سازمان حمایت؛ خرید خودرو فقط از نمایندگی‌های رسمی مجاز

سازمان حمایت اعلام کرد: خریداران خودرو ، فقط از نمایندگی‌های رسمی و دارای مجوز پیش فروش مجاز خودرو بخرند.
خرید خودرو فقط از نمایندگی‌های رسمی مجاز استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرد: خریداران خودرو تن‌ها از شرکتهای پیش فروش کننده خودرو که دارای نمایندگی رسمی و مجوز پیش فروش از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشند می‌توانند نسبت به خرید خودرو مبادرت کنند.
در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در راستای وظایف نظارتی، افزایش سطح آگاهی و پیشگیری از بحران‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله بازار خودرو همچنین ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو؛ اقدام برای پیش فروش خودرو از سوی شرکتهای عرضه کننده خودرو، تن‌ها در قالب دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر است و انتشار هرگونه آگهی و تبلیغات، مبنی بر پیش فروش خودرو بدون دریافت مجوز مربوط ممنوع و پیگرد قانونی دارد.
براساس گزارش یادشده؛ همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی که فاقد نمایندگی رسمی هستند، به هیچ وجه مجاز به عرضه خودرو در قالب پیش فروش نیستند.
در اطلاعیه صادر شده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تاکید شده است: به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکتهای عرضه کننده خودرو این اطلاعیه صادر شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*