ورود سامانه جدید بارشی به کشور از شنبه

کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از شنبه به کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرکرده گفت: از روز شنبه سامانه جدید بارشی به تدریج قسمت های شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را فرا خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این سامانه ابتدا استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و خراسان شمالی را در بر می گیرد و از روز یکشنبه بارش ها در بیشتر نقاط کشور ادامه خواهد داشت.

سرکرده افزود: امروز جوّ بسیار آرام و پایداری در بیشتر نقاط کشور داریم اما در نواحی شمالی استان های گیلان، غرب استان مازندران، اردبیل و ارتفاعات استان آذربایجان شرقی بارش های پراکنده و خفیفی خواهیم داشت البته امروز صبح در منطقه آستارا و تالش بارش باران را شاهد بودیم.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوایی سایر نقاط کشور گفت: در سایر نقاط کشور جوّ بسیار آرامی وجود دارد و جاده ها نیز از لحاظ شرایط آب و هوایی نسبتاً آرام هستند ولی برای فردا در ارتفاعات استان کرمان بارش های پراکنده خواهیم داشت.

سرکرده افزود: در استان های گیلان و اردبیل با توجه به وزش های باد در قسمت های جنوب آن افزایش دمای هوا را خواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت آب های شمال کشور گفت: آب های شمال کشور از روز شنبه تا دوشنبه موّاج خواهد بود و در سایر نقاط کشور از لحاظ تغییرات دمایی روند کاهش نسبی دما را برای نیمه شمالی کشور تا آخر هفته خواهیم داشت.

سرکرده گفت: پیش بینی می شود حداکثر دمای هوای تهران برای امروز به به ۲۷ درجه بالای صفر برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*