آب در روستاهای درمیان جیره بندی نمی شود

به  دلیل کاهش دبی آب چاه اصلی مجتمع فخرود، آب در برخی از روستاهای شهرستان درمیان  از جمله بورنگ، گسک، مسک، زارگز، مقدر، تشوند و نوزاد طی روزهای گذشته دچار اختلال بوده و گاها قطعی آب چندین ساعته هم از این مناطق گزارش شده است. در خبرها اینگونه اعلام شده بود که بدلیل مصرف بالای آب در این روستاها طی هفته جاری و آینده، آب بصورت سهمیه بندی توزیع خواهد شد که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در گفت وگو با خبرنگار ما از رفع این مشکل خبر داد.
علی اکبر بسکابادی با بیان اینکه قطعی آب در این روستاها بصورت مقطعی بوده، گفت: کاهش دبی آب در یکی از مجتمع های این شهرستان باعث شد چاه رزروی را وارد مدار کنیم تا بصورت موقت مشکل را مرتفع سازد. وی افزود: برای رفع مشکل اختلال آب در این مناطق حفر چاه جدیدی در دستور کار قرار گرفته که بزودی وارد مدار خواهد شد. وی در مورد وضعیت آبرسانی به روستاهای شهرستان درمیان اذعان داشت: روستاهای این شهرستان از طریق دو مجتمع بزرگ آبرسانی شامل مجتمع فخرود و کلاته ملا تامین آب می شوند که بزودی تعدادی روستای دیگر نیز به این مجتمع ها متصل خواهند شد. وی از احداث مجتمع درمیان در سال جاری خبر داد و افزود: با احداث این مجتمع تعداد مجتمع های آبرسانی شهرستان درمیان به سه مورد می رسد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در ادامه جمع اعتبارات ۹۶ استان را در حوزه  آب روستایی،۹۸ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: از محل ۳۰۰ میلیارد دلار اعتبار صندوق ذخیره ارزی و۱۲۰۰ میلیارد تومان ردیف ۴۰۹ مجتمع های  آبرسانی به خراسان جنوبی ۷۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است. بسکابادی افزود: از محل سفر معاون وزیر نیرو نیز ۱۶ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته که در مجموع ۹۸ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری خواهیم داشت. وی تصریح کرد: با این اعتبارات تلاش می شود مشکل آب ۹۶ روستای استان رفع شود که از این تعداد حدود ۲۸ روستا در شهرستان درمیان خواهد بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*