تَکْل منتقدین روی پای هیأت فوتبال استان

این روزها با توجه به در پیش بودن انتخابات هیأت فوتبال استان، حرف و حدیث های زیادی در خصوص وضعیت این رشته محبوب و مهیج ورزشی در خراسان جنوبی مطرح می شود و ما نیز به نمایندگی از افکار عمومی برآن شدیم تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

آنچه مورد انتظار بوده در فوتبال استان اتفاق نیفتاده اما نباید بی انصافی کرد

قطعاً پیشکسوتان و بزرگان در هر حوزه ای، بهترین و سزاوارترین افرادی هستند که می توانند در مورد مباحث و مسائل مختلف آن حوزه اظهار نظر کنند و لذا ابتدا نظر چند تن از پیشکسوتان فوتبال مرکز استان را در این باره جویا شدیم. دقتی پور مرد ۶۳ ساله و کهنه کار فوتبال استان که حداقل ۴۵ سال از عمرش را صرف فعالیت در این رشته ورزشی کرده، با بیان اینکه طی چند ماه گذشته در خصوص وضعیت فوتبال استان زیاد صحبت شده است، گفت: واقعیت این است که در رشته فوتبال آنچه که مورد انتظار بوده اتفاق نیفتاده اما اینکه بخواهیم همه تقصیرها را مثلاً بر گردن هیأت فوتبال استان بیندازیم بی انصافی است زیرا باید بودجه و امکانات و حمایت ها هم باشد تا بتوان کاری از پیش برد.

منشأ ۷۰ درصد از مشکلات کمبود منابع مالی

وی افزود: به نظر می رسد هیأت فوتبال استان برای جلب رضایت فدراسیون بیشترین تلاش را کرده تا برای فوتبال استان، علاوه بر این تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات استانی کاهش پیدا کرده و هیأت شهرستانها با مشکلات عدیده مالی روبه رو هستند که البته منشأ ۷۰ درصد مشکلات را کمبود منابع مالی می دانم.وی اضافه کرد: شاید فدراسیون فوتبال خوب عمل نکرده و یا مدیریت عالی استان و اداره کل ورزش و جوانان همراهی لازم را نداشته اند. باید دید سایر استانها چگونه عمل کرده اند. ما شاهد بودیم که به خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کردستان و … امتیاز تیم در لیگ کشور اهدا شد اما در استان محرومی مثل خراسان جنوبی با توجه به هزینه های سنگین تیم داری در لیگ کشور چه کاری می توان انجام داد؟ حداقل اگر امتیاز تیم به استان داده می شود باید ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه ها نیز در اختیار استان قرار گیرد تا تیم بتواند روی پای خود بایستد.

انتقاد باید سازنده و منصفانه باشد

به گفته دقتی پور باید هیأت فوتبال استان و البته رئیس هیأت در خصوص این مسایل شفاف سازی کند تا شاید ما که انتقادی داریم توجیه شویم.این پیشکسوت فوتبال در پایان گفت: من اعتقاد دارم که انتقادات سازنده باید منصفانه و نرم بیان شود و حرمت ها حفظ گردد زیرا هدف همه، ارتقای جایگاه فوتبال استان در کشور است.

پول حرف اول و آخر را می زند

مرغوب، دیگر پیشکسوت فوتبال استان با ۵۳ سال سن و فعالیت ۴۰ ساله در این رشته ورزشی با بیان اینکه مشکل اصلی فوتبال و کل ورزش ما منابع مالی و بودجه است، اظهار کرد: اگر پول و امکانات نباشد هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

عشق، علاقه، تعصب

مرغوب افزود: در گذشته بازیکن بود اما امکانات نبود و امروز امکانات فراهم شده اما بازیکن نداریم و پول حرف اول و آخر را می زند و بازیکن برای بازی ابتدا از پولی که قرار است بگیرد می پرسد. در گذشته برای بازیکن، پول و لباس و امکانات اهمیتی نداشت و تحت هر شرایطی با عشق و علاقه و تعصب بازی می کرد اما امروزه از آن تعصب در کل کشور خبری نیست و بازیکن تا وضعیت درآمدی اش مشخص نشود رغبتی برای بازی از خود نشان نمی دهد. وی تصریح کرد: اگر بنا باشد حمایت های مادی و معنوی از هیأت فوتبال استان صورت نگیرد چه علی برات زاده در رأس باشد، چه مرغوب و چه هر مدعی دیگری، کارها پیش نخواهد رفت و توفیقی حاصل نخواهد شد. واقعا بدون پول در فوتبال پرهزینه امروز، نمی توان کار کرد. من خودم هم به عنوان یک پیشکسوت بارها انتقاداتی را مطرح کرده ام و الان هم انتقاد دارم اما وقتی شرایط موجود را می بینم انصاف میدهم که کارکردن در این شرایط غیر ممکن است.

