اخبار شهرستانها

اراضی معصومیه بیرجند خارج از محدوده مصوب شهری
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اراضی معصومیه بیرجند خارج از محدوده مصوب شهری است، اما در حریم شهر واقع شده است. مهدی جعفری در رابطه با گزارشی که در ۲۶ دی‌ماه سال جاری درباره گلایه جوانان بیرجندی در مورد جواز ساخت زمین‌های معصومیه این شهر منتشر شده است، اظهار داشت: این اراضی خارج از محدوده مصوب شهری و در حریم شهر واقع شده‌اند. وی تصریح کرد: اراضی موصوف به صورت غیرقانونی تفکیک و قطعه‌بندی شده و امکان الحاق با توجه به قوانین و سیاست‌های شورایعالی شهرسازی و معماری ایران مبنی بر کنترل و جلوگیری از گسترش افقی شهرها که در قالب طرح توسعه و عمران و حوزه نفوذ شهر انجام می‌شود، به صورت متفرق و موردی و افزایش محدوده شهری میسر نیست. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در صورتیکه شرایط و مطالعات مشاور بازنگری طرح جامع و بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه برسد که نیاز به توسعه شهر بیرجند وجود دارد، به عنوان یک گزینه قابل بررسی است.
مدیرکل میراث فرهنگی:
کار شایسته ای در حوزه معماری شهرسازی انجام نشده است
دومین روز کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در شهر خوسف برگزار شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه معماری شهرسازی کار شایسته ای انجام نداده ایم، افزود: در سالهای اخیر نمی توانیم نمونه معماری ارائه دهیم که منطبق با معماری ایرانی اسلامی باشد؛ در طول این سالها ساختمان های زیادی ساخته شده است امابیشتر منطبق با فرهنگ و تمدن بیگانه است. با گلایه از اینکه در سالهای اخیر مساجدی ساخته شده است که گاها مردم در تراکم فضاهای تجاری اطراف مسجد، باید به دنبال درب ورودی مسجد بگردند، افزود: این موضوع با معماری اصیل ایرانی اسلامی در تضاد است. وی با بیان اینکه در سایر ساخت و سازها از جمله ساخت مدارس این موضوع مشاهده می شود، افزود: در خراسان جنوبی مدارس و حوزه های علمیه با قدمت بالا از جمله مدرسه علمیه علیا در شهر فردوس و مدرسه معصومیه وجود دارد که در نمونه های مدارس امروزی اینگونه بناها دیده نمی شود.
مسابقه رسانه ای «فجر انقلاب» در خراسان جنوبی برگزار می شود
مسئول کمیته فضای مجازی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از اجرای مسابقه رسانه ای «فجر انقلاب» همزمان با دهه فجر در استان خبر داد. سعید کسرائی نیا در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه های دهه فجر اظهار کرد: ۱۸ عنوان برنامه توسط کمیته فضای مجازی ستاد دهه فجر خراسان جنوبی برگزار خواهد شد. وی برگزاری مسابقه رسانه ای «فجر انقلاب» را از مهم ترین این برنامه دانست و افزود: اجرای نقاشی دیجیتال شهدای انقلاب شهرستان بیرجند از دیگر برنامه های پیش بینی شده دهه فجر سال جاری است.
سیل ۳۴ میلیارد ریال به راه های سربیشه خسارت وارد کرد
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سربیشه از خسارت ۳۴ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریالی به راههای این شهرستان خبر داد. سعید سارانی اظهار داشت: این خسارت بیشتر در محور اصلی سربیشه – درح – پایانه مرزی ماهیرود بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*