سخنگوی کمیسیون عمران: احتکار مسکن بازار خرید و فروش را سرد و بازار اجاره بها را داغ کرد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت ها بر بازار اجاره بها، گفت: وجود بیش از ۲.۵ میلیون واحد خالی در کشور خود به افزایش نرخ اجاره بها دامن زده است.

احتکار مسکن بازار خرید و فروش را سرد و بازار اجاره بها را داغ کرد

صدیف بدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بازار مسکن در شرایط مطلوبی به سر نمی برد، گفت: معاملات مسکن در نتیجه احتکار برخی واحدهای خالی از سکنه کاهش یافته که این مهم به داغ شدن بازار اجاره بها دامن زده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید سازوکاری برای ساماندهی بازار اجاره بها در نظر گرفته شود، افزود: اعمال برخی سیاست های نادرست به آشفتگی بازار مسکن منجر شده که در نتیجه آن مردم متضرر شده اند.

تعیین نرخ های نجومی برای اجاره بها نتیجه کمبود نظارت بر معاملات مسکن

وی با بیان اینکه تعیین نرخ های نجومی برای اجاره بها نتیجه کمبود نظارت بر معاملات مسکن در این حوزه است، تصریح کرد: در صورتی که نرخی مشخص مبتنی بر شاخص های معین برای اجاره بها تعیین شود به طور حتم نارضایتی از حباب قیمتی در بحث مسکن نخواهیم داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه راهکار ایجاد ثبات قیمتی در بازار مسکن به ویژه اجاره بها علاوه بر نظارت بر این بازار برخورد قاطع با احتکار مسکن است، گفت: وجود بیش از ۲٫۵ میلیون واحد خالی در کشور خود به افزایش نرخ اجاره بها دامن زده است.

واگذاری واحدهای خالی از سکنه راهکاری برای مقابله با نرخ های نجومی اجاره بها

وی ادامه داد: ایجاد انگیزه برای واگذاری واحدهای خالی یا اجاره آن ها می تواند به تعدیل قیمت ها در بازار مسکن منجر شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در ماه های آتی همزمان با افزایش نقدینگی احتمال ایجاد تحول در بازار مسکن می رود، افزود: ایجاد تحول در بازار مسکن باید با سمت و سو دهی دقیق همراه شود تا احتمال سوداگری در این بازار را منتفی کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*