سفر رئیس جمهور به استان

استاندار خراسان جنوبی روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان سربیشه که با معارفه فرماندار این شهرستان همراه بود از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان خبر داد. مهندس سید علی اکبر پرویزی در این جلسه ضمن قدردانی از تلاش های مسئولین و مدیران شهرستان سربیشه، به فشاری که مردم در بخش کشاورزی و دامداری استان به دلیل خشکسالی های مداوم متحمل می شوند اشاره کرد و گفت: وسعت شهرستان و فاصله زیاد مراکز جمعیتی شهری و روستایی در استان خراسان جنوبی هزینه های خدمات رسانی دستگاهها را در این استان بالا می برد و استان از این حیث با چالش روبروست.۲
مردم همه کارها را به حساب نظام می گذارند
وی با بیان اینکه در طول ۳۷ سال گذشته دولت های مختلفی روی کار آمده اند و حاصل کار همه این دولتها همین است که می بینیم، اظهار کرد: در این مدت ۵ برنامه توسعه تدوین و اجرا شده و برنامه ششم هم تصویب گردیده و بزودی اجرایی خواهد شد و سند توسعه نیز برنامه های آینده را مشخص می کند. به هر حال مردم همه کارها را به حساب نظام می گذارند و لذا باید با کار و تلاش مضاعف و رفع نقایص کار، اعتماد مردم را نسبت به نظام اسلامی افزایش دهیم. به گفته وی، در حال حاضر پولی که به استان تخصیص داده می شود با نظر و تصمیم مسئولین شهرستانها و در پروژه هایی که آنها مشخص می کنند هزینه می گردد و لذا مدیران و مسئولین هر شهرستان هستند که باید اولویت ها را برای هزینه کرد اعتبارات تعیین نمایند. استاندار افزود: در بحث جاده ها و راهها وضعیت بد نیست و عملیات روکش آسفالت محور نهبندان – سربیشه آغاز شده است. وی گفت: عملیات احداث باند دوم محور سربیشه – نهبندان هم به کندی در حال اجراست. البته با کمبود اعتبار روبرو هستیم و تمرکز ما بر روی جاده مرز ماهیرود به فراه افغانستان است که پیمانکار در حال خروج ماشین آلات خود از مرز برای آغاز عملیات اجرایی است و با اجرایی شدن آن باید وضعیت محور ماهیرود تا درح نیز بهبود پیدا کند.
ارسال ۱۰۰ نامه به تهران به تنهایی دردی از
 استان دوا نخواهد کرد
وی تصریح کرد: اینکه بگوییم از مرز ماهیرود تنها کارگری و گرد و خاک نصیب مردم شهرستان سربیشه شده، کم لطفی است زیرا اگر این مرز تعطیل می شد دیگر هیچ نفعی برای مردم نداشت و در نتیجه شهرستان و استان متضرر می شد. ما با والی فراه در مشهد توافقات خوبی داشتیم که البته هنوز اجرایی نشده و امیدواریم مشکلات موجود مرتفع گردد. وی با اشاره به اینکه با ارسال صد نامه به تهران به تنهایی دردی دوا نخواهد شد، گفت: باید هر ماه یک نامه ارسال شود و ۲۹ روز پیگیری مستمر صورت گیرد که در این صورت اگرچه در سال ممکن است ۱۲ نامه به تهران بفرستیم اما در عوض هر نامه با پیگیری های بعدی به نتیجه مطلوب خواهد رسید.
هیأتی از گمرک کشور به استان می آید
مهندس پرویزی با ذکر این نکته که خدمت به مردم وظیفه  و تکلیف ماست و ما به همین خاطر حقوق می گیریم، اظهار کرد: استقلال کشور جز با تلاش و پشتکار محقق نمی شود و این استقلال یعنی مبارزه با استکبار و عدم وابستگی به آمریکا و متعهدانش. وی افزود: مشکلات شهرستان سربیشه و از جمله بازارچه مرزی را پیگیری می کنیم  و قرار است از گمرک کشور هم هیأتی به استان بیاید و کارها را به پیش ببرد.
مدیران پیگیر جذب امتیاز از ردیف های
متمرکز و متفرقه شوند
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کل بودجه امسال استان که تا کنون تخصیص یافته ۷۸ میلیارد تومان است. وی ادامه داد: تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰ استان صفر و اعتبارات درآمد نفت نیز ۱۰۰ درصد است. مدیران دستگاههای استان بدانند که اگر قرار باشد بر اساس بودجه استان برنامه ریزی و کار کنند به هیچ جا نخواهیم رسید و باید پیگیر جذب از اعتبارات ملی و یا ردیف های متمرکز و … باشند. وی اظهار داشت: بودجه متفرقه کشور حدود ۱۸ یا ۱۹ هزار میلیارد تومان است و باید از این ردیف ها پیگیر جذب اعتبار شویم.
اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان از ردیف های متمرکز و متفرقه
مهندس پرویزی با بیان اینکه با پیگیری هایی که داشته ام تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از ردیف های متمرکز و متفرقه برای استان گرفته ایم، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان هم از دولت تحت عنوان مصوبه برای تسهیلات صادرات زعفران، انار و زرشک دریافت کرده ایم که سریعترین مصوبه دولت است. وی تصریح کرد: در واقع تلاش کردم تا از اختیار ویژه ای که از طرف رئیس جمهور، معاون اول او و هیأت دولت دارم به بهترین شکل ممکن برای بهره مندی استان استفاده نمایم.
با حاشیه ها از کارمان عقب نشینی نمی کنیم
وی با اشاره به اینکه حمایت از صنایع از وظایف دولت است، افزود: تولید کنندگان باید صادرات کالاهای تولیدی خود را پیگیر باشند و اگر کالای خوبی تولید نکنند از چرخه رقابت خارج خواهند شد. استاندار گفت: بعد از برجام فرصتی برای صادرات کالا به خارج از کشور فراهم شد و در حالی که در سال گذشته ۷۵۰ میلیون دلار کالا از مرز ماهیرود صادر شده، طی ۹ ماهه امسال صادرات استان به حدود ۷۰۰ میلیارد دلار رسیده است و روز به روز در حال افزایش است. وی ادامه داد: ددو سال است که تراز تجاری کشور مثبت شده و صادرات ما بیش از واردات ماست و این در حالی است که دولت بدهی سنگینی دارد. استاندار همچنین گفت: با سرمایه گذاری داخلی به تنهایی نمی شود کاری از پیش برد و باید زمینه برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیز فراهم شود. وی با ذکر این نکته که هر چقدر حاشیه درست کنند ما از کارمان عقب نشینی نخواهیم کرد، گفت: برخی ها به راحتی دروغ می گویند و تهمت می زنند. یک نماینده دروغی را می گوید و بعضی از دوستان هم بدون تحقیق آن را منتشر می کنند. من معتقدم هر چقدر بیشتر مشغول به کار و تلاش شویم از حاشیه ها دورتر خواهیم شد و اگر بیکار بنشینیم حاشیه ها خود بخود درست می شود.
رئیس جمهور بزودی به خراسان جنوبی سفر می کند
مهندس پرویزی از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این یک سفر کاری خواهد بود و افتتاح چند پروژه و پیگیری یکی دو کار بزرگ را برای استان در این سفر خواهیم داشت که امیدوارم تا قبل از سفر به نتیجه برسانیم. وی با اشاره به اینکه چند روز است پیگیر انجام اقدامات اولیه برای سفر رئیس جمهور هستیم، اظهار کرد: تلاش می کنیم که مشکلات استان را به صورت واقعی و کامل در این سفر بیان کنیم. البته اخیرا در جلسه ای یکساعته مسایل را به رئیس جمهور منتقل کردیم و با معاون اول رئیس جمهور هم جلسه  داشتیم و ان شاء ا… برخی موارد اجرایی خواهد شد اما اعلام آن را به بعد از اجرایی شدن موکول کرده ایم.
انجام مناقصه خرید آب تضمینی برای استان تا پایان سال
به گفته وی برای تأمین آب شرب استان و انتقال آب از مبادی جنوبی کشور به جز پروژه بزرگ دریای عمان که برای استانهای شرق کشور اجرایی خواهد شد، پیگیری هایی را داشته ایم و امیدواریم مناقصه خرید آب تضمینی تا پایان سال انجام شود.
انتصابات جدید
استاندار خراسان جنوبی در ادامه جواد فلاحی را به عنوان فرماندار جدید و مهدی دونده را به عنوان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان سربیشه معرفی کرد.
بهترین راه مبارزه با استکبار خدمت به مردم است
در ابتدای این جلسه امام جمعه سربیشه به فرازهای نامه حضرت علی (ع) به حارس همدانی اشاره کرد و گفت: سربیشه نزدیک بیرجند است و از این بابت از طرفی خوشحالیم که از مواهب مرکز استان بهره مند خواهیم شد و از سوی دیگر ناراحتیم که در جایی واقع شده ایم که ممکن است دیده نشویم. حجت الاسلام سنجری بهترین راه مبارزه با استکبار را خدمت به مردم دانست و گفت: اگر کسی به مردم خدمت نکند یعنی مبارزه با استکبار و آمریکا را قبول ندارد. وی خواستار تکمیل روکش آسفالت محور بیرجند – نهبندان که تا مود به اتمام رسیده شد و افزود : جاده درح نیز نیازمند روکش آسفالت است.
