سریال ادامه دار قاچاق اتباع بیگانه/ مشاغل قانونی در سیطره اتباع غیرقانونی

 

سرویس اجتماعی
نمایندگان مجلس با تاکید بر شناسایی دست های پشت پرده قاچاق اتباع بیگانه به کشور از بکارگیری اتباع بیگانه در مشاغل مختلف توسط کارفرمایان متخلف انتقاد کردند.
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸

سریال ادامه دار قاچاق اتباع بیگانه/ مشاغل قانونی در سیطره اتباع غیرقانونی

خبرگزاری خانه ملت – گروه اجتماعی – گل زری فرخنده‌بخش؛ ورود غیرقانونی اتباع بیگانه و حضور گسترده آنها در بازار کار کشور معضلی است که هنوز برای آن چاره ای اندیشیده نشده است، این در حالی است که نمایندگان مجلس نیز از حضور یک میلیون تبعه غیرمجاز در کشور انتقاد می کنند و بر این باورند اتباع بیگانه غیرمجاز لشکر آماده به کاری هستند که حتی راه های ورودی و آسیب های کشور ما را بهتر از ما می شناسند، موضوعی که می تواند زنگ خطری جدی برای امنیت کشور باشد.

نمایندگان مردم در مجلس از بکارگیری کارگران غیرمجاز افغان در کوره ها، باغات ومزارع و همچنین کارخانه های اطراف پایتخت خبر می دهند و معتقدند اشغال مشاغل کشور از سوی اتباع غیرمجاز  بیگانه باعث شده کنترل جدی بر روند مشاغل موجود در کشور نداشته باشیم این در حالی است که در شرایط فعلی مهمترین مساله کشور موضوع اشتغال است و جوانان کشور با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

نمایندگان مردم در خانه ملت همچنین بر این باورند که برای مقابله با ورود اتباع غیرمجاز بیگانه به کشور در وهله اول باید مافیای پشت پرده قاچاق انسان و کالا  که مانند زنجیر به هم متصل هستند شناسایی شوند زیرا معقول نیست ۲۰۰ الی ۳۰۰  اتباع افغان به وسیله کامیون و اتوبوس از شهرهایی چون زاهدان به تمامی نقاط کشور وارد شده و هیچ اقدامی هم برای جلوگیری از ورود آنها صورت نگیرد؛ این موضوع نشانه وجود دست های پشت پرده ای است که اتباع بیگانه را با طیب خاطر و خیال آسوده و بدون هیچ واهمه ای از مرزها وارد  کشور کرده تا به منافع اقتصادی خود دست یابند.

برخی دیگر از نمایندگان مجلس با انتقاد از  مماشات دستگاه ها در برخورد با کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع غیرمجاز بیگانه می کنند  متذکر می شوند که گاهی با زدوبندهایی در برخی استان ها از این اتباع در مشاغلی استفاده می شود در حالی که در قوانین مجازات  قابل توجهی برای برخورد با این کارفرمایان متخلف پیش بینی شده است؛ البته این نمایندگان تاکید دارند که در خصوص برخورد با اتباع غیرمجاز بیگانه خلاء قانونی وجود ندارد بلکه مشکل و ضعف در برخورد قانونی است.

کمالی پور: دست های پشت پرده قاچاق اتباع بیگانه/ لزوم شناسایی مافیا از سوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی

یحیی کمالی‌پور، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه ایران سال ها است درگیر موضوع اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز است، تصریح کرد: متاسفانه تعداد اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور از اتباع مجاز بیشتر است؛ اتباع بیگانه غیرمجاز لشکر آماده به کاری هستند که حتی راه های ورودی و آسیب های کشور ما را بهتر از ما می شناسند که این موضوع می تواند زنگ خطری جدی برای امنیت کشور باشد.

یحیی کمالی پور

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اشغال مشاغل کشور از سوی اتباع بیگانه غیرمجاز  باعث شده کنترل جدی بر روند مشاغل موجود در کشور نداشته باشیم، گفت: این در حالی است که در حال حاضر مهمترین مساله کشور موضوع اشتغال است و جوانان کشور با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

اتباع بیگانه غیرمجاز تهدیدی جدی برای نیروی کار داخلی

این نماینده مردم در مجلس دهم، حضور اتباع بیگانه غیرمجاز با قابلیت های فنی، فکری و کاری را عاملی برای افزایش بیکاری و تهدیدی برای نیروی کار داخلی دانست و گفت: اشغال مشاغل کشور از سوی کارگران اتباع بیگانه غیرمجاز عملا موجب شده شغلی برای کارگران ساختمانی و دیگر کارگران کشور باقی نماند تا بتوانند از طریق آن درآمدزایی و کسب روزی کنند.

