تولید ترانسفورماتورهای میادین نفتی به دست متخصصان ایرانی

متخصصان ایرانی نخستین بار موفق به طراحی و تولید انواع ترانسفورماتورهای مورد نیاز میادین و نیروگاه‌های نفتی و گازی شدند.

تولید ترانسفورماتورهای میادین نفتی به دست متخصصان ایرانیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محققان و مهندسان جوان گروه ترانسفورماتور ایران در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، نخستین بار موفق به طراحی و تولید انواع ترانسفورماتورهای مورد نیاز میادین و نیروگاه های نفتی و گازی شدند.
 ارسلان فتحی پور مدیرعامل گروه ایران ترانسفو گفت: ترانسفورماتورMVA230 با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت برای نسل جدید نیروگاههای نفتی و گازی کلاس الف کشور طراحی و تولید ترانسفورماتورهایی با بیش از ۱۲۴۰ مگاولت آمپر برای شرکت مهندسی نفت به دست جوانان متخصص ایرانی انجام شده است.
وی با بیان اینکه با ساخت و تولید هر یک از این ترانسفورماتورهای نیروگاهی از خروج یک و نیم میلیون دلار ارز جلوگیری می شود ، گفت : هر یک از این ترانسفورماتور ابعاد مختلف دارد و برای انواع نیروگاهها با قدرت و ولتاژ مناسب طراحی و ساخته شده است.
وی گفت : ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرتی مورد نیاز شرکت های نفتی و گاز و پتروشیمی کشور منطبق بر دانش روز طراحی و تولید شده که نسبت به نمونه خارجی آن از قیمت پایین تری برخوردار است.
مدیرعامل گروه ایران ترانسفو افزود: طراحی و تولید ترانسفورماتورهای مورد نیاز پروژه خط لوله انتقال نفت خام سبزاب – ری نیز به دست توانمند جوانان ایرانی محقق شده است و در حال حاضر این ترانسفورماتورها به میزان ۲۹۰ مگاولت آمپر در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران بکار گرفته شده است.
پروژه خط لوله انتقال سبز اب-ری به منظور انتقال نفت خام ترش حوزه دزفول احداث شده و با طول تقریبی ۶۳۰ کیلومتر از تلمبه خانه سبز اب واقع در استان خوزستان شروع  می شود و با عبور از استان های لرستان، مرکزی، قم و تهران در پایانه ری خاتمه می یابد.
فتحی پور از مشارکت موثر گروه صنعتی ایران ترانسفو در طرح توسعه میادین نفتی غرب کارون و نیروگاه های آن خبر داد و گفت: ترانسفورماتورهای مورد نیاز شرکت مهندسی و توسعه نفت کشور، شرکت نفت یادآوران ، آزادگان شمالی و جنوبی نیز
تولید شده است و ماه های آینده تحویل این شرکت ها خواهد شد.
وی گفت : این ترانس ها کاملا قابل رقابت با نمونه های خارجی آن است و برای تامین شرکت پتروشیمی بوشهر ، پتروشیمی دماوند و تامین پست و ترانس های منطقه یاران شمالی تکمیل ترانس های مورد نیاز جهت راه اندازی فازهای۱۷,۱۸,۲۰,۲۱ پارس جنوبی تولید شده است.
وی اضافه کرد: طراحی ترانسفورماتورهای مورد نیاز شرکت مناطق نفت خیز جنوب جهت کاهش فشار گاز چاه های نفتی نیز که تاکنون در اختیار کشور کانادا بود به پایان رسیده است و در حال تولید نمونه اول آن هستیم.
فتحی پور با اشاره به اینکه گروه ترانسفو ایران، بزرگترین و باسابقه ترین کارخانه تولید ترانسفورماتور های مختلف در منطقه خاورمیانه است ، گفت : ترانسفورماتور ایران در حال حاضر اصلی ترین تولید کننده و صادر کننده ترانس در صنعت برق در ایران و منطقه خاورمیانه است.
مدیرعامل گروه ایران ترانسفو کشور با بین اینکه ظرفیت تولید شرکت ایران ترانسفو بیش از ۴۰ هزار مگاولت آمپر در سال است ، افزود: این گروه با دارا بودن ۱۶ شرکت تابعه و اشتغال زایی ۵ هزار نفر بصورت مستقیم و بیش از ۲۰ هزار نفر بصورت غیرمستقیم،  نقش بسیار مهمی در صنعت برق و اقتصاد کشور ایفا می کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر گروه ترانسفو ایران یکی از پنج شرکت بزرگ منطقه غرب آسیاست ، تاکید کرد : چشم اندازی که برای گروه ترانسفو ایران طراحی شده، رسیدن این صنعت به جمع ۱۰ شرکت برتر دنیاست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*