اخبار شهرستانها

آغاز به کار سومین نمایشگاه قرآن و عترت طبس
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبس از آغاز به کار سومین نمایشگاه قرآن وعترت این شهرستان خبر داد. علیرضا عصاری گفت: سومین نمایشگاه قرآن و عترت طبس با شعار قرآن، اخلاق و زندگی از ١٧ تا٢۴ خردادماه، در محل سردر باغ گلشن برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
وی افزود: در این نمایشگاه غرفه هایی با محوریت نرم افزار و رسانه های دیجیتال، موسسات قرآنی، پاسخگویی به مسائل شرعی، آموزش و پرورش، فروش کتب و ادعیه قرآنی، اداره کتابخانه ها، صنایع دستی و پخش فیلم های قرآنی برپا شده است. عصاری اظهار داشت: ساعات کاری نمایشگاه قرآن و عترت طبس از ساعت ٢١:٣٠ تا ٢۴ می باشد.
برخورد با قصاب متخلف در شهرستان درمیان
سرپرست شبکه دامپزشکی درمیان گفت: از فعالیت پرخطر یک واحدقصابی در شهرستان درمیان جلوگیری شد.
دکتر مهدی مدرسی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش فعالیت کنه‌ها و نیز گزارش مواردی از ابتلای انسانی به تب کریمه کنگو در برخی از استان های کشور  نظارت بر کشتار در کشتارگاه دام شهرستان شدت گرفت. در این راستا با قصاب متخلف که پیش سرد گوشت قبل از فروش را رعایت نمی کرد؛ برخورد شد.
برگزاری کارگاه آموزشی تب کریمه کنگو در فردوس
رئیس شبکه دامپزشکی فردوس از برگزاری کارگاه آموزشی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان فردوس خبر داد.
دکتر ذوالفقاری افزود: می توان با فرهنگ سازی ، آموزش  و اطلاع رسانی تمامی شهروندان و روستائیان را در جریان عواقب بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق تشکیل دوره های آموزشی، توزیع بروشور و ارسال پیامک قرار داد و با رفتارهای مخاطره آمیز ازقبیل ذبح دام در منازل ، معابر و خیابانها ، برابر ضوابط و مقررات بهداشتی دامپزشکی از طریق مراجع قضایی برخورد لازم صورت داد.
آغاز فاز چهارم طرح گردشگری مزار کاهی سربیشه
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی سربیشه گفت: طرح گردشگری مزار کاهی در مجاورت بقعه متبرکه بی بی زینب خاتون با هدف ایجاد زیر ساخت های مناسب جهت گردشگران و زوار این امام زاده در سال ۹۱ آغاز شد و امسال با اعتبار حدود ۹۰ میلیون ریال فاز چهارم آن اجرا می شود.  هاشم اتفاقی افزود: اجرای دیوار ساحلی، سنگ فرش کف محوطه، بند کشی و بهسازی فضاهای احداثی از جمله اقداماتی است که در این فاز مورد نظر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*