گفته می شود

گفته می شود پس از عزت الله ضرغامى رییس اسبق سازمان صدا و سیما، مهرداد بذرپاش نیز به جمع گزینه هاى جدى اصولگرایان براى انتخابات ریاست جمهورى سال ١٣٩۶ اضافه شد.بذرپاش گزینه جدید اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ ؟سایت نواندیش با ذکر این مقدمه نوشت: ضرغامى و بذرپاش در حالى به عنوان دو گزینه جدى اصولگرایان در جلسات داخلى مطرح شده اند که طیف سنتى این جریان که از قدرت اثرگذارى بالایى برخوردار نیست، در پى رونمایى از چهره هاى باتجربه تر و قدیمى تر مى باشد.بذرپاش که اخیرا به گزینه اى جدى براى بخشى از اصولگرایان بدل شده، در دولت محمود احمدى نژاد رشد و تا معاونت رییس جمهور ارتقا مقام یافت. او بدنبال جابجایى هاى دولت دهم به بنیادى در سپاه رفت و سپس وارد مجلس نهم شد و در ترکیب هیات رییسه آن قرار گرفت. مدیرعاملى سایپا از دیگر سوابق او مى باشد.یک فعال اصولگرا نیز درباره تحرکات اخیر این جریان براى انتخابات ریاست جمهورى به نواندیش گفت: تمایل غالب در میان اصولگرایان معرفى نامزدى جدید و آزموده نشده در انتخابات ریاست جمهورى است.

 گفته می شود نامه ای از سوی مدیرکل بازرگانی سیما خطاب به شرکتهای تبلیغاتی که با شبکه های ماهواره ای برای تبلیغات همکاری می کنند، صادر شده که در آن تصریح گردیده که در صورت ادامه همکاری، قراردادهایی که با صداوسیما دارند به طور یکطرفه لغو خواهد شد.در این نامه عباس مهدوی مهر که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده آمده است: احتراما همان گونه که آگاهی دارید هر گونه همکاری با شبکه های ماهواره ای غیرمجاز و معاند خلاف قانون است و براساس اقدامات مراجع قضایی ذیصلاح و در خصوش پخش اگهی های بازرگانی صاحبان کالاها و خدمات داخلی از شبکه یادشده، حکم جلب برخی از ایشان در شرف صدور است.در ادامه این نامه نیز با اشاره به اینکه “این اداره کل مختار و مجاز است قرارداد خود را با هر یک از شرکت ها و کانونهای تبلیغاتی طرف قرارداد که با صاحبان کالاها و خدماتی که آگهی های آنها از شبکه های ماهواره ای پخش شده یا در حال پخش است همکاری دارند یا موجبات تسهیل پخش تبلیغات آنها از شبکه های مذکور را فراهم سازند، رسا و یکجانبه لغو و فسخ نماید و طرف قرارداد حق هیچ گونه اعتراض یا شکایتی نخواهد داشت.”

گفته می شود بر اساس گزارش مرکز آمار سهم دسترسی خانوارها به انواع خدمات تلویزیونی چندمجرایی تفاوت‌های زیادی دارد؛ به طوری که از کل خانوارهای کشور، ۵.۷ میلیون خانوار (۲۳.۵ درصد) به خدمات ماهواره‌ای مستقیم به خانه دسترسی دارند.مرکز آمار ایران در گزارشی به بررسی برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخته است. بر اساس این بررسی که مربوط به دوره زمانی سه‌ماهه یعنی از سه ماه قبل از زمان آمارگیری تا زمان آمارگیری (بهمن ماه ۱۳۹۴) است، مشخص شده که ۸۸.۲ درصد خانوارها به رادیو، ۹۹.۳ درصد خانوارها به تلویزیون، ۹۸.۷ درصد به تلفن، ۵۷.۴ درصد به رایانه، ۵۵.۵ درصد به اینترنت و ۹۵.۸ درصد به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته‌اند.

 گفته می شود مسعود پزشکیان در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت وزرای معرفی شده به مجلس برای رای اعتماد گفته به هر حال یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که عده‌ای را به فتنه منتسب می‌کنند اما سوال اینجاست که اگر کسی مرتکب تخلف به این بزرگی شده، چرا همچنان آزاد است و محاکمه نمی‌شود. درصورتی که کسی فتنه‌گر است چگونه از برای وزیر شدن تاییدیه گرفته است. درست نیست که به این سادگی به افراد تهمت بزنیم و عده‌ای را مقابل خود قرار دهیم، منطقی نیست؛ درصورتی که کسی فتنه‌گر است، قوه قضاییه باید آن فرد را محاکمه کند و درصورتی که تخلف او در حد محاکمه نیست، وزارت اطلاعات می‌تواند، بگوید برای وزارت تایید نمی‌شود اما هنگامی که وزارت اطلاعات فردی را تایید می‌کند دیگر نباید با آبرو و شخصیت و حیثیت افراد بازی کنیم.

سال ۹۳ حرکت داعش به سمت مرزهای ایران را خنثی کردیم

امیر پوردستان از تلاش داعش برای رسیدن به مرزهای ایران سخن گفت و گفت: داعش در خردادماه سال ۹۳ در کمتر از یک ماه حرکت خود را از غرب عراق به مرزهای ایران آغاز کرد اما با هماهنگی و همدلی نیروهای مسلح کشور داعش نتوانست خود را به مرزهای ایران برساند. پوردستان گفت: امروز بخشی از داعش به افغانستان رفته و بخشی از طالبان با او بیعت کرده‌اند و این گروه تلاش می‌کند تا خود را به مرزهای ایران نزدیک سازد. نیروهای مسلح با رصد دقیق نسبت به تحرکات دشمن ظرفیت‌های دفاعی لازم را متناسب با تهدیدات ایجاد کرده‌اند.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 گفته می شود یک جاسوسی تحت پوشش «باغبان» بازداشت شده است. فردی که تبعه یکی از کشورهای همسایه بوده است و در منزل یک مقام ارشد به شغل باغبانی مشغول بوده اخیرا بازداشت شده است. وی با تمایل بالا علاوه بر وظایف باغبانی، فعالیت سرایداری نیز انجام می داده تا بتواند اطلاعات دقیق تری دریافت کند. بررسی های اولیه نشان می دهد وی حداقل با دو سرویس اطلاعاتی خارجی ارتباط داشته و اخبار و اطلاعات را برای آنها ارسال می کرده است. یکی از این سرویس های اطلاعاتی در کشور همسایه مستقر است.

