اخبار کوتاه سیاسی/روایت روحانی از رابطه میان دولت و رهبری/ مطهری دیدار انتخاباتی‌ داشته است؟/ واکنش رضایی به تکذیب محمود احمدی‌نژاد/ کنایه تلگرامی آشنا به ضرغامی

حادثه برای سه دختر موتورسوار قمی

فردی در تماس با اورژانس از واژگونی موتور سیکلت و مجروح شدن سه نفر خبر داد. بلافاصله دو دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه در یکی از جاده های اصلی برون شهری قم اعزام شدند. با حضور نیروهای اورژانس در محل مشخص شد سه دختر ۱۵ تا ۲۰ ساله مشغول موتور سواری بودند که به یکباره موتور سیکلت واژگون شده و این افراد مجروح شدند. میزان این خبر را منتشر کرد.

روایت روحانی از رابطه میان دولت و رهبری

رئیس جمهور در نشست صمیمی با جمعی از جوانان و نخبگان استان گیلان گفت: برخی ساده‌لوحانه در کشور این گونه فکر می‌کنند که بین رهبری و دولت فاصله است، اما دولت تابع و در کنار رهبری است. رهبری فرهیخته که رهبر همه ما است و ما به این انسجام و وحدت افتخار می‌کنیم. رئیس‌ جمهور گفت: یک رئیس جمهور زمانی می‌تواند با قدرت سخن بگوید و مؤثر باشد که دنیا بداند ما ملتی واحد هستیم، مصالح خود را تشخیص می‌دهیم و برای آبادانی دست به دست هم می‌دهیم.

روایت احمد خاتمی از چرایی روابط حسنه با روسیه

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران با اشاره به روابط ایران و روسیه اظهار داشت: از سیاست‌های خارجی نظام ما روابط صلح‌آمیز با دولت‌های غیرمحارب است و روسیه در شرایط کنونی مصداق دولت غیرمحارب است و ما در عرصه‌های مختلف با آنها هم‌افزایی داریم. وی تأکید کرد: درب‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی به روی ۲ دولت رژیم غاصب صهیونیستی و دولت محارب آمریکا بسته است اما با آنهایی که بخواهند رابطه متقابل و عادلانه داشته باشند ارتباط داریم و سفر مسئولان ما به روسیه هم در همین راستاست.

واکنش مطهری به شایعات دیدار انتخاباتی‌اش

نایب رئیس شورای اسلامی در صفحه اینستاگرامش دیدار با رئیس دولت اصلاحات و مشورت برای کاندیداتوری را تکذیب کرده است. علی مطهری در اینستاگرام خود نوشته است: در برخی کانال های تلگرامی از قول جناب آقای سید محمدعلی ابطحی خبری آمده است مبنی بر این که اینجانب دیدار خصوصی با جناب حجت الاسلام سید محمد خاتمی داشته و مسأله کاندیداتوری خودم را مطرح کرده ام و از طرف ایشان نیز توصیه به این کار شده است. گرچه جناب آقای ابطحی این خبر را تکذیب کردند و از ایشان تشکر می کنم ولی نظر به این که همچنان مورد سئوال واقع می شوم به عرض می رسانم که آخرین دیدار من با جناب آقای خاتمی پس از دیدار اسفند ۸۷ به دیدار حدود ۶۰ تن از نمایندگان محترم مجلس در ۷ اسفند گذشته بر می گردد و در آنجا تنها حرف خصوصی که با ایشان داشتم این بود که با توجه به این که جناب عالی و افراد دیگری مانند آیات محقق داماد در برخی درس های آیت الله مطهری در سال ۵۶ و ۵۷ در قم شرکت می کردید آیا نوشته و تقریری یا نواری از آن درسها دارید یا خیر، که ایشان هم راهنمایی کردند. ایسنا این خبر را نوشت.

برنامه دشمن از نگاه علم الهدی

حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: دشمن با برنامه‌های خود می‌خواهد ما را دچار سکولاریسم کند؛ تحریم‌های اقتصادی و تهاجم‌های زیاد برای جدا کردن مردم از دین و جدا کردن حکومت این کشور از دین خداست و برای این مردم را هدف گرفته‌اند تا بتوانند مصیبتی را ایجاد کنند و مردم بگویند نظام اسلامی ناکارآمد است. آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی جنبه دفاع از دین و نظام دارد و در عرصه جنگی که دشمن علیه نظام ما شکل داده ما باید از این روش برای دفاع از دین استفاده کنیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

