در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام شد:۴۰ هزار سند تاریخی آموزش و پرورش در خراسان جنوبی جمع‌آوری شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: مسابقات کشتی پهلوانی دانش آموزان مقطع دوم متوسطه به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می شود. سید محمد حسینی در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در نظام بسیار موثر است.
تاسیس موزه آموزش و پرورش اقدام شایسته ای در حفظ میراث کهن فرهنگی است
حسینی با اشاره به تاسیس موزه آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، بیان کرد: این اقدام بسیار شایسته ای در حفظ میراث کهن فرهنگی است. وی بیان کرد: متاسفانه در زمینه حفظ، معرفی و استفاده از ظرفیت های میراث های خود کارهای مطلوبی انجام نداده ایم. وی با تاکید بر اینکه باید به میراث های استان توجه بیشتری شود، افزود: گذشت زمان، جمع آوری اسناد تاریخی را سخت می کند بنابراین باید همه دستگاه ها در این امر همکاری کنند. حسینی خواستار همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ایجاد موزه تاریخی آموزش و پرورش شد و افزود: این موزه بستر مناسبی برای حراست از اسناد و میراث های فرهنگی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: مدیران استانی برای اجرای طرح ها و در اختیار گذاشتن امکانات همکاری داشته باشند. وی با بیان اینکه همچنین مردم برای حل مشکلات آموزش و پرورش باید ورود کنند، گفت: هر برنامه ای که با مشارکت مردم انجام شده به نتیجه مطلوبی رسیده است.
خراسان جنوبی در رشته ریاضی و تجربی کنکور سراسری رتبه دوم کشور را کسب کرد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در قبولی کنکور امسال در رشته‌های تجربی و ریاضی رتبه دوم کشور و در رشته علوم انسانی رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.
عباس لامعی اظهار داشت: خراسان جنوبی از استان‌های فرهنگی بوده که پیشینه آموزش و پرورش به سبک نوین در آن طولانی است. وی تصریح کرد: با توجه به پیشینه غنی فرهنگی و آموزشی در خراسان جنوبی لازم است موزه‌ای برای اسناد آموزش و پرورش در استان راه‌اندازی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که تاکنون ۴۰ هزار سند آموزش و پرورش در سطح استان جمع‌آوری شده که این اسناد نیاز به مکانی برای نگهداری دارد، یادآور شد: تعداد ۵۰ مدرسه قدیمی با قدمت حدود ۱۰۰ سال و بیشتر در خراسان جنوبی وجود دارد که می‌تواند به مکانی برای نگهداری این اسناد تبدیل شود. لامعی با اشاره به میزبانی خراسان جنوبی از تیم‌های کشتی پهلوانی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم کشور گفت: با توجه به اینکه این مسابقات در دهه فجر امسال برگزار می‌شود در زمینه اسکان دچار مشکل هستیم و در این راستا نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها وجود دارد.
 لزوم راه‌اندازی موزه تاریخی آموزش و پرورش استان
معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز با اشاره به لزوم راه‌اندازی موزه تاریخی آموزش و پرورش استان، گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار سند تاریخی آموزش و پرورش در خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است که نیاز به مکانی برای نگهداری دارد.
علیرضا موسوی‌کیا اظهار داشت: پیشینه فرهنگی خراسان جنوبی بسیار غنی است. معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مدرسه شوکتیه از مدارس قدیمی استان بوده که برای نگهداری اسناد آموزش و پرورش مکانی مناسب و تاریخی است، تصریح کرد: اما متاسفانه چون این مدرسه جزو املاک وقفی است برای راه‌اندازی موزه آموزش و پرورش استان واگذار نمی‌شود. موسوی‌کیا ادامه داد: مدرسه نواب یکی دیگر از پیشنهادات آموزش  و پرورش برای راه‌اندازی موزه تاریخی آموزش و پرورش استان بوده ولی چون این مدرسه در اختیار میراث فرهنگی قرار دارد با این پیشنهادات موافقت نشده است. وی با بیان اینکه مدرسه شهید فهمیده که در بافت قدیمی شهر بیرجند قرار دارد از دیگر پیشنهادات آموزش و پرورش برای راه‌اندازی موزه است که امیدواریم مورد تصویب شورای آموزش و پرورش استان قرار گیرد، اضافه کرد: در این راستا باید تمام دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش همکاری کنند. وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به راه‌اندازی این موزه در استان بسیار تاکید دارد، تصریح کرد: بالغ‌بر ۵۰ مدرسه با قدمت حدود ۱۰۰ سال و بالاتر در استان وجود دارد که می‌تواند به عنوان موزه آموزش و پرورش انتخاب شود. موسوی‌کیا ادامه داد: با جمع‌آوری اسناد آموزش و پرورش استان می‌توان موزه عظیمی را ایجاد کرد که مکانی برای جذب گردشگران باشد و هویت فرهنگی خراسان جنوبی در آن به نمایش گذاشته شود.
کم‌تحرکی در بین دانش‌آموزان به یک عادت تبدیل شده است
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از میزبانی استان برای برگزاری مسابقات کشوری کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم پسران خبر داد. زهرا رادنیا اظهار داشت: ورزش زورخانه‌ای تاثیرات اخلاقی و تربیتی داشته و در توسعه فرهنگ پهلوانی در بین دانش‌آموزان بسیار موثر است. وی با بیان اینکه متاسفانه کم‌تحرکی در بین دانش‌آموزان به یک عادت تبدیل شده است، تصریح کرد: باید رشته‌های مختلف ورزشی در بین دانش‌آموزان معرفی شود و زمینه استعدادیابی این رشته‌ها در مدارس فراهم شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته نخستین تیم دانش‌آموزان استان برای مسابقات کشوری ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به کردستان اعزام شدند، افزود: تیم استان توانست در این مسابقات رتبه سوم کشور را کسب کند و همچنین یکی از دانش‌آموزان استان موفق به کسب عنوان مرشد برتر شد.

img15370440

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*