دادستان تهران خبرداد: بازداشت ۵ نفر در پرونده بانک ملت

دادستان تهران از بازداشت پنج نفر در پرونده بانک ملت و پرداخت حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در پرونده بر خلاف مقررات و بازگشت و توقیف هفتصد میلیارد تومان خبر داد.

جعفری دولتآبادی گفت: طبق گزارش معاونت راهبردی قوه قضاییه میزان پروندههای وارده به مراجع قضایی در سال ۹۴ در مقایسه با سال ۱۳۹۳ حدود ۵ درصد افزایش یافته، اما آمار ورودی زندانها ۱۲ درصد کاهش نشان میدهد.

دادستان تهران با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بانک مرکزی بر بانکها و همکاری بیشتر آنان با دادستانی تهران، در بیان اهمیت پیشگیرانه این اقدامات اظهار داشت: به عنوان مثال یکی از بانکهای کشور که پرونده آن در دادستانی تهران تحت رسیدگی است در دوران مدیریتی یک نفر، ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا شده که تا کنون بازپرداخت نگردیده است.

این در حالی است که از سال ۱۳۹۲ به بعد اعطای وامهای کلان از سوی این بانک تداوم داشته است.

جعفری دولتآبادی افزود: پرداخت تسهیلات باید با رعایت صلاح سپردهگذاران و رونق تولید در کشور باشد این در حالی است که به افراد فاقد ملائت و بدون اخذ تضمینات کافی و برای طرحهای غیرواقعی وام اعطا شده که نتیجه آن افزایش معوقات کلان در برخی بانکها است. وی به سرپرستان دادسراهای رسیدگی به جرایم پولی- بانکی و جرایم اقتصادی توصیه کرد با همکاری بانکها از وقوع جرایم اقتصادی پیشگیری شود.

آخرین وضعیت پرونده بانک ملت

دادستان تهران همچنین از بازداشت پنج نفر در پرونده بانک ملت و پرداخت حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در پرونده بر خلاف مقررات و بازگشت و توقیف هفتصد میلیارد تومان خبر داد و افزود: بازپرس رسیدگیکننده و ضابطان مرتبط، اقدامات مؤثری صورت دادهاند، اما بخشی از وجوه در خارج از کشور است و تلاش گسترده برای اعاده آن در دست اقدام است.

وی همچنین اعلام کرد: در ارتباط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان یک نفر دیگر بازداشت شده است.

androidonlinenewsimage

دادستان تهران اخبار منتشره مبنی بر باز پس گیری باشگاه راه آهن توسط دادستانی را خلاف واقع خواند و اعلام کرد: خریدار باشگاه مرتکب تخلف از قرارداد شده که در این خصوص باید پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*