گفته می شود

عذرخواهی قاضی پور از نمایندگان زن ادوار مجلس

نادرقاضی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در پی انتشار فایل صوتی منتسب به این نماینده مردم ارومیه که باعث رنجش گروهی از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی شد، با بیان اینکه قصد اهانت به بانوان محترم را نداشته است گفت: من از کسانی که از من رنجیده اند عذرخواهی می کنم. وی ادامه داد: همواره به مقام والای زنان احترام گذشته ام و از بابت سوءتفاهم های ایجاد شده از همه خواهران متدین و فاطمی خود پوزش می طلبم.

برخی می خواهند رئیس جمهور را به فتنه ربط دهند

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه پارلمان، در جریان رسیدگی به رای اعتماد وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی طی تذکری گفت: هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی موظف به حفظ ، شأن و جایگاه مجلس است. وی افزود: اصل ۳۷ قانون اساسی، اصل‏، برائت‏ است‏ و هیچکس‏ از نظر قانون‏ مجرم‏ شناخته‏ نمی‏ شود، مگر این‏که‏ جرم‏ او در دادگاه‏ صالح‏ ثابت‏ شود. برخی دوستان در نطقشان از افرادی نام می برند که خلاف اخلاق است. «شما پیش از شروع نشست علنی به این نکته اشاره کردید اما دوستان حرف از اسنادی می زنند و شبنامه هایی توزیع می کنند که خلاف قانون صورت می گیرد. اگر سندی وجود دارد توزیع شود تا مسائل شفاف شود، کسی از شفاف سازی ناراحت نخواهد شد.» کواکبیان با بیان اینکه برخی در نطقشان وزرای پیشنهادی را به دوران فتنه نسبت می دهند، اظهار داشت: از آنجایی که وزرا از سوی روحانی انتخاب شده اند به نظر می رسد همکاران می خواهند به طور غیر مستقیم رئیس جمهور را نیز به فتنه مرتبط کنند.

عذرخواهی مشاور احمدی نژاد از حسام‌الدین آشنا

عبدالرضا داوری در یادداشتی کوتاه در کانال اطلاع‌رسانی خود نوشت: سال گذشته در این کانال، گزارشی درباره آقای حسام‌الدین آشنا منتشر شد؛ همان زمان جناب دکتر آشنا جوابیه‌ای نگاشتند و ضمن توضیح در مورد آن گزارش، در یک پیام خصوصی هم، صاحب این قلم را به وجدان و آخرت حوالت دادند. هفته گذشته از طریق یکی از برادران مطلع، اسنادی را دیدم که بر اساس آن اسناد، صحت جوابیه ایشان بر من روشن شد. بر پایه وجدان، اصول عدالت و ضرورت عافیت در آخرت، انتشار این توضیح و حلالیت‌خواهی از ایشان را علیرغم همه اختلافات و مرزبندی‌های عقیدتی و سیاسی برخود لازم می‌دانم.

ظریف وطن‌پرستی سرسخت است

کری وزیر امور خارجه آمریکا هنگام دریافت جایزه چتم هاوس گفت: می‌خواهم درباره همتای ایرانی مان محمد جواد ظریف که این جایزه به او هم تعلق دارد، سخن بگویم. متاسف هستم که او نتوانست جدول کاری خود را برای آمدن به اینجا و گرفتن جایزه هماهنگ کند. می‌خواهم به طور روشن و شفاف بگویم که جواد (ظریف) یک مذاکره کننده سرسخت و پرتوان و در تمام مدت یک وطن‌پرست است که به سختی برای منافع کشورش جنگید و در عین حال همواره تلاش می‌کرد تا یک راه سازنده برای حل مشکلاتی که ما هر دو می‌دانستیم برای کشورهایمان، برای مردممان، برای سیاست‌هایمان و تقسیم‌بندی‌هایی که در خانه‌های هردوی ما وجود داشت،‌ موانعی غول‌پیکر هستند. باید همچنین از نقش وزیر انرژی آمریکا و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم در کمک به دستیابی به این توافق قدردانی کنم. هیئت‌های فنی آنها شکاف‌ها در توافق هسته‌ای را پر کردند. صدها کارشناس برای سال‌های طولانی در این باره فعالیت می‌کردند. ما ۱۹ روز مذاکره پی در پی در وین داشتیم که تلاش زیادی در آن صورت گرفت. رئیس جمهور باراک اوباما و رئیس جمهور حسن روحانی تصمیمات سرنوشت سازی در این باره اتخاذ کردند و هر دوی آنها باید ریسک سیاسی را می پذیرفتند. هر دوی آنها دیدگاهی برای یافتن راهکار سیاسی به منظور حل بحرانی داشتند که گزینه دیگر درباره آن جنگ بود.

