یادداشت وارده / جناب آقای رئیس جمهور!

بی تردید اعتدال، اصلی ترین شاخص عدالت است و بهترین تعریف آن را باید در قرآن جست و تفسیر درست آن را در منابع اسلامی، احادیث و روایت هایی که از لسان مبارک ائمه اطهار بیان شده است دنبال کرد که می فرمایند: سخنان ما را با قرآن تطبیق کنید و قرآن را با کلام ما تفسیر نمائید. اگر گفتار ما با قرآن منطبق نبود نپذیرید. ۳ طرح این شعار در انتخابات سال ۱۳۹۲، مردم را امیدوار ساخت، هر چند در همان زمان برخی بر این باور بودند که: انتخاب این شعار برخاسته از متن اسلام و فطرت، مصرف تبلیغاتی دارد و در پوشش آن اهدافی نهفته است که به مرور آشکار خواهدشد و مانند برخی از تعابیر و کلمات در طول زمان دستخوش آسیب و مورد سوء استفاده افراد و افکاری قرار خواهد گرفت. چه خوب و زیبنده بود در تببین و تحقق آن به نحوی عمل می شد که امروز امیدهای فراوانی به ناامیدی بدل نمی شد و رضایت مردم نیز که شاهد خوبی برای تحقق آن بود عینیت می یافت، لیکن چکیده و حاصل این شعار پس از سه سال و اندی چیزی جز بی اعتمادی توده های مردم به وعده های داده شده را بدنبال نداشته است بخصوص عمل نکردن به آن از ناحیه منتخبی که ملبس به لباس پیامبر است طبعاً اثرات منفی و تبعات بیشتری را بر آن افزوده است. در مدت گذشته از عمر دولت یازدهم، برجسته ترین رویه قوه مجریه، طرح شعار و ارائه وعده وعیدهای مکرر به جامعه بوده است.
جناب آقای رئیس جمهور؟
کاش هنگامی که برای مبارزه با فساد اداری و اقتصادی نهیب می زدید به مصداق ضرب المثل معروف: «یک جوال دوز به دیگری و یک سوزن به خود»  به اطراف و اکناف خود می نگریستید و برای نزدیکان و همفکران خود حق و حقوق ویژه قائل نمی شدید و آنان را مصون از خطا نمی دانستید و برایشان مصونیت ایجاد نمی کردید. آنان را همانند امیرمؤمنان (ع)در صدر اسلام و ائمه معصومین پس از آن حضرت و قاطبه علما و مراجع در طول تاریخ و عصر حاضر به حقوق مردم توجه می دادید و نصیحتشان می فرمودید تا در دنیا و آخرت رو سفید و سربلند باشید.
جناب آقای رئیس جمهور!
به استناد ماده ۷۶ قانون خدمات کشوری هیچ کس در دولت نباید بیش از ۷ برابر حداقل حقوق یک کارمند عادی                        (یعنی حداکثر ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال) حقوق بگیرد.
از زمان انتشار بیانیه عالیجناب، که البته به ظاهر بیانگر مبارزه با فساد و رانت اداری و اقتصادی است تاکنون شش ماه می گذرد، اما هیچ لیستی تاکنون به مراجع ذیربط ارائه نشده است و متأسفانه دیوان محاسبات و بازرسی کل کشور که بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود ملزم به پیشگیری، شناسایی، اعلام و اقدام قانونی با موارد خلاف و سوء استفاده از موقعیت ها است بر خلاف خیز اولیه ساکت و منفعل عمل نمودند و کار قابل قبولی نیز انجام ندادند.
مردم حق دارند بگویند پس از ۶ ماه از سر و صداهای تو خالی نه تنها هیچ کار مؤثری در خصوص حقوق ها و پاداش های نجومی صورت نپذیرفت بلکه بعضی از دولتمردان و مراجع مربوط با توجیهات بسیار سخیف، اخذ حقوق ۲۰ میلیون تومان برای مسئولین را عرفی و موجه می دانند و در جهت تثبیت آن برآمدند و برای توجیه زیاده خواهی و دست اندازی به بیت المال، دنبال تهیه و تنظیم راهکارهای قانونی اند.
آنچه مسلم است برخورد دو گانه با فساد در سیستم اداری و اجرایی کشور عین فساد است.
جناب آقای روحانی!
از آفات مهمی که جامعه اسلامی را تهدید می کند سلوک ملوکانه، روحیه اشرافی گری، تجمل گرایی، رفاه زدگی و گرایش افراطی به ظواهر دنیوی است که غفلت از آراستگی درونی و معنوی را به دنبال دارد.
خداوند متعال نازپروردگی و رفاه زدگی را یکی از عوامل انحطاط جوامع بشری معرفی می کند که هلاکت و نابودی سرزمین و اهل آن را به دنبال خواهد داشت.
امروز هزینه های جاری دولت شما که بیش از ۵/۵ برابر بودجه عمرانی است و با رشد ۹۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبروست از مصادیق بارز و آشکار تجمل گرایی است که در تضاد با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.
جناب آقای رئیس جمهور!
آیا لفاظی ها، وعده وعیدها ، کلی گویی ها، واژه بافی های بی پشتوانه و آمار های نامعتبر و نامشخص موجبات به سخره گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی را فراهم نمی کند؟!
و اکنون این سؤال مطرح است: در وضعیت کنونی حرکت عمومی دولت یازدهم در مسیر سیاست اقتصاد مقاومتی را با عینک باید دید یا بدون عینک؟!
آیا این نوع عملکرد اعتماد و اطمینان مردم نجیب، شریف، صبور، مقاوم و ایثارگر ما را به نظام خدشه دار نمی کند؟!
پر واضح است در تجلی و تبلور سیاست های دولت تدبیر و امید به جای تقویت جهت گیری به سمت توده های مردم و پابرهنگان، بیشتر التفاتش به اقلیتی است با این تصور که حمایت از آنان سبب تقویت دولت و در جهت تثبیت جایگاه دولتمردان مؤثر خواهد بود. همان هایی که به شهادت تاریخ امکانات فراوان، اعتبارات کلان و تسهیلات بی شمار این مملکت را به یغما برده اند و اکنون نیز پاسخگو نیستند بلکه طلبکارند و نم هم پس نمی دهند.
از یاد برده ایم خداوند است که «تعزُّ من تشاء و تذّل من تشاء» و گویا باور نداریم «حسبناا… و نعم الوکیل …» و هم اوست که قادر است محبت انسان را در دل بندگانش قرار دهد.
و کلام آخر: این گفتار و یادآوری ها چیزی از عظمت و شوکت پر افتخار نظام جمهوری اسلامی نمی کاهد. خدمات، پیشرفت، آبادانی، رفاه و امنیتی که به یمن انقلاب اسلامی شکوهمند اسلامی در عرصه های مختلف برای کشور حاصل شده است و بر کسی پوشیده نیست و شبیه به معجزه است.
توده های شریف ملت از کمبود، تحریم و کاستی ها ناراحت و ملول نیستند بلکه تبعیض، نا برابری و برخوردهای دوگانه را زیبنده کشور اسلامی نمی دانند.
« الیمین و الشمال مضله و طریق الوسطی هی الجاده»
دعــای صبح و آه شــب کلید گنج مقصود است
بدین راه و روش مــی رو که با دلــدار  پیونــدی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*