اخبار شهرستانها

بازدید بیش از ۱۵ هزار نفر از نمایشگاه قرآن استان
مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر از نمایشگاه قرآن در محل نمایشگاه های بین المللی استان در بیرجند بازدید کردند. محمد جعفری افزود: این نمایشگاه علاوه بر بیرجند در شهرستان های طبس، درمیان، نهبندان، سربیشه، سرایان، فردوس و قاینات برگزار شد.وی اظهار کرد: برای نخستین بار ۵۰۰ میلیون ریال بن خرید کتاب به نمایشگاه اختصاص یافت و همه بن ها استفاده شد.وی گفت : نمایشگاه قرآن برای عموم مردم ۴۰ درصد ، برای طلاب و دانشجویان ۶۰ درصد و برای موسسه قرآنی ۷۰ درصد تخفیف لحاظ کرد.
۲۱۴ کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی نهبندان نصب شد
مدیر امور منابع آب نهبندان گفت: ۲۶۷ حلقه چاه کشاورزی برقدار در این شهرستان وجود دارد که تاکنون برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی کنتور هوشمند بر روی ۲۱۴حلقه چاه نصب شده است.محمد علی شهابی به ایرنا، افزود: در صورت تخصیص بودجه بقیه چاه های کشاورزی شهرستان تا پایان سال ۱۳۹۶ مجهز به کنتور هوشمند می شوند.وی با بیان اینکه بیشترین آب شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود، گفت: در سالهای اخیر کاهش نزولات جوی باعث برداشت بی رویه از منابع آب های زیرزمینی از طریق حفر چاه های عمیق کشاورزی شده است.
اجرای ٣ مجلس تعزیه حضرت علی(ع) در شب های قدر
معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اجرای تعزیه خوانی شهادت حضرت علی(ع) به همت گروه تعزیه‌خوان «عاشقان اهل بیت(ع)» در مرکز استان خبر داد.
سید علی زمزم افزود: این مراسم ها در راستای برنامه های جشن رمضان این اداره کل در شب  ١٩ ماه مبارک رمضان در پارک توحید، ٢١ رمضان در پارک آزادگان و ٢٣ رمضان در محل پارک شعبانیه ساعت ٢١ برگزار خواهد شد.وی تصریح کرد: متن تعزیه خوانی از متون قدیمی انتخاب شده است که با شرکت ١۵ نفر به مدت ١٢٠ دقیقه اجرا می شود.
عملیات گازرسانی به ۱۶ روستای زیرکوه در حال اجرا است
مدیر عامل شرکت گاز خراسان جنوبی از عملیات اجرایی گازرسانی به شهر زهان و ۱۵ روستا از توابع شهرستان زیرکوه خبر داد. فرشید دشتی در بازدید از روند پروژه های گاز رسانی استان اظهار داشت: این پروژه ها شامل ۲۰۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع می شود.وی، اعتبار مورد نیاز برای این پروژه ها را بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این شهر و روستاها از نعمت گاز طبیعی برخوردار  شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*