اخبار سیاسی

 

 

گفته می شود رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته آمریکا نخواهد توانست از خطوط قرمزی که ایران برای این کشور در منطقه وضع کرده، عبور کند. امروز، ایرانِ زمان شاه نیست و در مقابل هر تهدید آمریکایی خواهد ایستاد اما این بدان معنا نیست که تهران خواهان جنگ است. رویارویی نظامی میان ایران و آمریکا، ضعیف‌ترین احتمال است و واشنگتن بخوبی به توانایی‌های ایران آگاه است. ایران هیچ مشکلی با عربستان ندارد و آماده گفت‌وگو با ریاض است.

گفته می شود یک سایت مدعی شده در مراسم شام مشترک دربی که مسئولان و بازیکنان دو تیم و مقامات عالی ورزش کشور برگزار شد ، تنها این بازیکنان بودند که حرف های درستی زدند. اینکه برگزاری چنین مراسمی تنها به روح بازی لطمه می زند و گمانه فشار برای مساوی شدن را زیاد می کند. این حرف ها را طارمی ، جلال حسینی ، خسرو حیدری ، امید ابراهیمی و خیلی های دیگر گفتند اما منصوریان گفت:«ما در منافع اسپانسرینگ با پرسپولیسی ها مشترک هستیم.» برانکو هم حرفی نزدیک به این زد. بر اساس قوانین فیفا ، اشتراک در منافع مالی با فیرپلی مالی در تضاد است و باعث احتمال تبانی می شود!

گفته می شود سید حسن خمینی  اعلام کرده امام خمینی به نوعی انقلاب اسلامی را از جریان نواب صفوی جدا می‌داند. انقلاب ما انقلابی است که بنیانگذار آن شخصی فرهنگی است. علاوه بر خود امام خمینی، بقیه رده‌های مدیریتی و رهبری انقلاب نیز همچون آیت‌الله مطهری، مرحوم شریعتی، شهیدان بهشتی، مفتح و باهنر و مرحوم بازرگان همگی از عناصر فرهنگی و دانشگاهی هستند.

هاشمی برای مجوز کدام کتاب به جنتی نامه نوشت؟

چند روزی است ویرایش جدید کتاب زندگی و زمانه ایت الله هاشمی رفسنجانی به بازار کتاب امده است. در این کتاب به نکته جالبی درباره صدور مجوز کتاب اشاره شده است و دستخطی از ایت الله هاشمی رفسنجانی برای اولین بار منتشر شده است. در توضیح آن از زبان جعفر شیرعلی نیا نویسنده کتاب آمده است: «حدس می‌زدیم مرحله‌ی بررسی و صدور مجوز خیلی طولانی شود و کتاب به نمایشگاه کتاب تهران نرسد، ۸ فروردین نامه‌ای برای آیت‌الله نوشتم و خواستم در گرفتن مجوز کتاب یاریمان دهد. دستخط را همان روز در حاشیه‌ی نامه‌ی نگارنده برای وزیر ارشاد نوشتند: «جناب دکتر علی جنتی، زحمت زیادی کشیده‌اند که به نمایشگاه کتاب برسد لطفا دستور بدهید با اولویت و سرعت مجوز صادر شود.»

 

در حکومت علی خط قرمز اقدام مسلحانه است نه انتقاد

علی مطهری در مراسم بزرگداشت دهه فجر در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر به بررسی ریشه‌ها و ماهیت انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: اگرچه امروز بعد از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب این موضوع برای ما روشن است اما در روزهای آغازین پیروانقلاب این بحث‌ها مطرح بود و طرح دوباره آنها در امروز بی‌فایده نیست. مطهری تصریح کرد: اینطور نیست که ما هیچ نمونه‌ای از دموکراسی در اسلام نداشته باشیم حکومت علی (ع) حاکی از دموکراسی است. شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه علی می‌گوید بزرگترین دشمنان حضرت امیر (ع) خوارج بودند اما آزاد بودند که حرف خود را بزنند زندان نکرد شلاق نزد حقوق شان را از بیت المال قطع نکرد تا زمانی که سلاح به دست گرفتند. یعنی خط قرمز ما اقدام مسلحانه است نه انتقاد. وی گفت: نمونه دموکراسی در اسلام است که خلیفه‌ای که حیطه زعامتش از غرب ایران تا شمال آفریقا تحت تسلط او بود اینطور با مخالفانش برخورد می‌کرد.

