در جلسه شورای شهر بیرجند تصویب شد: تخفیفات یکماهه شهرداری به بدهکاران و شهروندان خوش حساب

اعضای شورای شهر بیرجند به مناسبت دهه کرامت و هفته دولت پیشنهاد شهرداری را در راستای اعمال تخفیف ۲۵ درصدی بدهی معوقات مودیان و معافیت خوش حسابی شهروندان بیرجندی را به مدت یک ماه ازابتدای شهریور ماه به تصویب رساندند. براساس این مصوبه این معافیت ها شامل همه نوع بدهی بجز بدهی های کمیسیون ماده ۱۰۰ ، عوارض آماده سازی وعوارض ویژه می باشد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، یکصدو هفتادودومین جلسه شورای شهر بیرجند که روزگذشته به ریاست نائب رئیس شورا نفیسه نخعی نژاد و با حضور ۷ عضو دیگر شورا شامل : عباسعلی نیک، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق نژاد، طاهری ، دکتر بهترین، دکتر حسنی صفت، قالیبافان و هلال بیرجندی برگزار شد علاوه بر مصوبه فوق که به تایید کلیه اعضای شورا رسید مصوبات دیگری هم داشت که از جمله انها میتوان به تعیین تکلیف زمینی با کاربری احداث پارکینگ در خیابان حکیم نزاری بر اساس طرح تفضیلی شهر بیرجند اشاره کرد که در این زمینه مقرر شد ملک مورد نظر که شخصی است با در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری با توجه به نیاز شهر به پارکینگ ، تملک شود. بحث و تبادل نظر اعضای شورا درمورد دادن و یا ندادن تخفیفات به سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری بند دره، طرح نامه ارسالی ازسوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرگزاری ها ، روزنامه ها و نشریات مبنی بر محدود بودن اعضای شورا در مصاحبه با خبرنگاران و انتقاد یک عضو شورا ازاین اقدام براساس قانون از دیگر مباحثی بود که در جلسه ۳ ساعته شورا عنوان شد.

احداث پارکینگ در خیابان حکیم نزاری

از جمله موضوعاتی که اعضای شورا در این جلسه مطرح ونظراتشان را عنوان کردند تملک زمینی با قیمت کارشناسی ۳۱۳ میلیون تومان در خیابان حکیم نزاری بیرجند با کاربری پارکینگ بود که دکتر بهترین از اعضای شورا معتقد بود که ما در این خیابان دو پارکینگ داریم و دیگر چه نیازی وجوددارد که پارکینگ جدیدی ساخته شود چرا که الان هم این پارکینگ ها جای خالی زیادی دارند و باید شهرداری با توجه به کمبود اعتبارات اگر پول دارد این ملک را بخرد وگرنه آن را جزو اولویت های بعدی خود قرار دهد. وی با بیان اینکه ما در شهر ازاین زمین ها زیاد داریم ، افزود: من مخالف تملک این ملک نیستم اما باید مشخص شود احداث پارکینگ در این خیابان نیاز است یا نه ؟

شهرداری بدهکار توان خرید زمین برای احداث پارکینگ را ندارد

دکتر حسنی صفت دیگر عضو شورا نیز به خالی بودن پارکینگ های فعلی در این خیابان اشاره کرد و گفت: شهرداری به سازمان پارک ها مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان بدهکار است که ( شهردار بیرجند : این رقم به میزان ۶۰۰ میلیون تومان صحیح است ) باید تا پایان مردادماه آن را پرداخت کند بنابراین در شرایط فعلی قدرت خرید این ملک را ندارد .

پارکینگ خط قرمز ماست

نیک دیگر عضو شورا نیز با بکار بردن این عبارت که پارکینگ خط قرمز ماست ، اذعان کرد: احداث پارکینگ به نفع شهرداری است و زمین مدنظر نیز باید تملک شود. طاهری عضو شورا نیزمعتقد بود که در این خیابان با توجه به حضور کسبه وبازاریان برای رفاه حال شهروندان باید ملک مورد نظر تملک شود و شهرداری بجای پول ملک تجاری در اختیار مالک قرار دهد یا اینکه در صدور پروانه ها این مبالغ مد نظر قرار گیرند. در نهایت مقرر شد که با در نظر گرفتن صرفه وصلاح شهرداری با توجه به نیاز شهر به پارکینگ ملک مورد نظر تملک شود.