داور ایرانی حاضر به قضاوت با داور رژیم صهیونیستی نشد

علیرضا پورسلمان، داور بین المللی شمشیربازی ایران حاضر نشد در کنار یک کمک از رژیم صهیونیستی قضاوت کند. مسابقات جایزه بزرگ جهانی شمشیربازی (گرندپریکس) در بوداپست مجارستان با حضور بیش از ٢٧٠ شمیشرباز مرد و ١٩٠ شمشیر باز بانو از ۵٨ کشور برگزار شد. بنابراین گزارش قضاوت مسابقه نیمه نهایی ماقبل فینال بین ورزشکار کره جنوبی و استونی به علیرضا پورسلمان داور بین المللی یزدی کشورمان سپرده شد که با مشخص شدن تیم داوری و قرار گرفتن نام داوری از رژیم اشغالگر قدس برای کمک او در این دیدار از سوی کمیته داوران، این انتخاب مورد اعتراض شدید پورسلمان داور ایرانی قرار گرفت از قضاوت مسابقه فوق امتناع کرد.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

بقایی و احمدی‌نژاد بر سر مزار دکتر فاطمی

روایت روحانی از رابطه میان دولت و رهبری/ مطهری دیدار انتخاباتی‌ داشته است؟/ واکنش رضایی به تکذیب محمود احمدی‌نژاد/ کنایه تلگرامی آشنا به ضرغامی

آتش‌سوزی‌های زنجبره‌ای مشکوک در پیرهرات اسالم

از ابتدای نوروز در روستای پیرهرات اسالم تاکنون چندین فقره آتش‌سوزی منزل‌مسکونی، انباری و اتومبیل به‌صورت کاملا مشکوک اتفاق افتاده که آخرین مورد آن شب گذشته بوده است. به گزارش ایلنا از تالش، این اتفاق موجب نگرانی شدید اهالی روستا شده که در همین راستا امروز امام جمعه اسالم در تماس تلفنی با فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان خواستار پیگیری ویژه این موضوع شد. با توجه به اینکه اکثر اهالی این روستا از مردم غیور و زحمت‌کش اهل تسنن هستند، دخالت جهت‌دار برخی جریان‌های وهابی و ضد انقلاب در نزدیکی انتخابات و ایجاد جریان و اختلاف بین برادران شیعه و سنی دور از ذهن نیست. خبرنگاران ایلنا در حال بررسی میدانی این موضوع بوده و در اسرع وقت پس از کسب اطلاعات بیشتر و بررسی تیم‌های امنیتی اخبار آن به سمع و نظر شما خواهد رسید.رئیس شورای‌شهر روستای خاله‌سرا ۵۹ اسالم لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در روستاهای پیرهرات و رنگرز محله بیش ۱۰ کندوج برنج و یک واحد مسکونی و یک دستگاه اتومبیل پاترول تا الان دچار آتش‌سوزی شده است.معروف عسکری گفت: نیروی انتظامی تاکنون همکاری مناسبی با اهالی روستا داشته و در حال پیگیری موضوع هستند که تأمین امنیت مردم خواسته همه اهالی روستاست.

مذاکره جمنا با جبهه پایداری

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب ‘جمنا’ گفت: در این جبهه همه اصولگرایان و نیروهای ارزشی جمع شده اند و فقط جریان شناسنامه دار جبهه پایداری در آن حضور ندارد که با آنها هم برای پیوستن به جمنا در حال مذاکره هستیم. محمد مهدی زاهدی روز جمعه درگفت و گو با خبرنگاران در دفتر این جبهه در اردبیل افزود: آنها اعلام کرده اند در صورت رسیدن به یک فرد مشخص از تصمیم جمعی حمایت خواهند کرد. وی بیان کرد: برنامه ‘جمنا’ کاهش گام به گام تعداد داوطلبان نامزدهای ریاست جمهوری بوده و به هیچ عنوان دنبال گزینه نهایی و اعلام آنها نیستیم و این خلاف سیاست ها و مشی جبهه مردمی نیروهای انقلاب است. رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: پنجم اسفند سال گذشته از میان نامزدها ۱۰ نفر انتخاب شد و در فاز دوم که ۱۷ فروردین امسال برگزار می شود از بین آنها پنج نفر انتخاب و برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام خواهند کرد و در نهایت به یک گزینه خواهیم رسید. به گفته وی، برای مناظره نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه دولت مورد نظر جمعنا دولتی انقلابی است بیان کرد: دولت انقلابی که سر کار بیاید از موضع اقتدار آمده و با دنیا با اقتدار و تعامل برخورد خواهد کرد. وی همچنین از علاقمندی خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و اظهار کرد: چه خروجی نهایی ‘جمنا’ باشم یا نباشم همیشه شکرگزار بوده و از ‘جمنا’ پشتیبانی خواهم کرد.

