اخبار شهرستانها

در پی اعتراض به سخنان استاندار صورت گرفت:
تعطیلی ۲ روزه حوزه های علمیه خراسان جنوبی
حوزه های علمیه استان خراسان جنوبی در پی اعتراض به سخنان استاندار این استان به مدت دو روز تعطیل اعلام شد. مدیرحوزه های علمیه خراسان جنوبی در گفتگو با مهر اظهارکرد: در پی اظهارات غیر مسئولانه استاندار خراسان جنوبی و کم توجهی مسئولان دولت به اظهارات نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و ائمه جمعه، حوزه های علمیه سراسر استان ۱۸ و ۱۹ اسفندماه تعطیل خواهد بود. محسن مشرفی بیان کرد: همچنین علما، روحانیون و مردم استان خراسان جنوبی در محل حوزه علمیه معصومیه بیرجند تحصن کرده اند.
وجود ۲۸۰ جاذبه گردشگری در طبس
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس از وجود ۲۸۰ اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده در شهرستان طبس خبر داد. رسول بهبهانی در گفت و گو با مهر افزود: از این تعداد، ۶۰ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. وی با بیان اینکه ثبت یک اثر تاریخی در فهرست جهانی در دست اقدام است، اظهار کرد: همچنین یک اثر معنوی و شش اثر طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

تجلیل از خیرین و نیک اندیشان مدرسه ساز سرایان
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان سرایان در محل سالن سینما بعثت شهرستان برگزار شد. در این جشنواره مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرایان گزارشی از فضاهای آموزشی مورد نیاز در شهرستان سرایان ارائه کرد. کسمایی ارائه خدمات مطلوب آموزشی را زیر بنای چرخ توسعه کشور خواند. مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز خیرین مدرسه ساز را پرچم داران عرصه توسعه علم و آموزش دانست و از آنان بعنوان بازوان توانای آموزش و پرورش یاد کرد. مهندس بیکی خواستار جذب حداکثری خیرین بومی در جهت رفع نیازهای این شهرستان شد و افزود: با حضور حداکثری خیرین بومی در آینده شاهد رشد و توسعه فرهنگ آموزش و بالندگی استعدادهای بالقوه در اقصی نقاط استان کویری و پهناور خراسان جنوبی خواهیم بود.وی همچنین خواستار برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان جنوبی در کویر سه قلعه شد و ابراز امیدواری کرد: با این کار بتوانیم علاوه بر ارائه تصویری شفاف از نیازهای آموزشی استان زمینه آشنایی بیشتر با قابلیت ها و زیبایی های کویر خراسان جنوبی را فراهم نماییم. در پایان این جشنواره از خیرین و نیک اندیشان مدرسه ساز شهرستان سرایان تقدیر شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*