چند خبر علمی

افراد مبتلا به آسم سیب بخورند

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات صورت گرفنه نشان داده است خوردن سیب یا نوشیدن آب سیب عملکرد ریه‌ها را بهتر می‌کند و به ویژه در بیماران مبتلا به آسم موجب تنفس راحت‌تر و کاهش خس‌خس سینه می‌شود

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، سیب میوه‌ای است که غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری ، فیبر،‌ آنتی‌اکسیدان‌ها و دیگر ترکیبات مفید برای بدن است.

خوردن سیب می‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون شود. در عین حال سیب عملکرد دستگاه گوارش را منظم و با التهاب مبارزه می‌کند، سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد و حتی باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها مثل افزایش فشار خون،‌ دیابت و بیماری‌های قلبی و برخی انواع سرطان‌ می‌شود .

خوردن منظم سیب می‌تواند ریه را از ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن دور نگه دارد، ضمن آنکه بودن سیب در رژیم غذایی افراد حتی افراد سیگاری، احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان ریه را کاهش می‌دهد.

سیب ماده غذایی‌ است که کالری زیادی ندارد اما با خوردن آن به شما احساس سیری می‌دهد و این باعث می‌شود بیش‌ازحد غذا نخورید و اضافه‌وزن پیدا نکنید.

سیب حاوی فلاونوئیدهاست که آنتی‌اکسیدان‌های مهمی محسوب می‌شود، اما در میان فلاونوئیدها یکی از آن‌ها به نام فلوریزیرین- که در طبیعت فقط در سیب وجود دارد- به تشکیل و حذف بافت محکم استخوانی کمک می‌کند. فلوریزیرین به همراه پلی فنل‌ها و مواد معدنی موجود در سیب (مثل بورون) به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند و در نتیجه از احتمال ابتلا به پوکی استخوان می‌کاهد.

سیب غنی از ماده اورسولیک اسید است (البته بیشتر اورسولیک اسید سیب در پوست آن است).این ماده می‌تواند از تحلیل عضلانی که در روند بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد، جلوگیری کند یا آن را به تعویق بیندازد و به طور کلی به قدرت بیشتر عضلانی کمک کند.

تحقیقات نشان داده است افرادی که به طور منظم سیب می‌خورند بسیار دیرتر از دیگران دچار بیماری آلزایمر می‌شوند.

سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و بی‌مناسبت نیست که یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید که خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی‌نیاز می‌کند.

 

 

تخم هندوانه مملو از مواد مغذی است

دی ۱۹, ۱۳۹۵ توسط :   موضوع : اخبار تغذیه, مشروح اخبار

تخم هندوانه حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که برای سلامت بدن مفید هستند. تخم هندوانه به کاهش فشار خون کمک می کند. از بین تمام اسیدهای آمینه مورد نیاز بدن برخی از اسیدهای آمینه به عنوان اسیدآمینه‌های ضروری شناخته می‌شوند که بدن نمی‌تواند آن‌ها را تولید نماید و نیاز است تا از طریق مواد غذایی مختلف تامین گردند. از جمله این اسیدهای آمینه تریپتوفان و لیزین می باش و البته تخمه هندوانه سرشار از آرژنین، لیزین، تریپتوفان و گلوتامیک اسید است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، تخم های هندوانه منبع غنی سیترالین، اسیدآمینه غیرضروری، هستند که دارای خاصیت ضدفشار خون است. این اسیدآمینه نه تنها موجب کاهش فشارخون شاهرگی می شود بلکه موجب افزایش آزادشدن اکسیدنیتریک هم می شود و بدین ترتیب به کنترل فشار خون کمک می کند.

تخمه هندوانه سرشار از نیاسین می‌باشد که تولید سرامید و اسیدهای چرب موثر در مراقبت پوستی را افزایش می‌دهد. نیاسین موجب قدرت ارتجاعی مناسب در پوست، سفت شدن پوست، محو خط و چین چروک‌ها، برطرف کردن لکه‌های سیاه، رفع خارش و زرد شدگی پوست می‌شود.

همچنین باز کردن منافذ پوستی مسدود شده و تامین آب‌رسانی به پوست، نرمی و درخشش پوست، زدودن آلودگی‌های ناشی از مواد آرایشی و … از جمله اثرات استفاده مداوم از روغن تخمه آفتابگردان می‌باشد. پس این روغن مفید را حتما استفاده کنید.

آرژنین، اسیدآمینه‌ای است که سلامت جنسی در مردان را به همراه دارد. آرژنین تولید نیتریک اکسید در بدن را القا می‌کند که برای اختلالات جنسی کاربرد دارد. در ضمن مصرف هندوانه و تخمه هندوانه تولید اسپرم را تحریک می‌ نماید.