کمالی پور ادامه داد: اگر به درستی مشاهده کنیم خواهیم دید در میدان ها و مناطقی که کارگران تجمع می کنند تعداد کارگران خارجی از داخلی بیشتر است و جالب تر این است که کارفرمایان ایرانی کارگران خارجی را انتخاب کرده و کارگران ایرانی برای تامین معیشت خود و خانواده ساعت ها در صف انتظار معطل می مانند.

حضور اتباع بیگانه غیرمجاز آسیبی جدی برای کشور و نظام

وی حضور اتباع بیگانه غیرمجاز را آسیبی جدی برای کشور و نظام دانست و تصریح کرد: متاسفانه سال ها است مسئولان از ساماندهی اتباع بیگانه در کشور سخن می گویند اما در عمل اقدامی صورت نگرفته و تاکنون شاهد هیچ گونه تلاشی از سوی دستگاه ها نبوده ایم در حالی که ادامه این روند تبعات زیادی را از لحاظ امنیتی، بهداشتی و اقتصادی برای کشور به همراه دارد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس دهم، ادامه داد: به دلیل آنکه اتباع بیگانه غیرمجاز هیچ گونه تعلق خاطر و سنخیتی با ما ندارند ممکن است با اندک مساعدتی هر اقدامی را انجام دهند و مشکلات امنیتی را برای ما رقم بزنند.

دولت باید با ایجاد سازوکارهای مناسب هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه اقدام کند

این نماینده مردم در مجلس دهم،  با بیان اینکه دولت باید با ایجاد سازوکارهای مناسب هر چه سریع تر نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه اقدام کند، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان و پاکستان در کشور ما وجود دارند که قسمت عمده ای از آنها هیچ گونه کارت تردد و اقامتی ندارند و به گونه ای به صورت غیرقانونی در کشور زندگی می کنند.

انتقاد از بی توجهی نسبت به کنترل دقیق مرزها

وی از بی توجهی نسبت به کنترل دقیق مرزها انتقاد کرد و افزود: در حوزه امنیتی توفیقات زیادی داشته ایم به گونه ای که اگر یک نفر بخواهد به صورت غیرمجاز به کشور ما وارد شود بلافاصله شناسایی و دستگیر می شود اما جای بسی تعجب است که قاچاقچیان و مافیا افاغنه را با کانتینر و اتوبوس به صورت غیرمجاز به کشور وارد می کنند و هیچ گونه برخوردی با آنها صورت نمی گیرد.

کمالی پور با بیان اینکه برای مقابله با ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور در وهله اول باید مافیای پشت پرده قاچاق انسان و کالا  که مانند زنجیر به هم متصل هستند شناسایی شوند، گفت: معقول نیست ۲۰۰ الی ۳۰۰ افاغنه به وسیله کامیون و اتوبوس از طریق زاهدان به تمامی نقاط کشور وارد شده و هیچ اقدامی هم برای جلوگیری از ورود آنها صورت نگیرد؛ این موضوع نشانه وجود دست های پشت پرده ای است که اتباع بیگانه را با طیب خاطر و خیال آسوده و بدون هیچ واهمه ای از طریق مرزها به کشور وارد و از این طریق منافع اقتصادی خود را تامین می کنند.

تاکید بر ضرورت شناسایی دست های پشت پرده قاچاق اتباع بیگانه

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس دهم،  با تاکید بر ضرورت شناسایی دست های پشت پرده قاچاق اتباع بیگانه به کشور تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه های قضایی، اطلاعاتی، نظامی و امنیتی باید همانطور که در حوزه های امنیتی توفیقات زیادی را کسب کردند با ورودی جدی به این موضوع دست های پشت پرده ای که زمینه ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور را فراهم و از این طریق امنیت کشور را در معرض خطر قرار می دهند شناسایی و به شدت با آنها برخورد کنند.

حضور چشمگیر اتباع بیگانه در بردسیر و رفسنجان

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه در برخی از شهرهای استان کرمان به دلیل بافت فرهنگی و شرایط امنیتی ممنوع است، تصریح کرد: هر چند کرمان پایلوت طرح ساماندهی اتباع بیگانه است اما با این وجود همچنان شاهد حضور چشمگیر آنها در بردسیر، رفسنجان و همچنین دیگر شهرهای استان هستیم  و متاسفانه برخورد دستگاه های ذی ربط بیشتر با آنها سلیقه ای و مقطعی است تا جدی و دائمی.

وی ادامه داد: البته برخی از این اتباع بیگانه به صورت مجاز هستند که در کنار آنها صدها نفر به صورت غیرقانونی هم در استان حضور دارند و هیچ نظارتی هم بر فعالیت آنها صورت نمی گیرد.