 

 

گفته می شود علی صوفی رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان در مجلس دهم درباره هزینه‌های انتخابات گفته حدود ۳۰۰ میلیون تومان توسط آقای مرعشی به‌حساب ستاد واریز شد که بعدا به حساب کاندیدای حزب کارگزان گذاشته شد و فرد شناخته‌شده‌ای هم حدود ۱۰۰ میلیون به‌حساب ستاد به‌صورت نقدی واریز کرد. بعد از بستن لیست تهران قرار شد افرادی که در لیست امید تهران بودند نفری ۵۰ میلیون برای هزینه‌های ستادهای انتخاباتی به‌ حساب ستاد تهران واریز کنند که از سی نفر آقای دکتر عارف دو برابر سهم خود را به‌حساب ستاد انتخاباتی تهران واریز کردند. خانم صفدر حسینی هم سهم خود را پرداخت کرد. برخی دیگر هم تا سهم پنجاه میلیون را در چند بخش واریز کردند و عده‌ای هم کمتر از سهم خود دادند، با این ‌وجود نصف مبلغی که پیش‌بینی می‌شد تامین نشد و همه این مبالغ در بین مناطق توزیع شد و در ستادهای انتخاباتی خرج شد و صورت آن‌ کاملا موجود است و گزارش آن ‌هم تهیه‌شده است. درمجموع زیر یک میلیارد در تهران هزینه شد. در همان موقع در جشنی که برای پیروزی گرفتند بنده اعلام کردم اگر کسی مدعی است که به ستاد تهران کمک نقدی کرده به ستاد اعلام کند و قطعا به‌جز این موارد مورد دیگری نبوده است. البته شنیده ‌شده فردی ۵۰۰میلیون به ستاد تهران کمک کرده است که این خبر اساسا همان موقع رد شد؛ اما حجم بالایی از هزینه‌های انتخاباتی توسط افرادی تامین شد که مثلا کارت فهرست‌های انتخاباتی را چاپ می‌کردند که حدود پانزده میلیون کارت چاپ شد و هر شخصی بخشی از هزینه آن را پرداخت. افرادی هم بودند که حاضر بودند پذیرایی از فعالان ستادهای انتخاباتی را برعهده بگیرند.

گفته می شود یک نماینده مجلس در اظهارات عجیب و سوال برانگیز از مردم خواسته که مالیات نپردازند و با سازمان مالیاتی این استان همکاری نکنند. دلیل او که از قضا عضو کمیسیون اقتصادی نیز هست، انتصاب مدیری غیربومی برای اداره مالیات استان عنوان شده است. این نماینده مجلس گفته است ” اگر پاسخ درخوری به وزارت اقتصاد به علت انتصاب یک مدیر از مرز افغانستان و پاکستان داده نشود، ممکن است دفعه بعد از خود افغانستان و پاکستان برای این استان مظلوم مدیر وارد کنند. از همین جا اعلام می کنم به آنها خواهم فهماند این استان جای این برنامه ها نیست”!ا

 

 

 

گفته می شود سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو مؤسس جبهه یکتا با اشاره به تغییر وزرای آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ گفته تغییر وزرای دولت بیشتر جنبه سیاسی و تبلیغات انتخاباتی داشت.وی با بیان اینکه بین معلمان، ورزشکاران و هنرمندان گلایه‌هایی از ناکار‌آمدی این سه وزیر وجود داشت، ادامه داد: به نظر می‌آید استعفای وزرای فرهنگی دولت به این خاطر صورت گرفت تا با جلب نظر اقشار جامعه همچون معلمان، ورزشکاران و هنرمندان بتوانند آنها را به‌نفع خودشان وارد صحنه انتخابات کنند.عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا با بیان اینکه اولویت‌ مسائل‌ کشور‌، مسائل‌ اقتصادی‌ است، افزود: در استعفاهای‌ اخیر هم اولویت‌های‌ مشکلات‌کشور مورد توجه قرار نگرفته‌ و بهتر بود به‌جای وزرای فرهنگی، وزرای اقتصادی مانند آقای زنگنه که در پرونده‌ کرسنت باعث شده به کشور خسارت وارد شود و یا وزیر صنعت که در حوزه کاری وی شاهد تعطیلی و رکود در‌ مراکز صنعتی هستیم تغییر می‌کردند تا بین‌ مردم امیدواری‌ به‌وجود بیاید.