تخمه هندوانه به دلیل سرشار بودن از منیزیم و اثرات متعددی که این ریزمغذی بر تنظیم متابولیسم کربوهیدرات‌ها و قندها دارد منجر به کنترل قند خون در دیابتی‌ ها می‌ گردد و مفید است . لازم به ذکر است که تخمه هندوانه به دلیل سرشار بودن از تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، پانتوتنیک اسید (B5)، پیریدوکسین (B6) و فولات جایگزین طبیعی مناسبی برای قرص ویتامین B کمپلکس است.

تخم های هندوانه دارای تاثیر حفاظتی از قلب و تاثیر ضداکسایشی هم هستند و به همین خاطر ریسک بیماری قلبی را کاهش می دهند. از اینرو به افرادی که در معرض بیماری قلبی-عروقی قرار دارند توصیه می شود مصرف تخم هندوانه را در رژیم غذایی شان قرار دهند.

تخم های هندوانه حاوی اسیدهای چرب مونواشباع نشده، اسیدهای چرب پلی اشباع نشده و اسیدهای چرب اُمگا-۳ هستند. این چربی ها نه تنها به کاهش سطح کلسترول LDLکمک می کنند بلکه در تحت کنترل نگه داشتن کلسترول هم نقش دارند.

از دیگر خواص تخم هندوانه، کمک به درمان عفونت باکتریایی است. تخم هندوانه حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که به عنوان عامل احتمالی ضدمیکروبی عمل می کند و از اینرو به مقابله با عفونت های باکتریای کمک می کند.

همچنین تخم هندوانه دارای ترکیبات ضداکسایشی و ضدالتهابی است که به درمان التهاب مجاری ادراری کمک می کند

لیمو‌ترش داروی گلو درد

دی ۲۳, ۱۳۹۵ توسط :   موضوع : اخبار گیاهان دارویی

لیموشیرین، میوه‌ای سرشار از ویتامین‌های B3، C،A و B1 است. این میوه همانند بیشتر میوه‌ها دارای خواص زیادی است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز،لیمو‌ ترش از جمله مواد بسیار مفید برای برطرف کردن برخی از مشکلات جسمی است . لیمو ترش به علت داشتن خواص اسیدی ضد‌عفونی‌کننده قوی است و می‌تواند منجر به نابودی میکروب‌ها و برخی از عوامل عفونی شود.

لیمو ترش به عنوان یک داروی ضد میکروبی در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی و برای مقابله با انگل‌های داخلی و کرم‌ها موثر است. این میوه در عین حال تنظیم کننده فشار خون بیش از حد بالا بوده و خاصیت ضد افسردگی، استرس و ضد اختلالات عصبی دارد.

لیمو ترش یکی از بهترین و مفید ترین داروها برای درمان گلو درد است و می تواند به بر طرف شدن برخی از مشکلات پوستی و جلوگیری از خونریزی در قسمت‌هایی از بدن به ویژه در ناحیه بینی کمک کند.

لیمو ترش را به دو صورت موضعی و خوراکی می‌توان استفاده کرد که البته چگونگی استفاده از این ماده مفید با توجه به نوع بیماری یا مشکل به وجود آمده متفاوت است.

*مصرف روزی یک عدد لیموشیرین ۱۰۰درصد ویتامین C موردنیاز بدن را تامین می‌کند.

*در کاهش وزن موثر است و تشنگی را رفع می‌کند.

*خاصیت سم زدایی دارد.

*ویتامینC موجود در آن از بروز سرطان پیشگیری می‌کند.

*ناراحتی معده را برطرف می‌کند.

*منبع عالی پتاسیم است، بنابراین اسهال و اسهال خونی را درمان می‌کند.

*فیبر موجود در آن از بروز یبوست پیشگیری می‌کند.

*ویتامین C لیموشیرین مانع از بروز بیماری لثه می‌شود.

*اسید فولیک موجود در لیموشیرین، در پیشگیری از کم خونی نقش موثری دارد.

*پتاسیم آن از بروز بیماری قلبی عروقی پیشگیری می‌کند.

*از آن جا که حجم زیادی از لیموشیرین را آب تشکیل می‌دهد، خاصیت ملین و ادرارآور دارد.

*مصرف این میوه برای رفع سرماخوردگی، گلودرد و آنفلوآنزا مفید است.

*عضله بدن را تقویت می‌کند و ضدعفونی کننده بدن است.

*به علت دارابودن کلسیم بالا در جلوگیری از پوکی استخوان به ویژه در زنان نقش موثری دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*