گفته می شود

گفته می شود علیرضا تابش که هم اینک «مدیرعاملی فارابی» را عهده‌دار است، برای ریاست سازمان سینمایی نسبت به دیگر گزینه ها مطرح‌تر است. وزیر جدید با توجه به تلاش‌های محمدرضا تابش نایب رئیس کمیسیون امید مجلس برای اخذ رای اعتماد، ظاهرا او را گزینه مناسبی برای پست ریاست سازمان سینمایی می‌داند.

احمدی‌نژاد مخالف تسخیر سفارت آمریکا بود

عباس عبدی در گفتگویی اظهار داشت : یکی از نقاط مبهم این داستان بحث اجازه گرفتن دانشجویان از حضرت امام(ره) است. روایت‌ها در این ماجرا یکسان نیست و همه‌چیز در سینه سید محمد موسوی خوئینی، سیاستمدار امین امام و پدر معنوی دانشجویان مانده است. او بود که خیال دانشجویان را از رضایت امام راحت کرد اما به کسی نگفت که اساسا با امام در این خصوص مذاکره‌ای نداشته است. عبدی در این مورد می‌گوید: در مورد اشغال سفارت بحث بود از امام اجازه بگیریم یا نه. تحلیل این بود که این کار را نکنیم چون اجازه گرفتن از امام باعث می‌شد ایشان هم مسوولیت پیدا کند. از طرفی فکر می‌کردیم ایشان اگر موافق باشد هم نمی‌گفت. بنابراین در جمع‌بندی‌ها گفتیم اگر امام مخالف این کار بود بعد از اطلاع از نظر ایشان از سفارت امریکا بیرون می‌رویم. وی گفت: در مورد مخالفان اشغال سفارت امریکا همه متفق‌القولند که محمود احمدی‌نژاد یکی از مخالفان اشغال سفارت بود اما گاهی این نکته گفته نمی‌شود که احمدی‌نژاد و دوستانش از باب رعایت مصالح دیپلماتیک مخالف این اقدام نبودند بلکه می‌گفتند اشغال سفارت شوروی بر اشغال سفارت امریکا ارجحیت دارد. البته عبدی هم بر این روایت صحه گذاشت: ‌احمدی‌نژاد، نماینده دانشگاه علم و صنعت و نماینده یک دانشگاه دیگر با اشغال سفارت مخالفت کرده بودند. 

 

گفته می شود معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفته متأسفانه هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم فعالیت‌های کانون‌های ایجادکننده جوسازی‌های رسانه‌ای تشدید شده و شاهد توهین و برچسب‌زنی هستیم.

 

گفته می شود نایب رییس مجلس به مناسبت سیزده آبان یادداشتی را در اینستاگرامش منتشر کرد.علی مطهری در این یادداشت نوشت؛اصل تسخیر سفارت آمریکا را می توان به حساب شور و هیجان اوایل انقلاب و عکس العمل طبیعی مردم ایران در مقابل اقدامات آمریکا بر ضد انقلاب اسلامی پس از پیروزی گذاشت ولی طولانی شدن اشغال این سفارتخانه به نفع انقلاب و مردم ایران نبود، چون در طول ۴۴۴ روز اشغال سفارت آمریکا در اثر تبلیغات گسترده رسانه های غربی چهره نامناسبی از انقلاب اسلامی در تمام دنیا به نمایش گذاشته شد و ما نتوانستیم چهره واقعی این انقلاب را به دنیا نشان بدهیم و پیام آن را ابلاغ کنیم.در نتیجه در یک انزوای غیر ضروری واقع شدیم و صدام حسین هم از این انزوا استفاده کرد و به کشورمان حمله کرد و دیدیم که هیچ کشوری از ما که مورد اشغال واقع شده بودیم حمایت نکرد چون قبلا چهره ای مانند داعش از ایران به نمایش گذاشته شده بود. بعدا هم قرارداد الجزایر در مجموع به ضرر ما بود و خسارتهای مالی زیادی بر ما تحمیل شد.به هر حال بهتر بود اشغال سفارت آمریکا در مدت کوتاهی پایان می پذیرفت.

 

 

 

گفته می شود رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بابیان اینکه هیچ حجتی وجود ندارد که با آمریکا سازش کنیم، گفت: مرکز همه شرارت‌ها آمریکا است وهابیت، گروه‌های تکفیری و داعش ثمره جنگ و خونریزی آمریکا است.سردار نقدی گفت: در پرونده مفسدانی که فسادهای اقتصادی را مرتکب شده‌اند و دستگیرشده‌اند  در تمام این مفسدان یک وجه اشتراک دارند که طرفدار سازش با آمریکا هستند، دنیا  به ما می‌خندد اگر با آمریکا سازش کنیم و در حال حاضر که نفس‌های آخر خود را آمریکا می‌کشد سازش با آمریکا معنا ندارد.وی بابیان اینکه مبارزه با آمریکا تا نابودی رژیم اشغال گر قدس و نابودی رژیم طاغوتی آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد: افزود: شعار ما یک جمله است که تا انقلاب مهدی (عج) نهضت ادامه دارد هیچ‌کدام از ما از مبارزه با آمریکا خسته نشده‌ایم و ملت ایران از پیر و جوان همه اهل مبارزه هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*