توضیح احمدی‌نژاد درباره سخنرانی پرحاشیه‌اش

محمود احمدی نژاد در مصاحبه با خبرگزاری اسپانیایی افه به حواشی پیش آمده درباره سخنرانی اش در خوزستان توضیح داد.{در پاسخ به این سوال که در یکی از سخنرانی های اخیرتان یکسری انتقاداتی انجام دادید که بنظر می آمد منظور شما، رهبری بوده است}: من شما را به متن سخنرانی ارجاع می دهم. لطفا یکبار دیگر آن را خودتان گوش کنید. اما تغییر به معنای اصلاح در همه دنیا باید اتفاق بیافتد. اگر در همه جای دنیا وضع موجود را به طور کامل و به عنوان مطلوب بپذیریم ، پیشرفت اتفاق نمی افتد. هر روز باید اصلاحات انجام شود. نه آنکه یک روز دنبال شود و بگوییم می رویم ۵۰ سال بعد می آییم. نه! هر انسانی هم باید هر روز در زندگیش اصلاح اتفاق بیافتد و دو روز او نمی تواند شبیه به هم باشد!

واکنش رضایی به تکذیب محمود احمدی‌نژاد

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران به نقل از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تکذیب برداشت‌هایی را که از سخنان احمدی‌نژاد در خوزستان صورت گرفته بود، اقدامی ضروری دانست و از انجام آن تشکر کرد. عبدالحسین روح‌الامینی از تشکر محسن رضایی از تکذیب برداشت های صورت گرفته از سخنان محمود احمدی نژاد خبر داد. دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: آقای رضایی از تکذیبی که از سوی دکتر احمدی نژاد نسبت به برداشتهایی که از سخنان ایشان، صورت گرفته، انجام شد، تشکر کرد. روح الامینی افزود: طبیعی است صحبتهای دوپهلو همیشه مورد بهره برداری رسانه های ضدانقلاب قرار می گیرد و راه حل آن تکذیب سریع و جلوگیری از افکارسازی عمومی در جامعه است.

نامزد پوششی بستگی به روحانی دارد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: به نظر من خود آقای روحانی باید تشخیص بدهد که آیا به وجود این شخص احتیاج دارد یا خیر اگر ایشان احساس کند که لازم نیست لزومی بر این کار وجود ندارد.غلام‌حسین کرباسچی در مورد لزوم وجود کاندیدای پوششی برای روحانی گفت: در این رابطه دو نظریه وجود دارد. عده ای معتقد هستند که وجود این فرد در زمان انتخابات لازم است و نباید یک نفره در مناظره‌ها حضور داشت و در مقابل عده‌ای هم معتقد هستند که این کار لازم نیست و احتیاجی به نامزد پوششی نیست.او افزود: بنظر من خود آقای روحانی باید تشخیص بدهد که آیا به وجود این شخص احتیاج دارد یا خیر اگر ایشان احساس کند که لازم نیست لزومی بر این کار وجود ندارد.او درباره اینکه آیا تا کنون با روحانی در این باره صحبتی شده است یا خیر، گفت: من تا کنون در این باره صحبتی نکرده ام اما دوستان صحبتی کردند که از کم وکیف آن خبر ندارم.او افزود: اگر بنا بر مناظره باشد در صورت تعدد، مناظره کننده‌ها می توانند کمک کار روحانی باشند و بعضی سوال‌ها که جناح رقیب مطرح می‌کنند را آنها پاسخ دهند و تمام بار کار در مناظره‌ها بر دوش روحانی نباشد.

کنایه تلگرامی آشنا به ضرغامی

در پی ادعای یک کاندیدای ریاست‌جمهوری در خصوص تصمیم‌گیری‌های حسن روحانی، مشاور رییس‌جمهور از وی خواست چهار مورد از موارد ادعایی را شرح بدهد.در کانال تلگرامی حسام الدین آشنا خطاب به عزت الله ضرغامی آمده است:

  ۱٫ لطفا در طول ۴ سال مسئولیت ۴ تصمیم فردی ایشان که مطمئن هستید بدون مشورت و کار کارشناسی اتخاذ شده است را شرح بدهید.