عزم جدی برای ساماندهی و برخورد جدی با اتباع بیگانه غیرمجاز وجود ندارد/ لزوم تعیین تکلیف طرح ساماندهی اتباع بیگانه

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه عزم جدی برای ساماندهی و برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز وجود ندارد بر لزوم تعیین تکلیف طرح ساماندهی اتباع بیگانه تاکید کرد و افزود: واقعیت آن است زمانی می توان بر معضل بزرگ حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور فائق آمد که شاهد عزم ملی همگانی از سوی سه قوه باشیم که در سایه این وحدت و همکاری بتوان بر این معضل کلان غلبه کرد بنابراین تا زمانی که این لجام گسیختگی را در حوزه های مختلف داشته باشیم توفیقاتی در این راستا کسب نمی کنیم.

ضرورت برخورد جدی و قاطع با کارفرمایان متخلفی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم برخورد جدی و قاطع با کارفرمایان متخلفی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند، تاکید کرد و افزود: هر چند بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز جرم است اما متاسفانه شاهد بکارگیری آنها از سوی برخی کارفرمایان متخلف هستیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه علیرغم اینکه برخی افاغنه مهمان ناخوانده کشور ما هستند و از تمامی مواهب و امکانات ما استفاده می کنند اما در برگشت به کشورشان در گفت و گوها و اظهارات خود به جای تشکر، از کشور ما بدگویی می کنند؛ با توجه به اینکه شرایط کشور افغانستان نسبت به گذشته بهتر شده می طلبد وزارت امور خارجه با دولت افغانستان وارد مذاکره شده و هر چه سریع تر نسبت به عودت افاغنه به کشورشان اقدام کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: عودت افاغنه به کشورشان هم به نفع کشور ما و هم به مصلحت خودشان است زیرا از یک سو بازار کار ما رونق بیشتری پیدا کرده و از سویی اقتصاد کشور افغانستان به واسطه نیروی کار فعال از رونق بیشتری برخوردار می شود.

پورمختار: حضور یک میلیون تبعه غیرمجاز در کشور/ لزوم برخورد وزارت تعاون با کارفرمایان متخلف در بکارگیری اتباع غیرمجاز

محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با بیان اینکه برای جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور قانون داریم، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با اشخاص و کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می‌کنند برخورد قاطع و جدی داشته و همچنین نسبت به شناسایی و صدور پروانه کار برای اتباع بیگانه مجاز اقدام کند.

محمد علی پورمختار

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان حضور ۷۰ الی ۷۵ هزار اتباع مجاز در کشور، از حضور حدود یک میلیون تبعه غیرمجاز در کشور انتقاد کرد وافزود: متاسفانه شاهد بکارگیری اتباع غیرمجاز به صورت مستقیم و غیرمستقیم در دستگاه‌های مختلف هستیم که به صورت جدی لازم است اداره اتباع و همچنین دستگاه های امنیتی و انتظامی هر استان به این موضوع ورود کرده و از بکارگیری اتباع غیرمجاز جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شرایط خاص کشور افغانستان، مسائل سیاسی فی مابین دو کشور و همچنین نگاه حامی محور جمهوری اسلامی و همچنین مردم موجبات مهاجرت تبعه افغان را به کشور فراهم نموده است، تصریح کرد: تاثیر این مسائل بر دستگاه های اجرایی و  قانونی موجب شده کمتر به فکر عودت اتباع بیگانه و همچنین برخورد قاطع با آنها باشند.

پورمختار با بیان اینکه شاهد تلاش دستگاه های ذی ربط برای عودت اتباع بیگانه غیرمجاز به کشورشان هستیم، ادامه داد: اما متاسفانه اتباع بیگانه طی فرآیندی و با روش های مختلف مجددا به کشور بازمی گردند.

هشدار نسبت به قاچاق اتباع بیگانه به کشور

وی با هشدار نسبت به اینکه اتباع بیگانه به صورت قاچاق توسط مافیای قاچاق به کشور وارد می شوند، یادآور شد: متاسفانه در این رابطه شاهد هستیم گاهی اوقات در یک خودرو ۲۰ تبعه افغان جاسازی می شود که در این میان برخی از آنها به علت تصادف جان خود را از دست داده و با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره بکارگیری اتباع بیگانه در برخی مشاغل یادآور شد: البته کارگران داخلی به انجام برخی مشاغل به دلیل نوع و روش کار هیچ گونه رغبتی از خود نشان نداده یا برای انجام این مشاغل دستمزدهای بالا از کارفرمایان مطالبه می کنند که برخی کارفرمایان از سر اجبار چنین مشاغلی را به اتباع بیگانه غیرمجاز واگذار می کنند.

نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم، ادامه داد: از آنجایی که بی‌رغبتی کارگران داخلی به انجام برخی مشاغل موجب افزایش حضور اتباع بیگانه در کشور و همچنین بروز تخلفات از سوی کارفرمایان و واگذاری مشاغل به اتباع بیگانه غیرمجاز می شود بنابراین بهتر است این امر ساماندهی شود.

لزوم تشدید نظارت ها بر عملکرد کارفرمایان برای جلوگیری از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم تشدید نظارت ها بر عملکرد کارفرمایان برای جلوگیری از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز تاکید کرد و گفت: امیدواریم هر چه سریع تر در افغانستان صلح و آرامش برقرار شود تا این قشر هر چه سریع تر به کشور خود بازگردند، واقعیت آن است که برخی از اتباع بیگانه به دلیل دوری از خانواده و فامیل تمایل چندانی به ماندن در کشور ما ندارند اما به دلیل شرایط کشورشان ماندن را به رفتن ترجیح داده اند.

رستمیان: هشدار نسبت‌ به بکارگیری اتباع‌‌غیرمجاز افغان در مزارع و کارخانه‌های حومه پایتخت/ لزوم ورود وزارت‌کشور و نیروی‌انتظامی

علی رستمیان، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه برخی کارفرمایان با پرداخت دستمزد کمتر به کارگران اتباع بیگانه غیرمجاز قانون را دور می زنند، گفت: دستمزدی که برخی کارفرمایان به کارگران اتباع بیگانه غیرمجاز پرداخت می کنند کمتر از یک سوم دستمزدی است که به یک کارگر پرداخت می شود.

علی رستمیان

بکارگیری اتباع خارجی بدون پروانه اشتغال جرم است

نماینده مردم سلسله و دلفان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارگران ایرانی نسبت به انجام برخی مشاغل تمایلی ندارند، ادامه داد: این موضوع باعث شده برخی کارفرمایان فرصت را غنیمت شمرده و نسبت به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز با دستمزد کمتر اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری بازدیدی که چند روز پیش از مزارع اطراف تهران داشته است، تصریح کرد: متاسفانه کارگران افاغنه غیرمجاز در کوره ها، باغات و مزارع و همچنین کارخانه های اطراف پایتخت زیر سایه عدم نظارت وزارت کشور و همچنین نیروی انتظامی از سوی برخی کارفرمایان بکار گرفته می شوند، تمامی کارگران افاغنه شاغل در این مزارع به صورت غیرقانونی کار می کنند در حالی که  بکارگیری اتباع خارجی بدون پروانه اشتغال، جرم است.

انتقاد از ناهماهنگی میان مجریان و تصمیم گیرندگان در برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز

رستمیان از ناهماهنگی میان مجریان و تصمیم گیرندگان در برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز انتقاد کرد و گفت: به صورت جدی نیاز است جرائم سنگینی برای کارفرمایان که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند در نظر گرفته شود؛ زیرا با بی توجهی این افراد مشاغل کشور توسط اتباع بیگانه غیرمجاز اشغال شده در حالی که جوانان کشور با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

لزوم ورود جدی وزارت کشور و نیروی انتظامی به موضوع ورود غیرقانونی اتباع بیگانه

وی بر لزوم ورود جدی وزارت کشور و نیروی انتظامی به موضوع بکارگیری غیرقانونی اتباع بیگانه تاکیدکرد و افزود:  دستگاه های نظارتی باید بر عملکرد کارفرمایانی که به راحتی اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند نظارت بیشتری داشته و با آنها به شدت برخورد کند.

ضرورت تقویت مرزها برای جلوگیری از ورود آزادانه و غیرقانونی اتباع بیگانه غیرمجاز

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم بر ضرورت تقویت مرزها برای جلوگیری از ورود آزادانه و غیرقانونی اتباع بیگانه غیرمجاز تاکید کرد و یادآور شد: سلامت اتباع بیگانه غیرمجاز مورد تایید نیست و مشخص نیست چه بیماری ها و ویروس هایی را برای ما به ارمغان می آورند؛ هرچندبرخی از قتل ها و ناامنی های کشور هم از ناحیه این افراد است؛ از سویی به دلیل آنکه ورود این افراد به صورت غیرقانونی بوده و در رابطه با ورود آنها به کشور تبادل نظری میان دستگاه های مربوطه دو کشور انجام نمی شود بنابراین ممکن است برخی از اتباع بیگانه غیرمجاز جزء اشرار، قاچاقچی مواد مخدر و یا سارقین باشند که به دلیل آنکه کشور خودشان برایشان ناامن شده، کشور ما را برای مقاصد شوم خود انتخاب کنند.

