اخبار سیاسی

 

فشار دامداران برای بازگشایی سفارت در تهران

انجمن دامداران ایرلند (ICSA ) از دولت این کشور خواسته است سفارت ایرلند را در تهران بازگشایی کند.”پاتریک کنت” رییس انجمن دامداران ایرلند در این باره گفته است که انجمن تحت ریاست او از دولت ایرلند خواسته هرچه سریع تر اقدام به بازگشایی سفارت خود در تهران کند.دولت ایرلند در سال ۲۰۱۱ به منظور صرفه جویی در هزینه های مالی این کشور سفارت در تهران را تعطیل کرد.” ادی پانچ ” دبیر کل انجمن دامداران ایرلند نیز در این رابطه گفته است پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۷ دامداران ایرلند بیش از ۲۰۰ هزار گاو مازاد برای صادرات داشته باشند که دولت این کشور موظف است زمینه صادرات این دام ها به دیگر کشورهای اروپایی و غیر اروپایی از جمله ایران را تسهیل کند.به گفته پانچ، ایران یکی از بازارهای بالقوه صادراتی گوشت قرمز است و این کشور با کمبود گوشت قرمز مواجه است و انجمن دامداران ایرلند نمی تواند بازار ایران را که سالانه بیش از یک میلیون تن گوشت قرمز مصرف می کند، نادیده بگیرد.”

 گفته می شود یک منبع در وزارت امور خارجه خبر منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تذکر رهبر معظم انقلاب به وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه در جلسات خارجی از زبان فارسی به جای انگلیسی استفاده کنند را تکذیب کرد.وی در واکنش به این خبر گفت که مقام معظم رهبری هیچ تذکری در این باره به آقای ظریف نداده و این گونه اخبار تکذیب می‌شود

ماساژ دادن زیرزمینی شده‌ است

سجادی نیری در مورد مشکلات صنف خود اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل اتحادیه ما بحث ساماندهی افرادی است که در زمینه‌ ماساژ فعالیت می‌کنند خوشبختانه در چند سال اخیر ما تعامل خوبی با اماکن داشتیم و بحث استعلام از این نهاد دیگر حذف شده اما هنوز بحث کاربری ملک مهم‌ترین مشکل صنف ماست که تاکید دارد کاربری حتما اداری باشد.رئیس اتحادیه صنف گرمابداران، سونا و ماساژ تصریح کرد: ماساژ و فعالیت‌های جنبی آن فرصت شغلی خوبی در اختیار جوانان خواهد گذاشت و با توجه به اینکه سازمان فنی حرفه‌ای و فدراسیون ورزشی پزشکی متولی آموزش آن هستند می‌توان از این فرصت استفاده شود.سجادی با اشاره به فعالیت‌های زیرزمینی اماکنی که خدمات ماساژ ارائه می‌دهند؛ گفت: ‌متاسفانه برخی سخت‌گیری‌ها و بروکراسی‌های اداری زائد سبب شده که امروز ما فقط ۹ واحد دارای مجوز در تهران داشته باشیم و بقیه واحد‌ها همه به صورت شبکه‌ای و زیرزمینی فعالیت می‌کنند این در حالی است که اماکن با قدرت با آن‌ها برخورد می‌کنند اما گستردگی این فعالیت‌ها به حدی است که نمی‌توان به طور کامل جلوی آن را گرفت.وی تصریح کرد: این در حالی است که میزان آموزش ماسور‌ها مشخص نیست زیرا اگر مجوز داشته باشند باید حداقل ۲۰۰ ساعت آموزش دیده باشند.

گفته می شود نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته یکی از اعضای فراکسیون امید نامه اعضای کمیسیون امنیت را به بهانه جمع‌آوری امضا به‌سرقت برد و نامه دیگری را برای جمع‌آوری امضا به نمایندگان ارائه کرد که ما این موضوع را در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مطرح کرده‌ایم.ابوالفضل حسن‌بیگی  با اشاره به اخبار مربوط به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امور خارجه و اخبار پخش‌شده در خصوص جلسه مذکور، گفت: گزارش منتشرشده در خصوص این جلسه از سوی جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی اطلاعات سرّی نبوده است و در همین راستا نامه‌ای نیز تهیه و توسط ۱۷ نفر از نمایندگان به‌امضا رسید.