سرمایه گذار هتل مالداری توان اتمام پروژه را ندارد

از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بر اساس مصوبات ومسائل مطرح شده در کمیسیون عمران شورا تعیین تکلیف سرمایه گذار هتل مالداری در منطقه نمونه گردشگری بند دره بود که نخعی نژاد در این زمینه توضیح داد که این هتل در سال ۸۷ از تخفیفات شهرداری برای صدور پروانه بهره مند شده و قرار بوده سه ساله پروژه به اتمام برسد و شورا نیز استعلامات لازم را در این مورد اخذ کرده که مشخص شده پروژه در مرحله نازک کاری قرار دارد وسرمایه گذار توان بهره برداری را ندارد و در حال حاضر باید تصمیم گیری شود که آیا دوباره از تخفیفات شهرداری با توجه به اتمام زمان پروانه ساخت بهره مند شود یا نه ؟ و ازطرف دیگر این هتل مصوبه دولت را دارد وموافقت تسهیلات ۱۵ میلیارد تومانی را گرفته است .

طرح دوباره مباحث هلال

دکتر بهترین در این زمینه معتقد بود که شورا به پروژه هلال تخفیفات زیادی داده و اینجا هم باید این تخفیفات لحاظ شود.

تخفیف ۷۵۰ میلیون ریالی به هتل مالداری

دکتر حسنی صفت در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۸۷ به این هتل در راستای احداث ساختمان ۷۵۰ میلیون ریال ازسوی شورا وشهرداری تخفیف داده شده ، افزود: قرار بوده سه ساله پروژه به اتمام برسد بنابراین با توجه به عدم اتمام پروژه تخفیفات نیز ملقی می شود. قالیبافان دیگرعضو شورا معتقد بود که باید از سرمایه گذار حمایت شود و به سرمایه گذار هتل مالداری نیز باید مهلت داد. در نهایت مقرر شد سرمایه گذار هتل مالداری در جلسه شورا حاضر و نظراتش را عنوان کند.

استقراض از حساب پارکینگ ها

ازدیگر مصوبات شورا در روزگذشته درخواست شهردار بیرجند برای استفاده از پول حساب پارکینگ های شهرداری بود که اعضا موافقت کردند شهرداری با توجه به مواقع نیاز ازاین حساب قرض بگیرد و طی سه ماه آن را بازپرداخت کند.

طلب میلیاردی شهرداری از ادارات دولتی

بعد از طرح این موضوع حسنی صفت با اشاره به طلب ۶۰ میلیاردی شهرداری ازادارات دولتی گفت: چرا شهرداری طلبش را نمی گیرد مگر دولت چقدر امسال به شهرداری کمک کرده است. شهردار بیرجند هم با اشاره به اینکه بدهی ادارات دولتی حدود ۳۰ میلیارد تومان است گفت: ما مکاتبات زیادی برای وصول مطالبات خود داشته ایم و حتی از یک اداره شکایت کرده ایم که از استانداری نامه آمده از ادارات دولتی شکایات نکنید و مسئله را در شورای حل اختلاف حل کنید. طاهری دیگر عضو شورا ادامه داد: استاندار به ادارات دولتی گفته دست در جیب شهرداری ها نکنید و از ادارات دولتی خواسته بدهی خود را به شهرداری بپردازند و این یک دستورالعمل است در نهایت مقرر شد شهرداری وشورا با ادارات دولتی و استانداری برای وصول مطالبات مکاتبه داشته باشند. هم چنین در این جلسه مقرر شد با توجه به اتمام مدت زمان اجاره بانک شهر تا یک سال دیگر قرارداد تمدید شود و بنا به درخواست بهترین عضو شورا بعد از آن مکان به مزایده گذاشته شود.

در حاشیه :

از مباحث حاشیه ای این جلسه شورا مطرح کردن نامه ارسالی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی به خبرگزاری ها و نشریات و روزنامه‌های استان توسط دکتر بهترین ازاعضای شورای شهر بیرجند بود که وی در این زمینه اذعان داشت: برطبق این نامه که در تاریخ ۶ مردادماه توسط معاونت فرهنگی ارشاد به مطبوعات اعلام شده از آنها درخواست شده در انجام مصاحبه با اعضای شورا و انتشار جلسات شورا مراتب رعایت شود و در واقع از خبرنگاران خواسته شده با اعضای شورا مصاحبه نکنند که من به این موضوع انتقاد دارم چرا که کسی براساس قانون نمی تواند برای من که عضو شورا هستم تعیین تکلیف کند و این موضوع خلاف قانون بوده و من درخواست برخورد قانونی دارم. وی در ادامه به مفاد قانونی و ماده ۹ آیین نامه اجرایی شوراها اشاره کرد و افزود: محدود کردن اعضای شورا درست نیست خلاف مر قانون است که طاهری عضو شورا در ادامه اظهار داشت: بر اساس قانون رئیس شورا سخنگوی شوراست مگر اینکه شورا شخص دیگری را تعیین کرده باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*