لزوم اتخاذ تمهیدات جدی تر برای جلوگیری از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم،  بر لزوم اتخاذ تمهیدات جدی برای جلوگیری از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور تاکید کرد و گفت: دستگاه هایی مانند وزارت کشور، نیروی انتظامی و حتی مجلس باید همکاری موثر و نهایت اهتمام خود را برای جلوگیری از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز کمبود قانون نداریم بلکه ضعف نظارت دیده می شود، ادامه داد: از سویی منفعت طلبی کارفرمایان باعث اشغال مشاغل کشور از سوی اتباع بیگانه غیرمجاز شده است بنابراین باید نظارت ها در این باره بیشتر و مجازات ها تشدید شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم برخورد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارفرمایان متخلف در بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز، تصریح کرد: متاسفانه اتباع بیگانه در کشور هزاران شغل کشور را تحت تاثیر قرار داده اند بدون اینکه هیچ گونه برخوردی با آنها صورت گیرد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی،  درباره برخی اظهارنظرها در رابطه با بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرداری تهران، گفت: طبق بررسی های انجام گرفته تمامی کارگران اتباع بیگانه ای که در شهرداری تهران مشغول هستند مجوزهای قانونی لازم را دارند و شهرداری به هیچ وجه از کارگران اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده نمی کند.

هشدار نسبت به سیطره اتباع غیرمجاز بر بازار کار ایران

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به سیطره اتباع غیرمجاز بر بازار کار ایران، تصریح کرد: آسیب های اجتماعی، بهداشتی و امنیتی زیادی از ناحیه اتباع بیگانه غیرمجاز کشور را تهدید می کند در حالی که برخی کارفرمایان به دلیل منفعت طلبی خود در خلوتگاه ها و کارخانه های خارج از حوزه دید و نظارت آنها را بکار گرفته اند.

کاظمی: ضعف نیروی انتظامی در برخورد با اتباع بیگانه/ هشدار درباره تهدیدات امنیتی و بهداشتی افراد غیرمجاز

محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به کشور مسائل امنیتی و سیاسی زیادی را برای کشور به دنبال دارد، تصریح کرد: این افراد به دلیل نداشتن پروانه کار، کارت اقامت و اسناد هویتی ممکن است برخی از آسیب ها را در کشور  وارد کنند این در حالی است که امکان شناسایی آنها مقدور نیست.

محمد کاظمی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به ورود غیرمجاز اتباع بیگانه به کشور، ادامه داد:  بارها در پرونده‌های جنایی شاهد بودیم اتباع بیگانه غیرمجاز مرتکب قتل شده و به راحتی از کشور خارج شدند که به دلیل نداشتن اسناد هویتی هیچ رد پایی از خود باقی نگذاشتند و پرونده ها همچنان بلاتکلیف مانده است.

تاکید بر لزوم تقویت مرزها برای جلوگیری از ورود آزادانه و غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم تقویت مرزها برای جلوگیری از ورود آزادانه و غیرقانونی اتباع بیگانه به کشور تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های نظامی و امنیتی باید نهایت اهتمام خود را برای تقویت مرزها داشته و اجازه ندهند اتباع بیگانه با ورود غیرقانونی مشکلات امنیتی، سیاسی و بهداشتی را برای کشور به وجود آورند.

کاظمی از اشغال مشاغل کشور توسط اتباع بیگانه غیرمجاز انتقاد کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیکاری مهمترین بحران کشور است این در حالی است که کارفرمایان متخلف بدون توجه به قانون به راحتی اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه بدون پروانه کار می کنند.

در قانون مجازات قابل توجهی برای برخورد با کارفرمایان متخلف پیش بینی شده است/ انتقاد از بی توجهی به قانون

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از مماشات دستگاه ها در برخورد با کارفرمایان متخلفی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند، تصریح کرد: متاسفانه در این رابطه ضعف داریم و گاهی با زدوبندهایی به ویژه در برخی استان ها از این اتباع در مشاغل کشور استفاده می شود در حالی که در قانون مجازات قابل توجهی برای برخورد با کارفرمایان متخلف پیش بینی شده اما به این موضوع توجهی نمی شود.

ضعف نیروی انتظامی در برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز به روشنی مشهود است

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ضعف نیروی انتظامی در برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز به روشنی مشهود است، افزود: در رابطه با برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز خلاء قانونی نداریم بلکه مشکل و ضعف در برخورد قانونی داریم./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*