اخبار شهرستانها

آیین یادبود آیت ا… هاشمی رفسنجانی در مود برگزار شد
آیین بزرگداشت ارتحال آیت ا… اکبر هاشمی رفسنجانی در مرکز بخش مود از توابع شهرستان سربیشه برگزار شد. این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان سربیشه در مصلی جامع شهر مود برگزار شد.
۷۴ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی فردوس پرداخت شد
مدیرجهاد کشاورزی فردوس گفت: طی ۹ ماهه امسال ۷۴ میلیارد و ۷۲۳ میلیون ریال تسهیلات به ۸۰ نفر از متقاضیان بخش کشاورزی شهرستان پرداخت شده است. علیرضا مهمیز در گفت و گو با مهر اظهار داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۰۷ بهره بردار در بخش زراعی و باغی برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از محل بند(ط) به ارزش ۲۰ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال به بانک ها معرفی شده اند. وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۹ متقاضی موفق به دریافت تسهیلات شدند، بیان کرد: ارزش تسهیلات پرداخت شده به این بهره برداران بالغ بر شش میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه:کنترل بیماری بروسلوز نیازمند عزم همگانی است
رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه به خطرات بیماری بروسلوز اشاره کرد و گفت: کنترل این بیماری نیازمند عزم همگانی است.  سید حمید محمدی افزود: بیماری هزار چهره بروسلوز یا تب مالت گروه بسیار زیادی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می سازد. این بیماری به علت ایجاد سقط جنین در دام ، کاهش تولید شیر ، عقیمی و نازایی سبب از دست رفتن ارزش اقتصادی دامهای مبتلا می شود.  «محمدی» گفت: علاوه بر بعد اقتصادی به علت ابتلای انسان به این بیماری از بعد بهداشتی هم دارای اهمیت فراوان است.

رئیس اتحادیه آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی : سن استفاده از لوازم آرایشی در خراسان جنوبی به ۱۵سال رسید
رئیس اتحادیه آرایشی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی خراسان جنوبی گفت: استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز باعث پیری زودرس می شود  و متاسفانه سن استفاده از این لوازم در استان به ۱۵ سال کاهش یافته است. حسن کمیلی به مصرف کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی توصیه کرد تا حد امکان از فروشگاه های قابل اطمینان و دارای پروانه کسب خرید کنند. وی در همین حال تاکید کرد که مردم از مصرف بی رویه لوازم آرایشی جدا پرهیز کنند که آثار مخربی بر پوست، مو و زیبایی آنها دارد و این آثار غیر قابل برگشت خواهد بود. به گفته وی عمده مصرف کننده لوازم آرایشی و بهداشتی از اقشار پایین و متوسط جامعه هستند که بیش از نیمی از مصرف کنندگان را تشکیل می دهند و دلیل اصلی آن قیمت پایین به خاطر غیراستاندارد و قاچاق بودن اینگونه لوازم آرایشی و بهداشتی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*