با کمک مردم فساد را ریشه‌کن خواهم کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یکشنبه در جمع مردم زنجان، با بیان اینکه امام حسین(ع) معلم بزرگ عزت است، تصریح کرد: خداوند متعال انسان را با کرامت و عزت آفریده است. امام حسین(ع) برای اینکه ما با عزت زندگی کنیم به ما درس عزت و کرامت داده است.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: امام حسین(ع) به ما آموخته باید ارتباط دولت با ملت با کرامت باشد؛ به هیچ عنوان هیچ قراردادی و توافقی نباید به عزت و کرامت مردم خدشه وارد کند، چون ما باید در تمام ابعاد با کرامت زندگی کنیم.
ارتباط دولت با ملت باید با کرامت باشد
کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه وظیفه دولت است با ایجاد شغل مانع خدشه به کرامت جوان باشد، گفت: مشکلات اقتصادی موجب تعطیلی کارگاه‌ها شده و امروز آنچه در جامعه ما بسیار اهمیت دارد، روابط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که باید بر اصل کرامت باشد.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ملت ایران در مقابل دنیا حرف برای گفتن دارد، افزود: آنچه سایه جنگ را از سر مردم برداشته، حضور قدرتمندانه مردم در صحنه است.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ضعف مدیریت اجرایی، بزرگ‌ترین مشکل کشور است، گفت: آب و خاک خوب داریم، اما مدیریت نداریم. مشکل مدیریت است، نه کم آبی. مشکل این است که هر روز شاهد فساد در کشور هستیم. من کاری به این دولت و آن دولت ندارم، فساد فساد است.
وی با بیان اینکه با کمک مردم فساد را ریشه‌کن خواهم کرد، گفت: فساد مردم را به دولت بدبین می‌کند، این جناح و آن جناح ندارد، باید با مفسد برخورد شود، نه اینکه کنار نشسته و مدام بگویند فساد داریم، بله فساد داریم، اما باید مفسد تحویل عدالت شود.
نگویید نمی شود، بگویید ما نمی توانیم
رئیسی مسئله بیکاری را مهمترین نگرانی مردم دانست و گفت: اگر شما نمی‌توانید مشکلات کشور را حل کنید، نگویید نمی‌شود، بگویید ما نمی‌توانیم، اما ما به صراحت می‌گوییم که ما می‌توانیم.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی خلق شده، گفت: اگر نیمی از این نقدینگی در تولید استفاده شود، بیکار نخواهیم داشت؛ اول دولتی‌ها شعار دادند نباید بازار کالای چینی داشته باشیم، اما در چهار سال گذشته میزان متوسط کالای چینی دو برابر شده و عموم کالاهایی که وارد شده هم کالای مصرفی بوده که ما می‌توانستیم در داخل تولید کنیم. وی گفت: برخی بزرگ‌ترین دلالی‌ها را می‌کنند، اما حاضر نیستند مالیات بدهند و آقایان اینها را رها کرده و از محرومان مالیات می‌گیرند.
تحلیل دیدگاه‌های حجت الاسلام رئیسی
با حاشیه نشین ها چه کنیم؟
خراسان جنوبی، سومین استان پهناور کشور است که بیش از یک دهه از استقلال و استان شدن آن می گذرد.
استانی که ۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک با بزرگترین تولید کننده محصول خشخاش جهان دارد. کمبود نزولات آسمانی و از سوی دیگر بحران خشکسالی ۱۸ ساله در بسیاری از نقاط استان، موجب مهاجرت بسیاری از روستانشینان به حاشیه شهرها و تشدید پدیده حاشیه نشینی شده است.
حاشیه نشینی؛ علاوه بر اینکه چهره ای زشت از شهر را در مقابل دیدگان ترسیم می کند، موجب ایجاد مشکلات متعددی از جمله افزایش «فاصله طبقاتی، عدم تناسب بین جمعیت شهری و زیرساخت ها، فقر اقتصادی و فرهنگی، بیکاری و…» می شود. طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵، شهرستان بیرجند (مرکز استان خراسان جنوبی) ۳۴ درصد جمعیت استان؛ یعنی ۲۶۱ هزار و ۳۲۴ نفر را به خود اختصاص داده است درحالیکه این رقم در سرشماری سال ۱۳۹۰؛ ۲۳۰ هزار و ۴۸۷ نفر اعلام شده بود. این افزایش ۳۰ هزار نفری در مرکز استان خراسان جنوبی، بدون شک حکایت از افزایش حاشیه نشینی دارد.
آنجایی که در روستاهایی از جمله حاجی آباد، امیرآباد، چهکند، دستگرد، علی آباد لوله، حسین آباد سادات و شمس آباد شهرستان بیرجند شاهد پدیده حاشیه نشینی هستیم و افزایش جمعیت شهر بیرجند به این روستا‌ها سر ریز شده و موجب شده است که امکانات محدود در این روستاها، جوابگوی جمعیت نباشد و از جهات مختلف با کمبود زیرساخت ها مواجه شوند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم معتقد است که رشد شتابان شهرنشینی و افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها، حاشیه‎ نشینی و اسکان غیر رسمی را پدید آورده است و به تناسب، موجب گسترش نابهنجاری هایی در شهرها شده است.
