواد مخدر به آمریکا شویم. اما هم اکنون از ایده ای برای شما می گویم که تا به حال هیچکس درباره آن نشنیده است. مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک پر از گرما و خورشید است ما هم دیوار را به شکل پنل های خورشیدی می سازیم تا خرجش را دربیاوریم. ما به دنبال احداث دیوار خورشیدی هستیم تا هم انرژی تولید کنیم و هم هزینه این دیوار تامین شود.ساخت دیوار در مرز طویل آمریکا-مکزیک از شعارهای انتخاباتی ترامپ بود که اگرچه با هدف کاهش معزل مهاجرت غیر قانونی صورت می گرفت، از آنجا که با توهین به مردم مکزیک همراه بود، انتقادهای زیادی را متوجه رئیس جمهوری آمریکا کرد حال آنکه هزینه احداث آن نیز سرسام آور برآورد شد.

 

 

گفته می شود صادقی نیارکی با اشاره به شایعه وجود داعش در قزوین گفته برخی از رسانه‌های مجازی به این شایعه دامن زدند اما ما صراحتاً این موضوع را تکذیب کردیم و قویاً می‌گوییم که این امر صحت ندارد، در استان قزوین تاکنون هیچ ردی از گروهک‌های تکفیری و داعش وجود ندارد.وی افزود: استان قزوین شهروندان هوشیاری دارد بنابراین تاکنون کسی از این استان به گروهک تکفیری ملحق نشده است، علاوه بر این که ما مدخل ورودی پایتخت هستیم داعش بی‌میل نیست که در اطراف استان پایگاه‌هایی داشته باشد اما قزوین برای داعش قرمز است و اجازه فعالیت به هیچ گروهی داده نمی‌شود.

 

 

 

گفته می شود مقدم‌فر ادامه داد: مسئولان باید با مردم با صداقت عمل کنند، به طوری که حتی اگر در مسئله‌ای، موضوع به ضررشان هم بود، طبق نظر اهل بیت (ع)، مسئولان موظفند که با مردم صادقانه برخورد کرده و آنچه که صحیح است را بیان کنند. مثلا اگر در موردی، یک اقدام شجاعانه توسط یک نهاد و دستگاهی انجام شده که مورد تقدیر و تشکر مردم هم هست، لازم نیست برای اینکه عقب‌ماندگی خود را جبران کنید، بگویید که ما در این اقدام مشارکت و حضور داشته‌ایم، در حالی که شما در صحنه حضور نداشته‌اید و این خلاف واقع است.وی افزود: البته میدان برای مبارزه با دشمن باز است، شما می‌توانید در صحنه‌های دیگر مقابله با دشمنان ملت ایران، تلاش کنید و گزارش کارهای انجام شده را به مردم اعلام کنید ولی لازم نیست که اقدامات دیگران را به نام خودتان بزنید.مشاور فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مسئولان خوب است به امثال شهید چمران و طهرانی‌مقدم‌ها تأسی کنند، میدان خدمت به مردم باز است، آنها چرا اقدامات دیگران به نام خود می‌زنند؟

 

 

 

 

گفته می شود سخنگوی دولت در مورد وضعیت موسسه مالی ثامن اعلام کرده بانک مرکزی در دولت یازدهم دو تعهد ساماندهی بازار غیر متشکل پولی و سازمان‌هایی که فاقد مجوز لازم و کافی هستند و همچنین تقویت نظام بانکی و ادغام بانک‌ها و موسسات را بر عهده گرفته است که این تعهدات هم در شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسیده است. البته در راه ادغام موسسات مالی یک مقاومت‌هایی انجام می‌شود که آثارش را بر روی سپرده گذاران به جا می‌گذارد.نوبخت در پاسخ به این سوال که چرا بانک مرکزی نسبت به وضعییت بانک های دولتی و غیردولتی ورشکسته اطلاع رسانی نمی کند، گفت: وظیفه بانک مرکزی اطلاع رسانی به عنوان مرجع نظارتی است.نوبخت با اشاره به اینکه تحریک سپرده‌گذاران برای جلوگیری از اقدامات بانک مرکزی قابل قبول نیست،‌ خاطر نشان کرد: بانک مرکزی هم باید برنامه‌های خود در جهت تقویت نظام بانکی و ادغام موسسات مالی را به مردم دقیق اطلاع رسانی کند. من به همه سپرده گذاران در این موسسات اطمینان می‌دهم که نگران نباشند

گفته می شود پژمانفر، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی در نشست بررسی اسناد بین المللی در مشهد گفته سند بیست سی هنوز ملغی نشده است، بلکه صرفا اجرای آن متوقف شده و می تواند در زمان دیگری اجرا شود. جمع بندی در شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که همان کسی که این سند را ابلاغ کرده است باید آن را ابطال کند که متاسفانه این کار هنوز انجام نشده است. مجلس نمی تواند کاری کند چون تا به حال چیزی درباره سند ۲۰۳۰ به مجلس ارجاع نشده است.

 

 

گفته می شود به دنبال اعلام بانک مرکزی به مراجع قضایی مبنی بر فعالیت غیرمجاز موسسه اعتباری حافظ، مرجع قضایی نیز دستور ممانعت از فعالیت این موسسه را به نیروی انتظامی صادر کرده است. موسسه اعتباری حافظ  چندی است که در بازار غیرمتشکل پولی فعال شده و در حال توسعه شعب بود. این موسسه‌ هیچ مجوزی برای فعالیت در بازار پول نداشته و با این حال توانسته در برخی از نقاط کشور توسعه پیدا کند. ظاهرا این موسسه با حدود ۲۵ شعبه دایر که اغلب در ساری و تبریز قرار دارند فعالیت می کند. بانک مرکزی از مردم خواسته که برای جلوگیری از به مخاطره افتادن اموال خود به هیچ وجه نزد موسسه حافظ که موسسه‌ای جعلی است، سپرده گذاری نکرده و از هرگونه ارتباط دیگری با آن از قبیل در اختیار گذاشتن ملک برای ایجاد شعبه یا دریافت تسهیلات جدا خودداری کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*