اخبار شهرستانها

توقیف محموله غیرمجاز مرغ زنده در بیرجند
محموله غیرمجاز مرغ زنده در بیرجند توقیف شد. معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان با بیان این خبر گفت: یک محموله مرغ تخمگذار به ظرفیت بیش از ۳ هزار ۷۰۰ قطعه خارج از ضوابط بهداشتی و بدون مجوز حمل بهداشتی  از استان خراسان رضوی به سمت سیستان و بلوچستان در حرکت بود که با همکاری نیروی انتظامی توقیف شد. دکتر « محمد اصغرزاده » افزود: با هماهنگی صورت گرفته با مقام قضائی این محموله توقیف و پس از نمونه گیری و مشخص شدن نتایج آزمایشات تعیین تکلیف می شود.

اولین جشنواره گل نرگس در خوسف برگزار شد
اولین جشنواره گل نرگس در شهرستان خوسف برگزار شد. رونمایی از تمبر جشنواره گل نرگس و افتتاح شبکه دولت ادارات شهرستان از دیگر  برنامه های این جشنواره بود. محمد شفیعی فرماندار شهرستان خوسف در جشنواره گل نرگس با اشاره به اینکه گل نرگس، محصول اختصاصی شهرستان خوسف است، تصریح کرد: این جشنواره، بهانه ای است که بتوانیم در کنار آن اقدام به تاسیس دبیرخانه دائمی گل نرگس در خوسف کنیم و مشکلات نرگس کاران را به صورت تخصصی برطرف کنیم.

 
کاروان راهیان نور دانشگاه بیرجند به مناطق عملیاتی
هشت سال دفاع مقدس اعزام شد
کاروان دانشجویان دختر راهیان نور در قالب سه دستگاه اتوبوس به مدت یک هفته راهی مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس شد. کاروان راهیان نور دانشگاه بیرجند راهی مشهد شهیدان دفاع مقدس شد تا  دانشجویان ضمن آشنایی با رشادتهای حماسه آفرینان دفاع مقدس با آرمانهای امام راحل و شهیدان این حماسه تجدید میثاق و پیمان نمایند.

 
مشاور استاندار در امور بانوان منصوب شد
طی حکمی از سوی استاندار خراسان جنوبی، افسانه اسلامی به عنوان مشاور استاندار در امور بانوان منصوب شد. وی مشاور جوان استاندار در بدو تأسیس استان، دبیر حزب روزنامه نگاران زن مسلمان در خراسان جنوبی، مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی، مسئول خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) شعبه خراسان جنوبی(۸۴-۸۳) و مدرس دانشگاه بوده است. تحصیلات او کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی (دانشجوی دکتری) می باشد.

 
راهیابی ۳ اثر از خراسان جنوبی به جشنواره
 بین المللی فیلم صد
سه اثر از فیلمسازان خراسان جنوبی به یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه صد ثانیه ای راه یافت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان گفت: ده فیلم از این استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، سه فیلم از خراسان جنوبی در دو بخش مسابقه و اکران این جشنواره انتخاب شد. محمد براتی افزود: فیلم ” حرف های آخر ” به کارگردانی سینا فایده در بخش مسابقه ملی و دو فیلم ” یک روز خاص ” به کارگردانی سمانه عباس پور و “نزدیک آسمان” به کارگردانی محمد مهدی شیروانی به بخش اکران این جشنواره راه یافته اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*