مصرف دارچین در کاهش وزن موثر است

محققین اعلام کردند افرادی که مخلوط عسل و دارچین را نوشیده‌اند اظهار کم‌اشتهایی و بی‌ میلی نسبت به کربوهیدرات‌ها را تجربه کرده‌اند.  اضافه‌کردن عسل و دارچین به رژیم غذایی می‌تواند راهی دلپذیر برای کنترل این عارضه و کمک خوبی برای کاهش وزن باشد. نصف این چای را قبل از خواب و باقیمانده آن را صبح بنوشید. از آنجایی که ممکن است این چای باعث کاهش قند خون شود، بهتر است بیماران در مورد مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت کنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین سوخت و ساز بدن را بالا می برد و در نتیجه می تواند چربی و کالری های مازاد را بسوزاند. در واقع وقتی سوخت و ساز بالا رود بدن انرژی خود را از تجزیه چربی ها تامین می کند، اما اگر سوخت و ساز پایین باشد کالری و اضافه وزنی هم از دست نمی رود.

همچنین دارچین با داشتن خاصیت تازه‌کنند گی دهان و خوشبو کردن آن، در بسیاری از آدامس‌ها نیز به عنوان طعم‌ دهنده به کار می‌رود.

ساخت دهانشویه طبیعی و خانگی: ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را با نصف قاشق چایخوری پودر میخک مخلوط کرده و مسواک تر را به آن آغشته کنید. سپس آنرا به دندان‌ها و داخل دهان بکشید و این عمل را روزی یک مرتبه تکرار کنید.

سفید کننده و جرم گیر دندان :

یک قاشق مربا خوری پودر دارچین را با ۲ قاشق مرباخوری کف دریا (نام گیاه دارویی است) مخلوط کرده و خوب هم بزنید، روزی ۲ مرتبه ابتدا مسواک را تر کرده و به پودر حاصل آغشته کنید سپس آن را به دندان‌ها بکشید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*