نکته ای که رئیس جمهور “فعلی” هم در مناظره ۸ اردیبهشت به آن اشاره کرد که « یک عامل مهم حاشیه نشینی مسئله بیکاری است و عدم درآمد کافی فردی که در یک شهر دور زندگی می‌کند یا در یک روستایی زندگی می‌کند و منابع درآمدیش کافی نیست و یا اینکه اصلا نمی‌تواند شغلی داشته باشد برای اشتغال خودش ناچار است مهاجرت کند»
آنچه همواره مورد غفلت از سوی دولتمردان واقع شده است « چاره اندیشی و ارائه یک راهکار برای افراد حاشیه نشین است»
موضوعی که حجت الاسلام رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در اولین مناظره ۶ کاندیدای ریاست جمهوری درخصوص حاشیه نشینی به خوبی به آن توجه کرد و گفت: در مورد حاشیه‌نشینی مسئله اول آمار است؛ آمار ۱۱ میلیون مربوط به سال ۹۲ است؛ الان آمار شاید تا ۱۶ میلیون نفر بشود. آمار دقیق باید نسبت به حاشیه‌نشینی معلوم شود. نکته دیگر یک بحث علمی و تحقیقی می‌کنیم که حاشیه‌نشینی دلایل آن چیست مثل اینکه روستاها کم آبی اینها علل است.
وی افزود: سخن ما این است که با عزیزانی که در حاشیه شهرها هستند چه کنیم؟ اولین گام مسئله نوسازی و بهسازی نسبت به مسکن و خانه آنهاست که حتما باید صورت گیرد نظام شهری باید ماموریت بگیرد و ساماندهی بکنند. حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: نسبت به سرمایه‌گذاری دعوت بشوند صنایع دعوت بشوند و سرمایه‌گذاری بکنند و یک سامان جدی بکنند. حاشیه شهر مثل خود شهر.
ارائه راهکار از سوی حجت الاسلام رئیسی درخصوص حاشیه نشینی « نوسازی و بهسازی نسبت به مسکن و خانه حاشیه نشین ها» در اولین مناظره بسیار حائز اهمیت بود. نکته ای که دیگر کاندیداها با پرداخت به «حاشیه» از ارائه برنامه درباره « حاشیه نشین ها» غفلت کردند.
اخبار
حجت‌الاسلام محمد مختاری رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه در نشست خبری که به میزبانی خبرگزاری تسنیم دفتر خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: فعالیت‌های هسته مرکزی ستاد با حضور جمعی از جوانان ولایی، ارزشی و دلسوز انجام می‌شود. وی با بیان اینکه در این راستا کمیته‌های مختلفی تعیین شد، اظهار داشت: در کمیته امور اقشار، نهضت سخنرانی، امور اساتید، دانشجویان، معلمان، ورزشکاران، هنرمندان، صنعت کارگری و کارآفرینی، روستائیان، ایثارگران، گروه‌های تخصصی رسانه، فضای مجازی و تبلیغات شهری نیروهای با اخلاص مشغولند و تمام نیروهای ارزشی از هر گرایشی به میدان آمدند و با هم همکاری می‌کنند.
رئیس ستاد انتخابات حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر هشت ستاد فعال داریم، گفت: این ستادها شامل ستاد ورزشکاران، دانشجویی، تشکل‌ها، احزاب سیاسی و ستادهای مردمی است. وی گفت: اگر در برخی مواقع کندی کار را می‌بینید از روی قصور نیست و سیاست ستاد این است که به تدریج فعالیت‌ها زیاد شود و کار با یک روند حساب شده ادامه پیدا کند تا شور انتخابات در هفته پایانی باشد.
حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه در شهرستان‌ها ستادهای اصلی فعال شده و باید فقط چارت تشکیلاتی خود را اعلام کنند، افزود: کمیته نهضت سخنرانی نیز لیست ۳۴ سخنران کشوری را آماده کرده که در دهه اول و دوم از تجربیات آنها استفاده خواهیم کرد و بنا است چند نفری را به استان دعوت کنیم.
پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی
« سید ابراهیم رئیسی» راه‌اندازی شد
همزمان با میلاد امام حسین(ع)، پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به نشانی اینترنتی www.raisi-setad.com آغاز به کار کرد. این پایگاه اطلاع‌رسانی با هدف پوشش اخبار و برنامه‌های وی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز به کار کرده است.
ستاد «من انقلابی‌ام» از سوی حامیان مردمی «سید ابراهیم رئیسی» تشکیل شد
ستاد انتخاباتی«من انقلابی‌ام» با صدور بیانیه‌ای از سوی حامیان مردمی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی آغاز به کار کرد.
عبدالحسین روح الامینی رئیس شورای عالی و حسین دادخواه دستجردی دبیر هیئت اجرایی و مسئول این ستاد انتخاباتی هستند.
*برای دریافت آخرین اخبار ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در خراسان جنوبی به کانال تلگرامی raisi_sk @ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*