۶۰۰ میلیارد تومان برای شیر مدارس اختصاص یافت

تهران-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان از محل یارانه ها و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از محل بودجه اعتبارات آموزش و پرورش برای توزیع شیر مدارس در سال تحصیلی ۹۶ – ۹۵ اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، علی اصغر فانی روز دوشنبه در حاشیه مراسم نمادین نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توزیع شیر تا دو هفته دیگر در مدارس ابتدایی و متوسطه اول سراسر کشور آغاز می شود.
وی یادآورشد: در مجموع قرار است در ۷۰ نوبت شیر در بین دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول تا پایان سال تحصیلی توزیع شود.

* رتبه بندی نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در دست بررسی است
وزیر آموزش و پرورش درمورد طرح رتبه بندی معلمان برای نیروهای خدماتی شاغل در وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: مصوبه دولت در طرح رتبه بندی شامل معلمان و فرهنگیان است و برای این دسته از نیروهای خدماتی از طریق سازمان برنامه و بوجه در حال پی گیری هستیم.
فانی ادامه داد: در صورت تایید، طرح رتبه بندی شامل ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر از نیروهای خدماتی شاغل در آموزش و پرورش می شود.

* تغییرات در صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای ترمیم
وی در خصوص تغییر اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: اعضای این صندوق در حال ترمیم است و پس از اقدامات انجام شده، اعضای جدید اعلام می شود.

* ۷۶ هزار نفر از تحصیل بازمانده اند
وزیر آموزش و پرورش به تعداد و وضعیت دانش آموزان ترک تحصیلکرده اشاره کرد و گفت: سیاست آموزش و پرورش انسداد مبادی بی سوادی است.
فانی با بیان اینکه برخی خانواده ها از ثبت نام و رفتن دانش آموزانی که به سن تحصیل در دوره ابتدایی می رسند، خودداری می کنند که بیشترین دلیل این ممانعت مسایل اقتصادی و فرهنگی است.
وی یادآورشد: از سال گذشته با مراجعه به درب منازل، این دانش آموزان شناسایی شدند که در مجموع اکنون حدود ۷۶ هزار نفر بازمانده از تحصیل وجود دارد.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال با تقویت فعالیت های نهضت سواد آموزی نسبت به شناسایی این دسته از افراد اقدامات لازم انجام گرفته و سیاست ما ریشه ای عمل کردن است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*