وزیر انرژی روسیه خبر داد؛ توافق ایران و روسیه برای خرید ۱۲ هواپیمای مسافربری


 

الکساندر نوواک گفت ایران علاقه مندی خود را به خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ (SSJ100) ابراز کرده است.

توافق ایران و روسیه برای خرید 12 هواپیمای مسافربریبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر نوواک، — وزیر انرژی روسیه — روز شنبه گفت ایران علاقه مندی خود را به خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ (SSJ100) ابراز کرده است اما فعلا بر سر خرید ۱۲ فروند از این نوع هواپیما توافق حاصل شده است.
نوواک گفت :«ما با همتایان ایرانی خود درباره فروش هواپیماهای سوخو سوپرجت ۱۰۰ در حال مذاکره ایم. همکاران ما تایید کرده اند که تاکنون توافق ملموسی برای فروش ۱۲ فروند هواپیما حاصل شده است. در کوتاه مدت، ما فروش ۳۰ فروند از این نوع هواپیما را بررسی می کنیم. این صرفا آغاز کار است، زیرا در مجموع، ایرانی ها علاقه مند به خرید ۱۰۰ فروند هواپیمای سوخو سوپرجت هستند.»
روز سه شنبه ، ولادیمیر پوتین — رئیس جمهور روسیه — گفت مذاکرات درباره صدور هواپیماهای اس اس جی ۱۰۰ به ایران در جریان است.
اس اس جی ۱۰۰ یک هواپیمای دو موتوره ساخت شرکت هواپیماسازی سوخو روسیه است. این هواپیما ظرفیت حمل ۹۸ مسافر را در مسافتی تا ۲۷۰۰ مایل دارد و قیمت پایه آن حدود ۳۶ میلیون دلار است. این هواپیما نخستین پرواز  خود را در مه ۲۰۰۸ انجام داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*