وزیر صنعت، معدن و تجارت: برخورد با حقوق‎های نجومی نباید اولویت کشور باشد/ آیا کشور گیر این ۲ میلیارد تومان است؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

برخورد با حقوق‎های نجومی نباید اولویت کشور باشد/ آیا کشور گیر این ۲ میلیارد تومان است؟

خبرگزاری فارس: برخورد با حقوق‎های نجومی نباید اولویت کشور باشد/ آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حقوق‎های نجومی بر اساس نظام‎مندی بود، گفت: آیا کشور گیر این ۲ میلیارد تومان است؟

به گزارش  خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، با بیان اینکه یک قوه می‎خواهد در کشور کار کند و قوه دیگر ایراد می‎گیرد، اظهار داشت: متأسفانه در این کشور باید       یکی دو نفر کار کنند و ۱۰ تا ۲۰ نفر به امور نظارت کنند که در دنیا این موضوع بر عکس است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع از مبانی توسعه ملی به حساب می‎آید، تصریح کرد: باید تلاش کنیم این نظام‎مندی را در قوه قضائیه، مجریه و مقننه درست کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۱۰ درصد وقت من به اموری شامل نامه خواندن و پاسخگویی به گزارشات می‎گذرد که این امور مانع پیشرفت شده است، بیان داشت: این امور مانع از پیشرفت شده و مهمترین اشکالی که در رتبه کسب و کار در جوامع بین‎المللی مشاهده می‎کنیم بروکراسی است که خودمان برای خود ایجاد کرده‎ایم.

نعمت‎زاده با بیان اینکه دین ما اصل بر برائت است و اصل این است که همه با هم صادق هستند، یادآور شد: متأسفانه طوری مقررات و روش‎ها را تنظیم می‎کنیم که این چنین نمی‎شود.

وی به دیدار هفته پیش خود با رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و توضیح داد: یکی از بحث‎هایی که پیش آمد بحث حقوق‎های نجومی بود که وی گفت در این زمینه ما هیچ موردی را خلاف مقررات نیافتیم و اگر شخصی بیشتر گرفته بر اساس نظام‎بندی بوده است ولی از لحاظ قانون و مقررات خلافی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به‌خاطر این افراد کل کشور را به هم ریخته ‏ایم و از صبح تا شب به‌دنبال خلاف کارانیم که پس بدهند فقط به خاطر اینکه ۲ میلیارد تومان را پس بدهند، آیا کشور گیر این ۲ میلیارد تومان است؟

نعمت‎زاده بیان داشت: خودمان را سرگرم این مسائل کرده‎ایم و از مسائل اصلی کشور مانند صادرات، عمران، آبادی، توسعه، اشتغال و رونق دور شده‎ایم گرچه دلمان می‎خواهد به این مسائل رسیدگی کنیم ولی زمانی که درگیر مسائل پیش پاافتاده هستیم به این امور نمی‎رسیم.

وی به طرح صنایع کوچک و متوسط اشاره کرد و توضیح داد: این طرح از اواخر سال ۹۲ پیشنهاد شد که بانک‎ها زیر بار نرفتند و گفتند کسی که بدهی دارد در مرحله اول باید بدهی خود را پرداخت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و اعلام کرد: خوشبختانه ایشان در بیانات اول سال تأکید و فرمودند روی صنایع کوچک و متوسط بروید و کاری برایش کنید، لذا در این راستا طرح رونق تولید و حمایت از صنایع کوچک و متوسط در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب و شرایط خاصی برای این صنایع در نظر گرفته شد.

نعمت‎زاده بیان داشت: تاکنون به بیش از ۱۸ هزار واحد تولیدی مشکل‎دار بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است و سقفی هم برای این تسهیلات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما نه بودجه داریم و نه چیز دیگری و با پررویی این کار را می‎کنیم، ادامه داد: بخش خصوصی صادق است لذا هر       کجا که به بخش خصوصی اعتماد کردیم رد خورد نداشته و موفق بوده‎ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به بازارچه‏ های مرزی اشاره کرد و تبیین کرد: ۴ بازارچه به تصویب دولت رسیده است که یکی فعال و دیگری در حال صحبت کردن با استانداری هرات هستیم که دایر شود گرچه برای فعال شدن سایر بازارچه‎ها کشور افغانستان آمادگی ندارد.

نعمت‎زاده با تأکید بر اینکه بازارچه‎های مرزی با یک اغماض و بخشودگی به نفع اهالی منطقه است، خاطرنشان کرد: آسفالت جاده بازارچه ماهیرود باید به کمک دولت انجام شود.

وی به افزایش مالیات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: هر سال سازمان برنامه بودجه می‏گوید به این میزان مالیات را بیشتر کنید، درست است که بنگاه‎های تولیدی مالیات و بیمه را پرداخت می‎کنند ولی پولی برای خرید مواد اولیه ندارند و همین امر سبب کاهش تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی می‏شود.

کمیسیون امنیت درباره انتشار اظهارات محرمانه منتسب به ظریف تشکیل جلسه می‌دهد

کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز بعدازظهر جلسه‌ای درباره موضوع انتشار اظهارات محرمانه منتسب به ظریف وزیر امور خارجه از سوی یکی از اعضای این کمیسیون را برگزار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی ساعت ۱۷:۳۰ امروز اتفاقات پیش آمده در مورد انتشار صحبت‌های وزیر خارجه را مورد بررسی قرار می‌دهد. قرار است در جمع دوستانه‌ای مطالب مطرح شود تا اگر کدورتی پیش آمده، برطرف شود.

وی همچنین گفت: ساعت ۱۲:۳۰ امروز نیز قرار است در کمیسیون امنیت ملی نوار جلسه با وزیر خارجه با حضور تعدادی از خبرنگاران و نمایندگان مجلس گوش داده و مرور شود. همچنین طبق گفته آقای کریمی قدوسی ایشان در حال تایپ تمامی مشروح جلسه هستند تا در اختیار رسانه‌ها قرار دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در جلسه کمیسیون امنیت با وزیر خارجه، آقای ظریف گفت که مطالب پخش نشود و ما هم امانتداری کردیم. آقای کریمی قدوسی در جلسه نبود و از این صحبت آقای ظریف نیز مطلع نبود و به همین دلیل این اظهارات را پخش کرد که بعد از آن وزارت خارجه و برخی از دوستان تکذیب کردند.

وی ادامه داد: بعد از آن آقای کریمی قدوسی به همراه چند نماینده مخالف کار ایشان، جلسه گذاشته و نوار جلسه را گوش کردند و امروز نیز می‌خواهند این کار را ادامه دهند. استدلال ایشان در انتشار مطلب این است که نمایندگی دارای یک سری شئونی است و باید از منافع ملی و حق دفاع شود. لذا اگر وزیری موضوعی را محرمانه خواند که نباید منتشر شود و تشخیص نماینده‌ای آن باشد که بیان آن مطالب به نفع منافع ملی است باید آن را منتشر کرد و دیگر آن مطلب محرمانه نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*