روحانی هم درگیر کِلَش شد

اواسط هفته گذشته برای چندمین بار دسترسی به بازی کلش‌آوکلنز با مشکل مواجه و سپس رفع شد. هرچند که مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- این موضوع را ناشی از اختلال در شبکه اینترنت دانست اما معاون قضایی دادستان کل کشور از اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی خبرداد و گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی موافقت کردند. بعد از این اظهارات و اعتراض کاربران این بازی در صفحه اجتماعی وزیر ارتباطات، محمود واعظی ضمن پاک کردن برخی کامنت کاربران اینترنت از صفحه شبکه اجتماعی خود که ظاهرا ادبیات مناسبی نداشتند، اظهار کرد: در چند پست اخیر اعتراضاتی به اختلال بازی کلش از سوی دنبال کنندگان صفحه اجتماعی من مطرح شده که این مطالب را به اطلاع کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خواهم رساند. اکنون بار دیگر وزیر ارتباطات طی پیامی اینستاگرامی گفته است که اگر چه موضوع بازی کلش در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم‌گیری شده ولی با توجه به قولی که داده بودم، امروز (روز گذشته) موضوع و مطالب مطرح شده را با رییس محترم جمهور مطرح کردم و امیدوارم به زودی مشکل حل شود.

گفته می شود وکیل مهدی هاشمی گفته اوایل دی ماه موکلم مثل سایر زندانیان از مرخصی قانونی خود استفاده کرد و دوباره به زندان بازگشت. وی گفت: موکلم تحت درمان است اما مرخصی پزشکی ندارد. فایل صوتی که شریعتمداری درباره تاکید مهدی بر تحریم ایران از آن نام برده جعلی است. وی گفت: شب گذشته حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در مناظره با کواکبیان در گفت‌وگوی ویژه خبری عنوان کرد: فایل صوتی وجود دارد که در آن مهدی هاشمی می‌خواهد تا آمریکایی‌ها ایران را تحریم کنند.

تندروها پشت‌شان به برخی نهادها گرم است

علی مطهری درباره برخی رفتارهای تند و افراطی و برهم خوردن جلسات سخنرانی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: این افراطی گری ها با آرمان‌های انقلاب سازگار نیست و چهره بدی از کشور در دنیا به نمایش می گذارد. ما معتقدیم که این نوع رفتارها و کارها باید پایان بپذیرد، راهش نیز این است که دستگاه های مسئول با رفتارهای اینگونه برخورد جدی داشته باشند. نه اینکه رفتار دوگانه با برهم زنندگان این جلسات داشته باشند. این نباشد که یک گروه را آزاد بگذارند که هرکاری می خواهند انجام دهند و گروه دیگر دائما تحت فشار قرار گیرد. اگر چندبار با کسانی که این تندروی ها را انجام می دهند و این رفتارها را دارند برخورد جدی شود و احساس کنند که هیچ گونه تبعیضی در قبال آنها روا داشته نمی شوند این قسم رفتارهای افراطی پایان می پذیرد. افرادی که اینکارها را می کنند احساس پشت گرمی از طرف بعضی نهادهای حکومتی دارند و فکر می کنند در حاشیه امن قرار گرفته اند ولی اگر احساس کنند که با آنها همانند بقیه برخورد می شود این مساله تمام می شود.

کواکبیان رییس مجلس را دعوت به مناظره کرد

علی لاریجانی رئیس مجلس در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه زمانی که با حضور چند نماینده در کنارش مواجه شد که مانع گوش دادن او به نظرات موافق و مخالف می‌شدند به شوخی گفت که ما چند ملک مقرب اینجا داریم. در جریان بررسی بند ۶ ماده ۵۷ لایحه برنامه ششم توسعه جلسه علنی امروز-۱۲ دی- وقتی در تلاش بود تا به نظر موافق و مخالفان گوش دهد، با حضور چند نماینده در کنار خودش که مانع تمرکز او بودند،‌ مواجه شد. امری که باعث شد او با لحن خاص خودش بگوید: دو سه تا ملک مقرب اینجا داریم. لاریجانی در ادامه وقتی پیشنهاد حذف بند ۷ این ماده مطرح شد،‌ اظهار کرد: یکی از عجایب روزگار این است که جناب کاتب خودشان پیشنهاد حذف دادند و در لیست مخالفان هم هستند. این را هم بدانید. در جریان این بررسی‌ها زمانی که تریبون مصطفی کواکبیان برای بیان اخطار باز شد، او در ادامه گپ و گفت‌هایی که چند روز اخیر میان او و رئیس مجلس شکل گرفته بود، گفت که« برای نوبت ما که آقای رئیس مصلحت نمی‌داند وقت اخطار بدهد شاید نوبت دیگران به ما برسد.» لاریجانی در برابر این طعنه زدن‌ کواکبیان گفت: حالا اگر نمی‌خواهید صبحت کنید، ادامه بدهیم… نکته‌ای که کواکبیان را صرافت انداخت تا سریعتر به اصل مطلب بپردازد: صحبت می‌کنیم شاید در مورد این بحث‌ها روزی با شما مناظره کنیم. در ضمن عید مسیحی ها را به هموطنان و نمایندگان مسیحی تبریک می‌گویم.

