نماینده بیرجند، خوسف و درمیان در نطق میان دستور مجلس:دولت برنامه جامعی برای انتقال آب به نقاط بحران زده کشور ندارد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:  خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا خبر دارید روستائیان ما آب برای خوردن ندارند و بسیاری از روستائیان بیرجند به دلیل از دست دادن کشاورزی به واسطه خشکسالی ۱۸ ساله از بیکاری رنج می‌برند و دولت شما هیچ برنامه جامعی برای اشتغال آنان ندارد. به داد روستائیان برسید. حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی روز گذشته در نطق میان دستور مجلس، اظهار کرد: با گذشت حدود دو سال از سفر هیأت دولت هنوز خبری از تصمیم دولت برای اجرایی شدن راه‌آهن و طرح انتقال آب وجود ندارد. امروز دولت هیچ برنامه جامعی برای انتقال آب برای نقاط بحران زده کشور ندارد. مشخص نیست چگونه و ظرف چند سال ‌آبرسانی به استان‌های بی‌آب کشور صورت می‌گیرد. وی اضافه کرد: اگر انتقال آب در کوتاه مدت انجام پذیر نیست لااقل وزیر جهاد کشاورزی و نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را موظف کنید تا اعتبار مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های آبخیزداری استان قرار دهد تا شاید جلوی مهاجرت روستائیان گرفته شود.
مهاجرت ۵۰ درصد روستائیان استان طی ۱۰ سال گذشته
به گفته وی، طی ۱۰ سال گذشته حدود ۵۰ درصد روستائیان استان خراسان جنوبی مهاجرت کرده‌اند و امروز عمدتاً روستائیان باقیمانده فقط از یارانه ارتزاق می‌کنند. از این‌رو لازم است رئیس جمهور به مردم گزارش دهد که برای حل مشکل آنان چه کاری کرده است. اگر کاری نکردید لااقل بگویید چه برنامه‌ای برای آینده آنان دارید و اگر برنامه‌ای هم ندارید لااقل عذرخواهی کنید. حجت الاسلام عبادی در ادامه خاطرنشان کرد: باید برای محاکمه همه وزرایی که از گذشته تاکنون نسبت به  بحران آب با سوء مدیریت بی‌توجهی کردند، اقدام شود چون باید پاسخ این سوء مدیریت‌ها داده شود.
دولت به داد مردم برسد
وی با تأکید بر اینکه باید دولت به داد مردم برسد، گفت: اجازه ندهید دولت گرفتار روزمرگی و بحث‌های سیاسی شود.این عضو کمیسیون آموزش مجلس توجه ویژه دولت به رونق صنایع دستی، فرش و بنگاه‌های زود بازده را از جمله راهکارهای حل معضل اشتغال در کوتاه‌مدت دانست و گفت: در این شرایط تمرکز و تحرک لازم در دولت وجود ندارد. از طرف دیگر توجه ویژه‌ای نسبت به عدالت بین استان‌ها وجود ندارد که نمونه بارز آن را می‌توان در اعتبارات استان‌های مختلف دید.
عدم موفقیت دولت در کم کردن فاصله استان‌های محروم
به گفته وی، دولت در کم کردن فاصله استان‌های محروم با استان‌های برخوردار موفق نبوده است. به طوری که استان‌های دارای اعتبارات مناسب در بودجه سالیانه و پروژه‌هایی همچون انتقال آب دیده شده اند آن هم به این دلیل که در کابینه شما افرادی از آن دیار صاحب منصب هستند. برای رضای خدا و خلق جلوی این بی‌عدالتی را بگیرید.                 حجت الاسلام عبادی با تأکید بر لزوم حل مشکلات مردم،‌گفت: لااقل مسئولان استانی برای مردم و صاحبان صنایع و اصناف مختلف وقت دیدار بگذارند.
مشکل سهامداران پدیده و میزان حل نشد
وی با انتقاد از حل نشدن مشکل سهامداران پدیده و سرمایه‌گذاران میزان، گفت: امروز بعد از گذشت دو سال متأسفانه هنوز مشکل سهامداران پدیده و سپرده‌گذاران میزان حل نشده است. تقصیر مردم چیست که باید چوب کوتاهی‌ها و عدم نظارت دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی را بخورند. آن هم مردمی که ولی‌نعمتان ما هستند و نباید به آنها ظلم کنیم.  حجت الاسلام عبادی همچنان با بیان اینکه ریشه بسیاری از نابسامانی‌ها و مشکلات مباحث فرهنگی و بی‌توجهی به آن است، گفت: باید مباحث فرهنگی در آموزش و پرورش، آموزش عالی و علوم پزشکی جدی گرفته شود. آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی دقیق و گذاشتن افراد توانمند در معاونت پرورشی نسلی بهتر از گذشته به جامعه تحویل دهد تا بسیاری از نابسامانی‌ها حل شود.

n00001337-b