 

 

گفته می شود رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران تصریح کرده  البته در بیان گفته شده که می خواهیم تولید رقابتی داشته باشیم اما در واقع بیشتر با الگوی داخلی تولید کرده ایم، نمونه این امر در خودرو ما مشخص است. در حدود ۳۰ سال گذشته برای تولید خودرو بیشترین حمایت ها و تسهیلات بانکی را قرار دادیم اما متاسفانه به دلیل مدل و الگویی که برای تولید خودرو داخلی وجود داشته و با توجه به نیاز داخلی و بر اساس محدویت ها و فرصت های داخلی شکل و سامان گرفته، باعث شده است که خودرویی با دو برابر قیمت جهانی و با کیفیتی که به اندازه جنگ کشته گرفته تولید شود. آل اسحاق اضافه کرد: بازار بسیار مطلوب یک میلیونی خودرو داریم که فرصت بسیار مناسبی است و این مطلوب نیست که این بازار تضمین شده یک میلیونی با وجود همه حمایت های قانونی و بانکی کیفیت بسیار پایین تری نسبت به تولیدات کشورهایی دارند که بعد از ایران وارد این صنعت شده اند. زمانی که تولید پیکان در ایران شروع شد کیفیت آن تقریبا با خودروهای کره ای یکسان بود اما امروز خودروسازی کره به کجا رسیده و خودروسازی ما به کجا رسیده است.

 

 

حقوق بین‌الملل تسخیر سفارت را به رسمیت می‌شناسد

میزگرد بررسی رابطه ایران و آمریکا با عنوان «آمریکا، دوست، رقیب، دشمن» با حضور آقایان عباس عبدی از دانشجویان تسخیر کننده سفارت آمریکا، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا و ابراهیم متقی استادتمام روابط بین‌الملل و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در خبرگزاری فارس برگزار شد. متقی تاکید کرد: واقعیت این است که خیلی از اقدامات ما پیشگیرانه بوده و این مفهوم اقدام پیشگیرانه بحث گسترده‌ای در حقوق و روابط بین‌الملل دارد.وی با بیان اینکه «آنتونی‌بویل» شخصی بود که طرح پیشگیرانه را مطرح کرد،‌گفت: او از کسانی که سفارت آمریکا را تسخیر کرده بودند، در چارچوب حقوق بین‌الملل دفاع کرد و حرفش این بود که این سفارت جایی بوده است که قبلاً در داخلش برنامه‌ریزی کودتا و سازماندهی برای حمایت از اپوزوسیون انجام گرفته و ایران این ذهنیت را نسبت به آمریکا از قبل دارد.همچنین محیط اطراف ایران اعم از کردستان،‌ترکمن‌صحرا و بلوچستان هم در وضع ناامنی قرار دارد و همزمان تعدادی از گروه‌های ایرانی هم که به خارج کشور رفته‌اند، توسط سرویس‌های اطلاعاتی مانند سیا،در ترکیه سازماندهی شده‌اند.متقی در همین راستا افزود: این اقدام همان است که آمریکایی‌ها در رابطه با کوبایی‌ها انجام دادند و آن حادثه ناموفق خلیج خوک‌ها شکل گرفت. بنابر این انجام این اقدامات از سوی آمریکا واکنش را از سوی ایران ایجاد می‌کند چون ایران گرایش انقلابی دارد.

گفته می شود مدیر طرح ملی “همسان‌ گزینی” با اشاره به اینکه مسائل ظاهری بزرگترین مشکل فرهنگی در امر ازدواج محسوب می‌شود گفته تنها یک دهم معرفی‌ها به ازدواج ختم می‌شود و دخالت‌های نادرست خانواده‌ها و باورهای غلط خود جوانان در خروجی ازدواج‌ها تاثیر منفی دارد.به گزارش ایسنا، زهره سادات حسینی در نشست خبری طرح ملی “همسان گزینی” با اشاره به اینکه سامانه همسان گزینی از خردادماه سال ۹۴ کار خود را با حمایت وزارت جوانان شروع کرد، گفت: این طرح از زمان شروع با استقبال خوبی از سوی متقاضیان ازدواج روبرو شد. ثبت نام‌های صورت گرفته در سایت، آزمون‌ها، مصاحبه‌ها برای راستی آزمایی، معرفی شبکه توسط معرفان و ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی توسط شبکه مشاورین این طرح از جمله فعالیت‌هایی هستند که از زمان شروع طرح کلید خورده و در حال اجراست.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*