هاشمی هشدار داد: سیر صعودی تولد نوزادان معلول بالاتر از میانگین جهانی/ هزینه ۱۰ برابری هر نوزاد معلول در قیاس با نوزاد سالم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن هشدار نسبت به افزایش نُرم بروز معلولیت در کشور، گفت: در شرایط کنونی آمار تولد کودکان معلول از میزان استاندارد و نرم جهانی بیشتر است.

سیر صعودی تولد نوزادان معلول بالاتر از میانگین جهانی/ هزینه 10 برابری هر نوزاد معلول در قیاس با نوزاد سالم

همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تولد نوزادان معلول در کشور یکی از آسیب های جدی جامعه به شمار می رود، افزود: باید دولت در این زمینه ورود یابد و با ارایه برنامه ها و طرح های پیشگیرانه مانع از تولید نوزدان معلول در کشور شوند در این میان آموزش همگانی از جمله گام های اولیه برای ممانعت از موالید معلولان است.

نماینده مردم شاهین دژ، تکان و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از سویی دیگر تلاش برای کاهش بروز معلولیت های اکتسابی یعنی معلولیت ناشی از تصادفات یا حوادث و معلولیت های مادرزادی می تواند منجر به کاهش آسیب ها و کاهش هزینه های جامعه می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بهزیستی نیز باید حمایت های لازم را از مادران باردار انجام دهد زیرا می توان از برخی از معلولیت ها در زمان بارداری و حین زایمان جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: هر نوزاد معلول حداقل ۱۰ برابر نوزاد سالم برای جامعه هزینه بر است لذا بهترین راه آن است که اقدامات پیشگیرانه ای برای معلولیت های مادرزادی به کار گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه آمار تولد کودکان معلول از میزان استاندارد و نرم جهانی بیشتر است و باید این مهم را کاهش داد لذا می توان با آزمایش ها یا مشاوره های ژنتیک مانع از تولد نوزدان معلول شد./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*