۲. آیا دیگران اجازه دارند در باره ده سال ریاست مطلق العنان جنابعالی بر ملی ترین سازمان این کشور و تصمیمات فردی و غیر کارشناسی شما سخن بگویند؟ 

چه روزهایی نوبت ظرف شستن امام بود؟

نعیمه اشراقی، نوه امام خمینی در کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی نوشت: شستن ظرف های آن روز نوبت من بود اما خسته بودم و توان آن کار را نداشتم، از خواهرم خواستم تا به جای من ظرف ها را بشوید اما او از این کار امتناع کرد. نزدیکی های ظهر بود و آقا برای تجدید وضو رفته بودند،‌ اما دیر کردند و من نگران شدم و به دنبالشان رفتم. وارد آشپزخانه که شدم دیدم آقا همه ظرف ها را شسته اند. خجالت کشیدم، نگاهی به من کردند و گفتند: حرفت را که شنیدم احساس کردم نوبت من است که امروز ظرف ها را بشویم.از شرم،‌ فقط توانستم تشکر کنم.

توصیه معاون اوباما به ترامپ

جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز پنجشنبه در دانشگاه پنسیلوانیا گفت که ترامپ باید بالغ شده و به توئیت کردن پایان دهد.به گزارش پایگاه «هیل»، بایدن که در مراسم افتتاح «مرکز بایدن برای دیپلماسی و تعامل جهانی» در دانشگاه پنسیلوانیا حضور یافت، با سوال یکی از دانشجویان مواجه شد که از او پرسید، اگر بخواهید ترامپ را نصیحت کنید چه خواهید گفت؟ معاون باراک اوباما با سرعت پاسخ داد: «ترامپ بزرگ شو». بایدن همچنین اظهار داشت که رئیس جمهور آمریکا باید به توئیت کردن پایان داده و تمرکز روی مسائل مهم را آغاز کند.وی افزود: سخنان یک رئیس‌جمهور مهم است. این سخنان اثرات بسیار بسیار بزرگی در سراسر جهان دارد. زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا صحبت می‌کند رهبران و مردم جهان برای تحلیل آنچه که وی گفته‌، در تلاش هستند زیرا این سخنان بسیار مهمند.بایدن همچنین تاکید کرد: ترامپ حتی فکرش را هم نمی‌کرد زمانی رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا شود.

پاسخ محسن هاشمی به اظهارات محمدباقر قالیباف

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار جوابیه‌ای خطاب به محمدباقر قالیباف، نسبت به سخنان وی در زمینه پروژه متروی تهران واکنش نشان داد.

پاسخ جالب پوتین به سوالی درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا

یک روزنامه نگار آمریکایی که در همایش بین المللی قطب شمال در شهر «آرخانگلسک» روسیه از رئیس جمهور روسیه پرسید آیا روسیه تلاش کرده بر نتایج انتخابات در ایالات متحده تأثیر بگذارد، با پاسخ جالب پوتین مواجه شد. بنابر این گزارش، ولادیمیر پوتین در پاسخ به این سوال خبرنگار آمریکایی گفت: از روی لب من بخوانید و واژه «نه» ـ NO ـ را بر زبان آورد .رئیس جمهور روسیه سپس با تأکید بر اینکه تلاش ها برای تخریب روابط دو کشور غیر مسئولانه و اشتباه است، افزود: مسکو ترجیح می دهد روابط خود با آمریکا را بهبود ببخشد. وی تصریح کرد: روسیه با آمریکا به عنوان یک قدرت بزرگ برخورد می کند.

برخی مدیران سیاسی در شأن دولت روحانی نبودند

مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاح طلب با برشمردن دلایل حمایت اصلاح طلبان از حسن روحانی به بررسی مشکلات و انتظارات از دولت آینده روحانی در صورت پیروزی هم اشاره کرد و گفت: بخشی از سیاست داخلی دولت روحانی و آنچه مربوط به حقوق شهروندی مردم می شود به دلیل توجه بیشتر به سیاست خارجی مغفول مانده که بارها نیز بر این موضوع تأکید و اخیرا دولت کارهایی در این راستا انجام داده است. مبلغ ادامه داد: بخش عمده دیگری از این ناکامی ها به دلیل ناکارآمدی بعضی از مدیران انتخاب شده بود. مخصوصا در بخش سیاسی و مدیریت استانی که این مدیران در تراز دولت و شخص ایشان نبودند، اما به هر حال به صورت میانگین عملکرد آقای روحانی در جهت تحقق وعده و قول های وی بود. از سوی دیگر، شرایط امروز مشخص است و ما هیچ گاه نمی توانیم در یک شرایط آرمانی تصمیم گیری کنیم، پس فضای تصمیم گیری باید واقع بینانه و مبتنی بر واقعیت باشد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*