نظریه پزشکی قانونی در رابطه با پزشک تبریزی صادر شد

دادستان تبریز گفت: پزشک تبریزی به نذری‌نبودن غذاها اعتراف کرد. مطابق نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین (قرص برنج) بوده است. غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است و بر اساس تحقیقات پرونده و بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است.

جان کری به ایران می آید؟

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی در دانشگاه شیکاگو اظهار کرد: خب من تا الان هیچ برنامه‌ای برای سفر به ایران نداشته‌ام اما ایران مورد بسیار خوبی برای مطالعه است زیرا ایران کشور و تمدنی با قدمت ۵ هزار ساله است، البته نه به عنوان کشور ایران، بلکه به عنوان یک تمدن. میان عبارت مردم ایران و دولت انقلابی ایران که رویکردی کاملاً تندرو در قبال جهان، منطقه و آمریکا دارد تفاوت زیادی است. بنابراین، باید بگویم که شما باید ایران را به دقت بررسی کنید مردمی در این کشور هستند که ایرانی متفاوت می‌خواهند، ایرانی که به دنبال همکاری با دنیا است و با مردم تعامل می‌کنند. ایرانی که بتواند با احترام و مقبولیت به جهان بازگردد. ما روابط دیپلماتیک و رسمی نداریم بنابراین همکاری هم نمی‌کنیم. یک منافع مشترکی در اینجا وجود دارد. آنها به دنبال منافع خود بدون همکاری و تعامل با ما هستند، ما نیز منافع خودمان را دنبال می‌کنیم. این موجب اعتبار ایران است. منظور من این است که مایه اعتبار آنها است که رهبر معظم ایران تصمیم گرفت که آنها سلاح هسته‌ای نمی‌خواهند و قصد ندارند سلاح هسته‌ای داشته باشند. بنابراین، حاضر شدند تا بر سر سازوکاری که ثابت کند آنها در مسیر صلح‌آمیز قرار دارند، مذاکره کنند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

نظر دادستان تبریز درباره پزشک معروف تبریزی

موسی خلیل الهی دادستان تبریز از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه پرونده فوت دو عضو خانواده پزشک تبریزی خبر داد و تصریح کرد: مطابق نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین (قرص برنج) بوده است.وی ادامه داد: این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد، همچنین عمده فعالیت وی نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است. دادستان تبریز همچنین مسمومیت به دلیل مصرف غذای نذری را نیز منتفی دانست و گفت: اساسا موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صددرصد منتفی و به هیچ وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است، غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است و بر اساس تحقیقات پرونده و بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص گردیده است.دادستان تبریز یادآور شد: خود این پزشک نیز تایید کرده که اصلا بحث نذری در کار نبوده است.وی در پایان تصریح کرد: زوایای دیگر این پرونده در چند روز آینده و از سوی دستگاه قضایی این استان به اطلاع عموم خواهد رسید.

روایت سعید جلیلی از یک سند آمریکایی

سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از تفاوت آمریکا با سایر کشورها در برقراری ارتباط چنین گفت:”ما بارها هم اعلام کردیم که به جز رژیم صهیونیستی که اصلاً آن را نامشروع می‌دانیم، با همه کشورها از روابط سازنده استقبال می‌کنیم به جز آمریکا. اما چرا این استثنا را مطرح می‌کنیم؟ برخی از دولت‌های دیگری که امروز با آنها در سطوح مختلف روابط داریم، شاید خیلی بهتر از امریکا نباشند. برخی از همین دولت‌های اروپایی که در سطح سفیر با آنها روابط داریم، بعضاً در نوع نگاه‌هایی که دارند مشابهت‌های زیادی با آمریکا دارند. اما چرا ما برای آمریکا یک پرونده خاص باز می‌کنیم؟ ! سندی که مقدمه‌اش را خود #اوباما امضا کرده و یک سند سری هم نیست! بلکه متن آن روی #اینترنت قابل رویت است و می‌توانید با یک جستجوی ساده آن را پیدا بکنید.در آن جا به صراحت آن نگاهی که امریکایی ها به مناسبات بین‌الملل دارند بیان شده و تاکیده می کنند که ما (امریکا) باید کماکان برای یک قرن آینده به عنوان رهبرجهان باقی بمانیم! تاکید می کنند که رهبری قوی و مستمر آمریکا بر جهان ضروری است و رهبری آمریکا در جهان همیشگی است و این بر پایه منافع ملی آمریکا بنا نهاده شده است! بعد بیان می‌کنند که اصلاً در جهان هیچ مشکلی وجود ندارد که بخواهند آن را بدون آمریکا حل بکنند! حالا در این جهان دموکراتیک! یکی نیست سؤال بکند چه کسی به شما چنین حقی را داده؟اینجا است که شما با یک پدیده‌ای (امریکا) مواجه می‌شوید که علاوه بر آن ویژگی‌های مشترکش با چند قدرت دیگر، یک چیز اضافه هم برای خودش قائل است و آن این است که من باید جهان را رهبری کنم، آن هم برای همیشه!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*