صادرات گسترده رادیو دارو؛ ساخت نخستین بیمارستان هسته ای، به زودی


رئیس سازمان انرژی اتمی از استاندارسازی بین المللی رادیو داروهای ساخت نخبگان دانش هسته ای ایران خبر داد و گفت: این رادیوداروها به طور گسترده وارد بازارهای بین المللی می شود.
آغاز ساخت نخستین بیمارستان هسته ای، به زودیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اکبر صالحی در همایش ملی نخبگان فردا در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به تولید ۲۵ رادیو دارو در ایران ، افزود : در تلاش هستیم برای رادیو های ایرانی استاندارد جهانی جی ام پی را جهت صادرات گسترده و تولید انبوه کسب کنیم.
وی افزود : هم اکنون رادیو دارو به کشورهای منطقه مانند عراق، مصر و آلمان صادر می کنیم اما با کسب استاندارد بین المللی علاوه بر تامین نیاز داخل در حد وسیع صادرات را گسترش خواهیم داد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: تا ۵- ۴ سال آینده می‌توانیم طرح ۷۰- ۶۰ میلیون یورویی برای رفع نیازهای کشور در صادرات رادیوداروها داشته باشیم.
صالحی همچنین از ساخت نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور خبر داد و گفت: طرح  ساخت بیمارستان هسته‌ای تأمین مالی شده است و با یکی از شرکت های اتریشی در حال امضای قرارداد هستیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت : همچنین در تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت و شهرداری تهران قرار شد که در ماه‌های آینده شاهد آغاز عملیات ساخت  بیمارستان هسته‌ای در بوستان ولایت باشیم.
به گفته صالحی، ساخت بیمارستان هسته‌ای تحول عظیمی را در تشخیص بیماری‌ها ایجاد می‌کند و در غرب آسیا چنین بیمارستانی با این شاخصه‌ها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در دنیا فعلاً فقط ۵ کشور دارای چنین بیمارستان هسته‌ای هستند، اظهارداشت: به زودی هیئتی متشکل از پزشکان و پرستاران به اتریش اعزام می‌کنیم تا قبل از تکمیل بیمارستان آموزش‌های لازم را ببینند.
وی افزود: با توجه به فناوری های به کار گرفته شده در این بیمارستان هزینه ساخت آن بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو برآورد شده است.
وی ادامه داد: بعد از برجام دو نیروگاه جدید با هزینه ساخت ۱۰ میلیارد دلار در دست اقدام است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*