آخرین خبرها از نورچشمی ها

نورچشمی ها، اصطلاحی که استاندار برای برخی از مستخدمین سال های قبل استان خراسان جنوبی بکار برد اکنون به مرحله ای رسیده اند که برخی از آنها به محل استخدام و تعهد ۱۰ ساله ای که داده اند برگشته اند و برخی نیز هنوز اقدام نکرده اند به گونه ای که یکی از مسئولان ذیربط در استانداری اعلام می کند کمتر از ۹۰ درصد این نیروها تعیین تکلیف شده اند. هرچند گفته ها حکایت از آن دارد که حدود ۱۰۰۰ نفر از این مستخدمین نور چشمی هستند که به دلایل مختلف در محل استخدامی خود مشغول به کار نبوده و در مرکز استان حضور داشته اند . مهندس پرویزی پس از استقرار در استان در نامه ای به دستگاه های اجرایی استان خواست تا برای تعهدی که کارکنان تغییر وضعیت داده اند و در محل خدمت خود مشغول به کار نیستند برگردند و براساس این نامه باید تا پایان شهریور ماه وضعیت این افراد تعیین تکلیف شود.

معاون برنامه ریزی ، نوسازی و تحول اداری مرکز برنامه ریزی ، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار ما به بیان پیشینه این استخدامی در استان پرداخت و گفت: در سال ۹۰ با موافقت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور مجوز استخدام نیرو به تعداد ۵۱۰ نفر و در راستای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شاغل در دستگاه های اجرایی استان صادر شد .

حسب اختیار مدیران

علی فاضلی فرد افزود: این نیروها طی سالهای گذشته به حسب اختیارات مدیران دستگاه های اجرایی برای انجام ماموریت های سازمانی با توجه به اینکه نیروی رسمی و پیمانی نداشتند و استان هم تازه تاسیس بود بکار گیری شدند .

وی ادامه داد : این نیروها سالها در دستگاه های اجرایی فعالیت داشته و آموزش های لازم را گذرانده بودند بنابراین نسبت به آینده شغلی خود نگران بودند که در همین راستا پیگیری هایی صورت گرفت تا مطابق ضوابط قانونی آزمونی برای تبدیل وضعیت این نیروها برگزار شود .

وی با بیان اینکه در نهایت ۹۰۰ نفر از نیروهای قراردادی دستگاه های اجرایی در این آزمون نمره حد نصاب را کسب کردند ، گفت: براساس مشاغل بلاتصدی در شهرستان های استان از طریق سامانه ای که تعریف شده بود این نیروها مناطق خدمتی خود را تعیین کردند که در نهایت طی ۴ مرحله توانستیم ۴۸۶ نفر را با تبدیل وضعیت به پیمانی در شهرستان ها مستقر کنیم .

معاون برنامه ریزی ، نوسازی و تحول اداری مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری خراسان جنوبی افزود: البته شرط این تبدیل وضعیت تعهد ماندگاری ۱۰ ساله و انتقال به شهرستان ها بوده است .

فاضلی فرد افزود: در این بین ۷ نفر نیروی اداره کل بازرسی استان ، ۲ نفر نیروی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری و ۱۳ نفر نیروی انتقال یافته از کلان شهرها بوده اند که این افراد در مرکز استان تبدیل وضعیت شدند و بقیه نیروها باید در شهرستان ها مستقر می شدند .

وی ادامه داد: با این انتقال یکدفعه تعداد زیادی نیروهای قرادادی به شهرستان ها منتقل شدند و این در حالی بود که نیروی جایگزینی برایشان در مرکز استان نبود که این شرایط برای مدیران دستگاه های اجرایی مشکل ایجاد کرد .

مکاتبه با سازمان مدیریت برنامه ریزی

وی اذعان داشت: برای رفع این مشکل با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مکاتباتی از سوی استانداری خراسان جنوبی صورت گرفت که در نهایت شرایط جابجایی ۱۰۰ نفر از این نیروها از شهرستان ها به مرکز استان فراهم شد .

وی گفت: انتقال این نیروها به مرکز استان با مجوز موقت دو ساله و با هدف مدیریت کار ، توزیع متناسب نیروبین ستاد و واحد عملیاتی در راستای بهره وری نیروی انسانی ، انجام فعالیت سازمانی و ارائه خدمت بهتر به مردم صورت گرفته است .

موظف به تأمین نیرو

وی با تاکید بر اینکه دستگاه هایی اجرایی در این فاصله زمانی موظف شدند کمبود نیروهای خود را تأمین کنند و بخشی نیز در تاریخ ۳ خردادماه ۹۲ تأمین شدند ، افزود: با توجه به اتمام زمان ماندگاری نیروهای انتقال یافته به مرکز استان بر حسب دستور استاندار تا پایان مردادماه تمامی این افراد باید به محل خدمتی خود برگشت داده می شدند چرا که این افراد از سهمیه اقامت در شهرستان ها استفاده کرده بودند .

معاون برنامه ریزی ، نوسازی و تحول اداری مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: این دستور استاندار در دو مرحله به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده که تاکنون بخش عمده این افراد به محل خدمتی خود در شهرستان ها منتقل شده اند.

فاضلی فرد اذعان داشت: تعداد معدودی از این نیروها بنا به مشکلات تغییر ساختار، اصلاح ساختار، حذف برخی پست های غیر حاکمیتی و پشتیبانی ، جابجایی و انتقالشان به مشاغل مدیریتی در این مرحله نتوانسته اند با این ضرب الاجل به مناطق خدمتی خود بروند.

وی گفت: با توجه به تاکید صریح استاندار در این زمینه نامه ای تنظیم شده که به دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهد شد مبنی بر اینکه اگر افرادی در مرکز استان مانده اند و به شهرستان ها نرفته اند با توجه به همان بخشنامه اولیه استخدامی اقدام کنند در غیر این صورت به قرارداد اولیه برگشت داده می شوند و لغو پیمان خواهند شد .

لغو پیمان

وی تاکید کرد : مدیران دستگاه های اجرایی موظفند اگر نیرویی به محل خدمتی خود برنگشت پیمان استخدامیش را لغو کنند و سازمان برنامه و بودجه نیز به حسب دستور استاندار نسبت به ابلاغ دوباره این قراردادها وارد عمل شود . وی افزود: دفتر بازرسی استانداری مکلف است اگر نیرویی به این دستورالعمل پایبند نبود موضوع را پیگیری کند .

فاضلی فرد در پاسخ به سوال خبرنگار ما که از این ۱۰۰ نفر نیرو چند نفر هنوز در مرکز استان مشغول بکارند و به محل خدمتی خود برنگشته اند ، گفت: آمار دقیقی ندارم و اطلاعات در اختیار دفتر بازرسی استانداری است ولی می توان گفت هنوز این انتقال نیرو به ۹۰ درصد نرسیده است. سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: بر حسب دستور صریح استاندار این نیروها باید به شهرستان ها برگردند. عابدی افزود: اگر تاکنون مدیر دستگاه دولتی در اجرای این دستورالعمل اقدامی انجام نداده باشد توبیخ خواهد شد.

%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*