اخبار شهرستانها

احتمال وقوع سیلاب در جنوب و شمال استان
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: تقویت مجدد ناپایداری های جوی در دو روز آینده سبب تشدید سرعت وزش باد و رگبار و رعد و برق می شود، بنابراین احتمال جاری شدن سیلاب در این مدت به ویژه در بخش های جنوبی و شمال استان وجود دارد. رضابرهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی حاکی است، در اواخر وقت روز جمعه و شنبه آینده ، با توجه به نفوذ جریان سرد بارش برف و تشکیل مه در نیمه شمالی استان رخ خواهد داد.  به گفته وی علاوه بر این در روز های جمعه تا یکشنبه هفته آینده کاهش دما بین ۸ تا ۱۳ درجه سلسیوس در استان پیش بینی می شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی :
بارندگی اخیر هیچ گونه خسارتی در استان نداشته است
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: علارغم بارندگی های خوبی که در استان اتفاق افتاده بخصوص در مناطق شمالی هیچ گونه خسارت قابل ذکری به ما گزارش نشده است. میر جلیلی افزود: این در حالی است که  در شهرستان فردوس ۱۷ میلی متر بارندگی در مدت ۱۰ دقیقه رخ داده ولی با توجه به پیش بینی صورت گرفته و همکاری آتش نشانی ، دهیاران ، بخشداران و سایر مجموعه ها خسارتی نداشته ایم. وی ادامه داد: در مقایسه با بارندگی های سال های گذشته میزان خسارات در بارندگی های اخیر کاهش چشمگیری را نشان می دهد. وی اذعان داشت: تا صبح یکشنبه هفته آینده هم چنان آماده باش خواهیم بود.

تقدیر از اداره کل فنی و حرفه ای استان در  نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و صنعتی
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در نخستین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و صنعتی توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مورد تقدیر قرار گرفت.

 
۳ هزار ۴۰۰ هکتار تاغ زارهای درمیان
به شپشک آلوده است
مدیر منابع طبیعی شهرستان درمیان گفت: به دلیل خشکسالی و کم آبی سه هزار و ۴۰۰ هکتار از تاغ زارهای این شهرستان مرزی هم اکنون به آفت شپشک سفید آلوده شده است. مهدی حاجی زاده افزود: در اثر کاهش بارندگی، ادامه پدیده خشکسالی و پایین رفتن سطح سفره های آب زیرزمینی در سال های گذشته دلیل اصلی شیوع آفت شپشک سفید تاغ است. وی اضافه کرد: ۳۰۰ هکتار از تاغ زارهای آلوده به این آفت به مزایده گذاشته شد و در شهرستان ۲۵ هزار هکتار تاغ  زار دست کاشت و ۸۸ هزار هکتار تاغزار و مراتع طبیعی وجود دارد. وی با اشاره به اینکه محلول پاشی با روغن و قطع یا برش تاغزار از جمله راه های مقابله با آفت شپشک سفید است، گفت: وجود تاغزار در بیابان، کمک شایانی به بیابان زادیی، تثبیت شن های روان، جلوگیری از فرسایش خاک و پیشگیری از گرد وغبار می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*