لاریجانی در صحن علنی: جوسازی علیه مجلس درباره مصوبه حقوق مدیران مغلطه سازی است/برخی به غلط موج نادرستی در جامعه ایجاد کردند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جو سازی های اخیر درباره این مصوبه، مغلطه سازی بود برای انگیزه های دیگر، امروز مجلس با رای بالای خود به حذف کلمه مدیریت از این مصوبه کار بزرگی کرد تا جلوی عده ای را به دنبال سوء استفاده بودند را بگیرد.

جوسازی علیه مجلس درباره مصوبه حقوق مدیران مغلطه سازی است/برخی به غلط موج نادرستی در جامعه ایجاد کردند

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز ۱۴اسفند ماه مجلس شورای اسلامی به دلیل اصلاح ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم که حواشی زیادی را در چند روز گذشته درپی داشته، بررسی لایحه بودجه ۹۶ را در مجلس متوقف کرد و گفت: همانطور که مستحضر هستید بعد از اصلاح قانون برنامه ششم توسعه که به موضوع افزایش حقوق‌ها اشاره داشت، برخی به غلط موج نادرستی در جامعه ایجاد کردند که ما نمی‌دانیم مقاصدشان چه بوده است.

وی با بیان اینکه مجلس به طور شفاف ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم را مورد بررسی قرار داد، افزود: نمایندگان به خوبی در جریان هستند که ما به دلیل اینکه دیگر حقوق‌های نجومی رخ ندهد در ماده مذکور سقفی برای حقوق‌ها تعیین کردیم و گفتیم که مقامات و مدیران کشور بیشتر از دو برابر حداکثر حقوق نمی‌توانند دریافتی داشته باشند چرا که در برخی موارد با حقوق‌های ۳۰ الی ۴۰ میلیونی برخی افراد مواجه می‌شدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حرف و حدیث‌های رخ داده علیه مجلس تصریح کرد: مجلس پیش قدم شد تا این مسائل را برطرف کند و به دلیل اینکه معضلی در رابطه با حقوق‌ها در کشور ایجاد نشود در ماده واحده مذکور اشاره شد که اگر رؤسا و وزرای ما و همچنین معاونین رئیس جمهور موارد استثنایی مشاهده کردند که افراد از جمله کارشناسان در مناطق محروم بودند این افراد بتوانند ۶۰ درصد اضافه دریافت کنند که رقم آن به ۲۰ میلیون تومان می‌رسد البته باید بگویم که این موضوع معطوف به مقامات و مدیران نبوده است.

لاریجانی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم توسعه بیان داشت: شورای نگهبان به ماده واحده مذکور ایراداتی گرفت و آقای حاجی بابایی که این موضوع را در کمیسیون پیگیری می‌کردند گفتند که نظر شورای نگهبان این است تا ما کلمه مدیران را به ماده مذکور اضافه کنیم البته مقصود از اضافه شدن این کلمه به ماده واحده این نبود که مقامات اضافه حقوق داشته باشند لذا این جوی که علیه مجلس در کشور ساخته شده است واقعا ناجوانمردانه است و قطعا زمانی باید درباره این موضوعات بحث شود.

وی افزود: افرادی که می‌گویند همواره طرفدار حکومت و ولایت فقیه هستیم نباید اینجور و با الفاظ زشت نسبت به قوه مقننه صحبت کنند لذا بنده معتقدم در زمان مقتضی باید درباره چنین موضوعاتی در مجلس بحث شود.

لاریجانی ادامه داد: بنده معتقدم یک ابهامی در ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم وجود دارد و با کلمه مدیریت که به این بند اضافه شده است ممکن است کسانی تصور کنند که افزایش حقوق شامل مدیران و مقامات بالایی کشور هم خواهد شد پس این موضوع را بهانه قرار داده و در آن بحث حقوق ۱۰ میلیونی که مجلس مقرر کرده رخنه ایجاد کند.

وی ادامه داد: معتقدم ما باید در مجلس راهی برای این موضوع پیدا کنیم و با توجه به اینکه این ماده در حال حاضر برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است ما کلمه مدیریت را از ماده واحده مذکور حذف کنیم تا اینکه اگر شورای نگهبان مجددا به تصمیم مجلس ایراد گرفت این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود لذا بهتر است ما روی تصمیم خودمان اصرار کنیم چرا که ما نباید هزینه این موضوع را بپردازیم و این بدین معنی است که ما برای اینکه می‌خواستیم نظر شورای نگهبان را تأمین کنیم برخی جرأت ندارند شورای نگهبان را مورد ناسزا قرار دهند و این ناسزا را به مجلس می‌دهند که البته ما هم به حساب و کتاب این مسئله خواهیم رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم که ما براساس رأی گیری مجدد در مجلس به این مسئله مجددا ورود کنیم و این مشکل را در زمان کنونی حل و فصل کنیم. بنابراین ما درباره ورود به این مسئله از نمایندگان رأی‌گیری می‌کنیم تا اینکه این موضوع حل و فصل شود.

لاریجانی در پایان گفت: پیشنهاد ما این است که با رأی‌گیری مجلس کلمه مدیریت از ماده ۳۸ لایحه برنامه ششم حذف شود بنابراین ما از نمایندگان اجازه می‌گیریم تا برای چند دقیقه‌ای در جریان بررسی لایحه بودجه به این مسئله ورود کنیم تا این موضوع حل شود و برخی ناجوانمردانه مجلس را مورد هجمه قرار ندهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*