توصیه های خارج از عرف و اخلاق

مرغوب همچنین گفت: من خودم ۴ سال رئیس هیأت اسکواش بودم و معتقدم اگر تسلیم برخی توصیه های خارج از عرف و اخلاق نشوی باید حساب پس دهی. در حال حاضر و در بین منتقدین برخی واقعا به دنبال ارتقای جایگاه فوتبال استان در کشور هستند و برخی هم اهداف دیگری را دنبال می کنند.رخشانی پیشکسوت ۵۰ ساله فوتبال استان نیز که ۴۰ سال از عمرش را در فوتبال سپری کرده، با ذکر این نکته که بودجه لازم برای اداره فوتبال استان در دست نیست، گفت: فرهنگ حرفه ای بر فوتبال استان حاکم نیست و ما تنها به فعالیت در داخل استان فکر می کنیم و به دنبال اینکه در لیگ برتر و رده اول فوتبال کشور تیم داشته باشیم نیستیم.

ورزش در سبد خانوار به عنوان یک اصل مورد توجه مردم استان نیست

وی افزود: در استان فرهنگی و دانشگاهی خراسان جنوبی اولویت اول نوجوانان و جوانان ما درس است و ورزش در سبد خانوار به عنوان یک اصل چه برای سلامت چه به صورت حرفه ای مورد توجه قرار نمی گیرد و نیاز است که برای فرهنگسازی در این بخش تلاش شود. به گفته رخشانی در حال حاضر به دلیل عدم توجیه اقتصادی، تعداد نیروی انسانی فعال در رشته فوتبال در استان کاهش یافته و افراد کمتر وقت می گذارند و عده ای هم که فعالیت دارند با عشق و علاقه از کار و زندگی و خانواده و وقت شان می گذارند و بعضا از جیب خود برای فوتبال هزینه می کنند.

حل مشکلات موجود با عزم جدی

وی افزود: خوشبختانه مشکلات قابل حل است و باید یک عزم جدی و ملی باشد زیرا استان ما پتانسیل و استعداد لازم را دارد. لازم است در همه بخش ها از جمله خانواده، مدرسه، دانشگاه و در بین مسئولین به یک خودباوری برسیم. من به عنوان یک ورزشکار آرزو دارم سالن های ورزشی را همچون گذشته مملو از جمعیت ببینم زیرا با دیدن یک سالن ورزشی و یا استادیوم پر از جمعیت، روحیه می گیرم مشابه آنچه که سالها قبل در سالن های والیبال و بسکتبال شاهدش بودیم.

رخشانی اظهار کرد: باید تیم های بزرگ بیایند تا مردم جذب استادیوم ها شوند. باید میزبانی المپیادهای ورزشی و اردوهای تیم های ملی و مطرح را بپذیریم تا نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی را در پی داشته باشد. همین حالا هم علاقه مندی مردم وجود دارد اما نیازمند توجه جدی و اختصاص بودجه کافی هستیم که تحقق آن عزم و همت همگانی را می طلبد.

هیأت فوتبال استان به حمایت و کمک بیشتری نیاز دارد

نماینده فردوس، طبس ، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی که از فعالان بخش ورزش استان است، با بیان اینکه وضعیت فوتبال استان وضعیت خوبی نیست، گفت : البته علی برات زاده به عنوان رئیس هیأت فوتبال استان زحمت خود را می کشد و دوندگی خود را دارد اما شاید به حمایت و کمک بیشتری نیاز است.

دکتر امیر حسنخانی با اشاره به اینکه بسیاری از استانها در لیگ فوتبال کشور تیم دارند، گفت: در خراسان جنوبی ما تیمی در لیگ فوتبال کشور نداریم و لذا در فوتبال کشور مطرح نیستیم. وقتی صاحب تیم لیگ دسته سه هم شدیم برنامه ریزی مدیران وقت مناسب نبود و با آنکه دو تیم از فردوس و بیرجند در لیگ دسته سه داشتیم هر دو تیم را تجهیز کردیم و به همین خاطر توان استان تقسیم شد و تیم قدر ارتقا پیدا کرد و تیم دیگر حذف شد. در حالی که اگر تمام توان خود را برای تجهیز یک تیم می گذاشتیم حداقل آن یک تیم نتایج بهتری می گرفت. از ابتدا هم قرار بر این بود که چون تنها یک تیم آنهم از فردوس داریم آن را تقویت کنند اما بعد مشخص شد که یک تیم هم از بیرجند داریم.

تیم فردوس در لیگ دسته دو فوتسال کشور متعلق به همه استان است

دکتر امیرحسنخانی با بیان اینکه در حال حاضر، فردوس یک تیم در لیگ دسته دو فوتسال کشور دارد، افزود: قطعا این تیم مربوط به یک شهرستان نیست و به همه استان و شهرستانهای استان و از جمله شهرستان بیرجند تعلق دارد و تمامی شهرستان های استان در آن شریک هستند و بعضاً بازیکن دارند و لذا همه کمک کردند و تیم ارتقا پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا ظرفیت استان را در فوتبال همسو کنیم، گفت: معتقدم که اگر در رشته فوتبال و البته در تمامی رشته های ورزشی به نوجوانان و جوانان بهای بیشتری بدهیم و برای تیم های پایه بیشتر وقت گذاشته و هزینه کنیم نتایج به مراتب بهتری حاصل خواهد شد تا اینکه بخواهیم عجولانه و بدون پشتوانه به فوتبال حرفه ای در سطح اول کشور وارد شویم.

