بخشودگی جرائم مالیاتی در صورت تسویه بدهی تا پایان سال

با توجه به مشکلات زیادی که واحدهای تولیدی، صنعتی، صادرکنندگان، شرکت های تعاونی و واحدهای صنفی با امور مالیاتی در خراسان جنوبی دارند به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند جلسه ای به منظور طرح این مسایل و مشکلات با حضور معاون مالیات های مستقیم امور مالیاتی کشور برگزار شد و نمایندگان فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف دغدغه هایشان را مطرح کردند. معاون مالیات های مستقیم امور مالیاتی کشور در این جلسه سه ساعته بعد از طرح مشکلات مالیاتی در خراسان جنوبی به حاضران در جلسه قول مساعد داد که موارد مطرح شده را در شورای عالی مالیاتی کشور مطرح و پیگیری های لازم را صورت دهد. جنتی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد در حد قانون مشکلات را پیگیری و مرتفع سازیم، گفت: در کشور تمام مشکلات بخش صنعت و خدمات را به حوزه امور مالیاتی نسبت می دهند اما با توجه به فرمایشات رهبری استفاده از کالای داخلی خواهد توانست بار زیادی از مشکلات این حوزه را مرتفع سازد.  وی با اشاره به جلسات برگزار شده با مسئولان امور مالیاتی در استان اذعان داشت: در این جلسات تاکید شده در پذیرش دفاتر حسابرسی مودیان همکاری بیشتری صورت گیرد و تا حد امکان رد نشوند. وی ادامه داد: ما بر اساس قانون نمی توانیم بگوییم مالیات پرداخت نشود اما خبر خوشی که می توانم برای فعالان اقتصادی و مودیان مالیاتی در استان داشته باشم این است که اگر تا پایان سال بدهی مالیاتی خود را پرداخت کنند ۱۰۰ درصد جرائم  قابل بخشش آنها بخشوده خواهد شد.
کد فروشی و فاکتور فروشی معضلی بزرگ برای کشور
وی از فاکتور فروشی و کد فروشی بعنوان معضلی بزرگ برای کشور یاد کرد و ادامه داد: تمامی مراجع قضایی کشور به این معضل برخورد خواهند کرد. وی در ادامه به برخی از سوال ها و مشکلات فعالان اقتصادی که از جمله مهم ترین آنها دریافت مالیات از شرکت های تعاونی بود پاسخ داد.
دریافت مالیات از تعاونی ها روی میز شورای عالی امور مالیاتی کشور
جنتی در این زمینه گفت: این مشکلی است که در بسیاری از استان های کشور هم مطرح شده  بنابراین در شورای عالی امور مالیاتی نیز عنوان خواهد شد تا برای آن چاره اندیشی شود. وی تصریح کرد: در این مورد تلاش خواهد شد تا همانند معافیت صندوق حمایت بخش کشاورزی مشمول ماده ۱۳۳ بشود. وی هم چنین قول مساعد داد مالیات عواید سوخت شرکت های تعاونی مرزنشینان را پیگیر ی کند و شرکت های تعاونی که درآمد زیادی ندارند در اخذ مالیات برایشان سهل گرفته شود.
اصلاحات قانون مالیات بر ارزش افزوده سال ۹۶ به صحن علنی مجلس می رود
وی در ادامه با اشاره به اینکه اصلاحات قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است و تا پایان سال نهایی می شود، افزود: در سال ۹۶ این طرح در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.  معاون مالیات مستقیم امور مالیاتی کشور هم چنین به عدم تحقق ۱۰ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال جاری اشاره کرد و گفت :با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تاکنون ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی حاصل شده که این رقم در خراسان جنوبی بسیار کمتر بوده است.
منحل شدن ۱۰ تعاونی بدلیل مالیات سنگین
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه از اخذ مالیات از تعاونی ها انتقاد کرد و گفت: در قانون به صراحت آمده که تعاونی ها از پرداخت مالیات معاف اند اما امور مالیاتی از قانون تفسیر نادرستی دارد و مالیات دریافت می کند. سروری از تعطیلی ۱۰ تعاونی در سال گذشته بخاطر اخذ مالیات سنگین خبر داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*