کسادی کسب مردم در خیابان رجایی بیرجند

چند ماهی است که کار و کاسبی مغازه داران و کسبه بخشی از خیابان شهید رجایی بیرجند به دلیل اجرای پروژه انتقال فاضلاب به مهرشهر کساد شده است، پروژه ای که در ضرورت اجرای آن هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد اما آنچه در این بین مهم به نظر می رسد تسریع در روند اجرای پروژه و آزادسازی معابری است که با کسب و کار مردم سروکار دارد درخواستی که اکثر کسبه و ساکنان این خیابان از مسئولان دارند تا در این شرایط بد اقتصادی بتوانند گلیمشان را از آب بکشند. نگرانی کسبه این خیابان از طولانی شدن اجرای پروژه آنها را به دفتر روزنامه کشاند تا با انعکاس دغدغه شان به مسئولان موضوع پیگیری شود.  یکی از کسبه خیابان شهید رجایی که لوازم یدکی ماشین دارد با حضور در دفتر روزنامه با گلایه مندی از روند طولانی اجرای این پروژه به خبرنگار ما گفت: از روزی که عملیات کنده کاری برای اجرای فاضلاب در خیابان رجایی آغاز شده کسب و کار من کلا تعطیل شده چرا که رفت و آمد برای مردم و خریداران و هم چنین وسایل نقلیه دشوار و غیر ممکن شده و کسی رغبت نمی کند این مسیر بد را برای خرید انتخاب کند . یکی دیگر از کسبه این خیابان که دل پردردتری از شرایط موجود داشت در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ما گفت: در مدت اجرای این پروژه کلی از مشتریان خود را از دست داده ام. من باید اول برج اجاره مغازه بدهم و هزینه زندگی خود را تامین کنم بخدا در روز بیشتر از چند هزار تومان فروش ندارم چون مسیر برای رفت و آمد مردم بسته شده است. این شهروند بیرجندی خواستار تسریع در اجرای پروژه و بازگشایی مسیر شد و افزود: در برخی از روزها شاهد هستیم که کارگران در ساعاتی از روز کلا کار را تعطیل می کنند یا حتی در برخی از روزها فقط چند ساعت مشغول به کار هستند و به نظر می رسد اصلا به فکر اهالی و کسبه نیستند. یکی از شهروندان ساکن در خیابان رجایی نیز با بیان اینکه بسته شدن این خیابان مشکلاتی را برای تردد ما ایجاد کرده است، به خبرنگار ما گفت: خودروهای خود را نمی‌توانیم به منازل خود ببریم و رفت ‌و‌آمد برای فرزندانمان نیز دچار مشکل شده است.
این شهروند بیرجندی با بیان اینکه در مکان‌های عمومی باید اجرای طرح‌ها با سرعت بیشتری انجام شود، ادامه داد: سد معبر در این مکان‌ها سبب بالا رفتن ترافیک در شهر نیز می ‌شود.
مسئولان : به مردم حق می دهیم اما چاره ای نداریم
خبرنگار ما در ادامه برای انعکاس این درد دل مردم و نارضایتی از روند اجرای پروژه به سراغ مسئولان رفته و نظرشان را جویا شده است. معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: از ابتدای اجرای پروژه خط انتقال فاضلاب به مهرشهر اعلام کرده ایم که تا شهریور ماه سال آینده در صورت تزریق به موقع اعتبارات پروژه به اتمام خواهد رسید و ما در حال حاضر ۱۰ درصد از برنامه زمان بندی هم جلوتر هستیم .
مهندس ناصری با بیان اینکه بعد از اتمام هر کنده کاری در مسیرخیابان شهید رجایی مسیر بلافاصله آزادسازی و قسمت دیگری کنده کاری می شود، افزود: اعتراضات مردمی مقطعی است چرا که بعد از اتمام کنده کاری در یک محور و شروع در محور دیگر کسبه ساکن در آن محور اعتراض می کنند و باید گفت این اعتراضات جزو ذاتی اجرای پروژه ها است. وی ادامه داد: پیمانکار پروژه در حداکثر زمان ممکن در این محور کار می کند و حتی در ایام تعطیل دست از کار نمی کشند ولی گاهی نیاز است برای خشک شدن بتن مدت زمانی صرف شود که اینگونه اقدامات اجتناب ناپذیر است وی تصریح کرد: ما به کسبه حق می دهیم و آنها را درک می کنیم اما چاره ای نیست ولی به مردم می گوییم که هیچ وقت کشی در پروژه نخواهیم داشت . وی یاد آور شد : در حال حاضر ۲۰۰ متر از مسیر ابتدای خیابان دولت در دست اقدام است و ۲۰۰ متر قبلی برای آسفالت به شهرداری واگذار شده است .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*