 

 

 

ستاره سابق پرسپولیس و یک داستان دیگر جنایی-عاشقانه

ناصر محمدخانی، ستاره سابق پرسپولیس توسط اقوام همسر موقتش در فرودگاه ربوده شد و سپس با پیگیری‌های پلیس آزاد شد. آدم ربایان تصور می کردند تمام امکانات ارتباطی این فرد را از دسترس او خارج کردند اما این فوتبالیست توانست از یک فرصت کوتاه برای تماس با بستگانش استفاده کند. بستگان این فوتبالیست هم فورا با پلیس تماس گرفتند. ماموران پلیس در کوتاهترین زمان مکان نگهداری این فوتبالیست را شناسایی کردند و موفق شدند ضمن آزاد کردن این فوتبالیست، آدم ربایان را دستگیر کنند

 

 

حکم رهبر انقلاب درباره استفاده روحانیون از ماشین های گران قیمت

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در ابتدای درس خارج فقه روز یکشنبه (١٧بهمن۹۵)، پس از بیان حدیثی اخلاقی، با اشاره به «حرام بودن استفاده از ماشین‌های گران قیمت برای روحانیون و طلاب» فرمودند نامه‌ای دریافت کرده‌اند که در آن نوشته شده بعضی از افراد حاضر در درس، با ماشین‌های گران‌قیمت دویست میلیونی تردد می‌کنند.ایشان در این باره افزودند: حرمت اسراف برای همه است، هر کسی در هر حدّی چه غنی، چه متوسط یا فقیر ممکن است اسراف کند و اسراف، عمل حرام است. این ماشین‌های گران‌قیمت حرام است.ربر انقلاب با اشاره به وجود برخی جهات امنیتی و حفاظتی برای استفاده از ماشین گران‌قیمت فرمودند: توجه کنید! عمل، ورع، اجتهاد، زهد، بی‌رغبتی، نرفتن به دنبال زخارف مادی و زیبائی‌های ظاهریِ زندگی، وظیفه‌ی اصلیِ ماست

 

توان استخدامی دولت ۱۰۰ هزار نفر در سال است

انصاری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت در حال حاضر دولت دارای ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر نیروی انسانی استخدامی، قراردادی، پیمانی، کارمندی و کارگری است، در مقابل ما حدود ۳ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی داریم که اگر همه نیروی انسانی دولت را بیرون کنیم و این افراد را به کار بگیریم باز هم یک میلیون فارغ التحصیل بیکار خواهیم داشت.علاوه بر فارغ التحصیلان حدود ۵ میلیون نفر نیز در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند، این در حالی است که توان استخدامی دولت در سال ۱۰۰ هزار نفر است، بنابراین باید دانشجویان فکر استخدام در دولت را که به یک آرزوی محال تبدیل شده است را از سر بیرون کنند و به فعالیت‌های دیگر در واحدهای تولیدی و خدماتی روی بیاورند.

درآمد نفت در سال ۹۶ چند خواهد بود؟

بی‍‍ژن نامدار زنگنه در برنامه تیتر امشب ادامه داد : در اسفند ماه امسال با حضور رئیس جمهور فاز های ۱۹ – ۱۷ – ۲۰- ۲۱ پارس جنوبی افتتاح می شود که ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز در سال به تولید کشور اضافه می شود و دست کم ۱۰ میلیارد به سرمایه کشور اضافه می کند. زنگنه گفت: ارزش صادرات ما در سال آینده بین ۴۵ تا ۵۰ میلیارد دلار خواهد بود، ما مطالباتمان را وصول می کنیم زیرا امروز مشتریان زیادی داریم و عملا محدودیتی هم در فروش نداریم.

 

جزئیات جدید از پشت پرده تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان

محمداسماعیل سعیدی ظهر امروز در نشست بانوان فرهنگی منتخب نواحی تبریز اظهار کرد: از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم و فرهنگیان شفاف‌سازی در زمینه صندوق ذخیره فرهنگیان است. نماینده مردم تبریز در مجلس از وام ۵ هزار میلیارد تومانی به یکی از افراد فعال در فوتبال از صندوق فرهنگیان بدون ضامن خبر داد و گفت: کدام فرهنگی می‌تواند به راحتی از صندوق فرهنگیان وام بدون ضامن بگیرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*