گفته می شود

گفته می شود تشدید فقر و افزایش نابرابری‌ها سفره اغلب خانوارها را به‌تدریج چنان کوچک می‌کند که اولویت و اهمیت تأمین غذا و سرپناه، به حذف هزینه‌های کمتر ضروری از قبیل اوقات فراغت، تفریح، فرهنگی و سفر منجر می‌شود. در سال ١٣٩۴، ۴,١ درصد از کل هزینه خانوارهای شهری برای اقلام «تفریح و فرهنگی» و «هتل و رستوران» صرف شده است که میزان متوسط آن برای هر خانوار (با بعد ٣.۴ نفر) ١۴.٣ میلیون ریال است. هزینه «تفریح و فرهنگی» و «هتل و رستوران» هفت دهک جمعیتی یا ٧٠ درصد مردم زیر حد متوسط است. در این سال مخارج بالاترین دهک ۵۶ میلیون ریال و پایین‌ترین دهک ٧٧۵ هزار ریال بود؛ یعنی اینکه بالاترین دهک ٧٣ برابر پایین‌ترین دهک برای اقلام یادشده هزینه کرده است.
گفته می شود همان‌طور که در برخی ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی منتشر و مشاهده شد، در روز مراسم تشییع پیکر آیت‌ الله هاشمی‌ رفسنجانی، مردم در شعارهایی نسبت به عملکرد صداوسیما در پوشش اخبار مربوط به درگذشت آیت‌الله و تغییر موضع این سازمان نسبت به او واکنش نشان دادند. این اتفاق در بسیاری از مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها هم در این چند روز نمود یافت.
گفته می شود آیت الله جوادی آملی به شدت از عدم تجلیل مناسب از آیت الله هاشمی در مراسم یادبور ایشان در قم ناراحت و دلخور شده است. وی که پیش از اتمام مراسم، مسجد اعظم قم را ترک می کند، با اشاره به آیت الله هاشمی و با جمله «مظلوما حیا و میتا» نارضایتی خود را از سخنران و مراسم اعلام کرده است. منظور آیت الله آملی این است که «هاشمی چه در حیات و چه در زمانی که از دنیا رفته، مظلوم است» بنابر گزارش روزنامه ۱۹ دی، حجت الاسلام والمسلمین اراکی فرزند آیت الله اراکی سخنران مراسم یادبود آیت الله هاشمی بوده است. لازم به ذکر است که مراسم گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی روز پنجشنبه از سوی دبیرخانه مجلس خبرگان و نهادهای حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد و با استقبال کم نظیر مردم، مراجع، علما و طلاب حوزه علمیه قم مواجه شد.
گفته می شود آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی در خصوص نقش آیت‌الله هاشمی در تامین هزینه‌های انقلاب گفتند: جنوب قم کاملا مال آقای هاشمی بود، در آن زمان ما طلبه بودیم و ایشان زمین های آنجا را خریداری کرده بودند . در آنجا باغ پسته و صادرات پسته داشتند . در چرخه ی اقتصاد هم فعالیت داشتند، ثروتمند بودند و دستشان پر بود در آنجا تولید می کردند. ایشان زمین هایی که در قم داشتند را دویست متر به دویست متر تقسیم کرده بودند و همه را خرج انقلاب کردند.

 

گفته می شود محمد سالاری عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان کشور در تویت خود نوشته نامگذاری روز ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به روز “وفاق ملی” از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور یک مطالبه ملی است
ثبت‌نام زنان بلامانع است
سخنگوی شورای نگهبان گفت: احتمالا تا ۱۰ روز آینده نتیجه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اعلام می‌شود.عباسعلی کدخدایی در حاشیه مراسم ختم پدر محسن و پرویز اسماعیلی در جمع خبرنگاران درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی گفت: کارشناسی ها در حال انجام است و باید دید نتیجه کارشناسی‌ها چه می شود.وی تاکید کرد: احتمالا تا ۱۰ روز آینده نتیجه را اعلام می کنیم.این عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی درباره حضور خانم‌ها در انتخابات آینده گفت: نظرم همان است که قبلا گفتم و ثبت نام بلامانع است و ان‌شاءلله باید بررسی واعلام نظر شود.وی در پاسخ به سئوال مجدد خبرنگار مذکور که پرسید فکر می کنید که خانم ها می توانند برای انتخابات از سوی شورا تایید شوند؟ گفت: نمی‌دانم. شورای نگهبان درباره آقایان هم نظری نمی دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*