گفته می شود رییس مجلس به موضوع آرش صادقی ورود پیدا می کند و برای حل مشکلات این زندانی به منظور پایان دادن به اعتصاب غذا رایزنی خواهد کرد. این عضو فراکسیون امید که نخواست نامی از او ذکر شود امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس در گفتوگو با رویداد۲۴ گفت: در پی جلسه امروز فراکسیون امید درباره وضعیت آرش صادقی زندانی سیاسی که در اعتصاب غذا به سر میبرد و رایزنیهایی که پس از آن محمد رضا عارف رییس فراکسیون با علی لاریجانی رییس مجلس در این رابطه داشت، مقرر شد تا رییس مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده و برای حل مشکلات این زندانی به منظور پایان دادن به اعتصاب غذا رایزنی هایی با رییس قوه قضاییه داشته باشد.

تکذیب عجیب سایت هوادار احمدی‌نژاد

سایت دولت بهار نوشت: در پی ادعای سیدمحمد حسینی، وزیر سابق ارشاد مبنی بر اینکه اطرافیان دکتر احمدی نژاد به دنبال رییس جمهور شدن روحانی بودند یکی ازنزدیکان رییس جمهور سابق در گفتگو با دولت بهار این ادعا را کذب محض دانست.

بیش از ۶۷ میلیون لایک برای صفحه اینستاگرام رهبری

حساب اینستاگرام Khamenei.ir شب گذشته به مناسبت آغاز سال نو میلادی تصاویر محبوب یک سال اخیر این حساب را معرفی کرد و اعلام کرد در سال ۲۰۱۶ پست‌های این حساب بیش از ۶۷ میلیون لایک گرفته است.

 

فیلتر تلگرام تصویب شده!

عبدالصمد خرم‌آبادی در خصوص فیلترینگ تلگرام گفت: مشکل این است که الآن تلگرام کلا قوانین جمهوری اسلامی را رعایت نمی‌کند. در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مصوب شد که اگر تلگرام مقررات جمهوری اسلامی را رعایت نکند ظرف یک ماه کلا بسته شود. ولی در حال حاضر این مصوبه اجرا نمی‌شود شاید حدود ۴ ماه پیش بود که این تصمیم گرفته شد، با حضور اعضای دولت هم این تصمیم گرفته شد ولی اجرا نشد.

 گفته می شود در حالی که مجله «نیچر» تعداد محققان درگیر در ارسال ۵۸ مقاله رد شده را ۲۵۸ نفر ذکر کرده است؛ ولی آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان از ۱۹۹ نفر و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۳۹۸ نفر دارد. به گزارش ایسنا، قصه تقلبات علمی روایت قدیمی است و نمونه‌های بسیاری را می‌توان مثال زد. مقاله‌ای از سوی یکی از محققان کشور در سال ۱۳۸۷ در یکی از مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسید، ولی این نشریه اعلام کرد ۸۵ درصد آن مشابه مقالات دیگر علمی است و یک مقاله تقلیدی شناخته شد.

زندگی آیت‌الله مکارم چگونه تأمین می‌شود؟

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سوء استفاده و تحریف‌ها درباره خمس اظهار کرد: باید آنچه در توان دارید برای این واجب الهی در کفه اخلاص بگذارید. استقلال حوزه های علمیه به خمس است پس باید آن را تقویت کرد. آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: من شخصا از محل خمس مصرف نمی‌کنم و زندگی من از محل حق التالیف کتابهایم می گذرد و از همان نیز خمس مالم را پرداخت می‌کنم.

گفته می شود رویترز مدعی شده سوریه بر مبنای توافق بین ایران، روسیه و ترکیه قرار است به سه بخش رسمی بین نیروهای متنفذ منطقه‌ای تقسیم شود و بشار اسد دست کم برای چند سال رییس جمهور سوریه باقی خواهد ماند. این اخبار از سوی یک منبع آگاه از توافق بین ایران و روسیه و ترکیه منتشر شده است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*