تعطیلی کارگاههای شهرک صنعتی سربیشه، فکاهی نیست
امام جمعه سربیشه از تکمیل استخر شنای سربیشه و استقرار ادارات در سربیشه و مود به عنوان دیگر مطالبات مردمی شهرستان سربیشه نام برد و با بیان اینکه سهم مردم شهرستان سربیشه از بازارچه مرزی ماهیرود یکروز در میان کارگری برای تخلیه بار سیمان و کاشی است، افزود: بیکاری جوانان تحصیلکرده از مشکلات مهم شهرستان است.  وی گفت: کارگاههای شهرک صنعتی تعطیل شده و این فکاهی نیست. حجت الاسلام سنجری تصریح کرد: باید از بیان حرفهایی که حاشیه ساز می شود خودداری کرد زیرا مدیران را از خدمت صادقانه به مردم که شعار این دولت است باز می دارد. وی وضعیت گلزار شهدا و گلزار شهدای گمنام سربیشه را نامناسب ذکر کرد و خواستار رسیدگی به این مشکل شد.
با استفاده از خرد جمعی، پیگیر امور خواهیم شد
فلاحی فرماندار شهرستان سربیشه نیز در پایان این جلسه با بیان اینکه فرصت برای کار کردن خیلی کم است و نظام به کار و تلاش مضاعف همه ما نیاز دارد، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از خرد جمعی و مساعدت و همکاری همه بخش ها در راستای تدابیر مقام معظم رهبری، مقام عالی وزارت و استاندار برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید گام های موثری برداریم.
وعده استاندار برای رفع مشکلات کارخانه تولید اکسید منیزیم سربیشه
استاندار خراسان جنوبی و هیأت همراه در بدو ورود به سربیشه با حضور در گلزار شهدای این شهر با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد. استاندار در ادامه با خانواده شهید محمد حسن ابراهیمی که در تاریخ ۲۶/۱۰/۶۵ در شلمچه به فیض عظمای شهادت نایل آمده، دیدار کرد. مهندس پرویزی در این دیدار گفت: اگر رشادت ها و ایثارگری های شهدا و ایثارگران عزیز نبود، کشور ما توسط دشمنان تکه و پاره می شد اما این عزیزان بدون چشمداشت بعضا با هزینه های خود به جبهه ها رفتند و جلوی دشمن مردانه ایستادند. وی افزود: مسئولین باید در رفتار و کردارشان صداقت داشته باشند و وعده های غیر قابل اجرا به مردم ندهند. استاندار خراسان جنوبی همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان سربیشه شرکت کرد و در ادامه از کارخانه تهیه و تولید اکسید منیزیم سربیشه بازدید نمود. مهندس احراری مدیرعامل کارخانه تولید اکسید منیزیم سربیشه با بیان اینکه ۳۹۰ نفر به طور مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند، گفت: این کارخانه سالانه ۴۷ هزار تن اکسید منیزیم و ۶ هزار تن منیزیم ذوبی تولید می کند. وی از مطالبات کارخانه از شرکتهای خریدار، پایین بودن تعرفه واردات منیزیت و ضرورت افزایش برق کارخانه از ۴ به ۶ مگاوات  به عنوان مشکلات  کارخانه تولید اکسید منیزیم سربیشه نام برد و گفت: هزینه تأمین برق مورد نیاز کارخانه ۴۳۳ میلیون تومان است که درخواست ما تقسیط این مبلغ می باشد. استاندار خراسان جنوبی نیز برای پیگیری رفع مشکلات این کارخانه قول مساعد داد.

امام جمعه سربیشه خطاب به استاندار گفت: در جلسه معارفه شما از ائمه جمعه دعوت نکردند اما ان شاءا… در مراسم تودیع خود از ما دعوت کنید.
وقتی امام جمعه سربیشه تکمیل استخر شنای سربیشه را خواستار شد و گفت: البته این ها خواسته های مردم است و من قسم می خورم که حتی یکبار هم از استخر شنا استفاده نخواهم کرد، استاندار بلافاصله گفت: شاید شما را به رفتن استخر مجبور کنند!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*