از ظرفیت مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) استان استفاده لازم را نمی بریم

به گفته این نماینده مجلس، نیاز به داشتن یک تیم در لیگ فوتبال کشور احساس می شود و دست اندرکاران هم در استان پیگیر هستند زیرا ظرفیت مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) را داریم که خیلی از عزیزان فوتبالیست دوره سربازی خود را در این مرکز سپری می کنند و می توانیم از وجود آنها نهایت استفاده را ببریم که متأسفانه استفاده لازم را از این ظرفیت نمی بریم. دکترامیر حسنخانی همچنین گفت: در حال حاضر تنها نجمه خدمتی به عنوان ورزشکار در رشته تیراندازی در سطح کشور و آسیا و جهان جایگاه خوبی پیدا کرده، اما در ورزشهای تیمی جز تیم هندبال منیزیم فردوس که متأسفانه پشتیبانی و حمایت لازم را از این تیم نداشتیم و حتی مسئولین در مراسم دریافت جام قهرمانی این تیم حضور نداشتند توفیق دیگری برای استان حاصل نشده است. حداقل برای تیم هایی مثل منیزیم فردوس اگر پول و امکانات نمی دهیم حمایت و تشویق خود را از آنان دریغ نکنیم.

استاندار به موضوع ورود پیدا کند

وی افزود: باید از ظرفیت اندک اقتصادی استان و وجود یکی دو کارخانه بزرگ در این راستا نهایت استفاده را ببریم. چنانچه اراده لازم وجود داشته باشد تا ورزش استان را ارتقا دهیم می توان با برنامه ریزی، گام هایی در این راستا برداشت. نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: شاید لازم باشد استاندار به این موضوع ورود پیدا کند و امور را به پیش ببرد. در حال حاضر با وجود برخی تلاشها و حرکت ها، به دلیل عدم هماهنگی و همراهی نکردن تمامی بخش ها، این زحمات و اقدامات به جایی نمی رسد.

ارتقای ورزش، رونق اقتصادی استان را در پی دارد

دکترامیر حسنخانی در پایان گفت: ارتقای جایگاه ورزش استان در تمامی رشته ها و به خصوص در فوتبال ضرورت دارد و برای این ارتقا تنها بحث نوجوانان و جوانان و سلامتی و قهرمانی مطرح نیست که البته همه این موارد بسیاربا اهمیت است اما مسئولین و مدیران ما باید توجه داشته باشند که توجه به ورزش و رفع مشکلات و موانع بر سر راه ارتقای آن علاوه بر محاسن مذکور، معرفی بیشتر و بهتر استان را نیز در پی خواهد داشت که خود می تواند جذب گردشگران و سرمایه گذاران و رونق اقتصادی را باعث شود. امروزه می توان از طریق ورزش ظرفیت ها و پتانسیل های استان را به خوبی معرفی کرد.

تلاش های ما به جایی نرسید

رئیس هیأت فوتبال استان در خصوص سهمیه استان در لیگ دسته ۲ فوتبال کشور و سرنوشت این سهمیه، گفت: در سالهای گذشته و با پیگیری ها و رایزنی های هیأت فوتبال استان یک سهمیه لیگ دسته دو به خراسان جنوبی و البته چند استان دیگر هبه داده شد. متأسفانه به دلیل مسائل متعددی امکان حضور در لیگ وجود نداشت و پیگیری ها و تلاش های جدی ما در هیأت فوتبال استان که در همان زمان روزنامه ها در قالب گزارشات و مطالبی به آن اذعان داشتند به جایی نرسید. مهمترین اتفاق تغییر مدیرکل اسبق ورزش و جوانان بود. ما با امید و آرزو به فردای بهتر وارد چرخه تشکیل تیم شدیم. علی برات زاده افزود: متأسفانه دیری نپایید که با فوت مدیرکل جدید تمامی امور ورزش استان به هم ریخت و تنها دو روز به پایان مهلت ثبت نام در مسابقات مانده بود و در صورت عدم ثبت نام، امتیاز تباه می شد. هیچ مشتری دست به نقد و قابل اتکایی هم وجود نداشت. بالاخره با ترفند و شیوه ای از سوخت سهمیه جلوگیری کردیم که البته اگر مساعدت رئیس وقت فدراسیون فوتبال نبود، الان هیچ چیزی وجود نداشت. به هر حال مقرر شد تا تیم به صورت اجاره به استان قم واگذار شود.

طرف قرارداد به تعهداتش عمل نکرد

به گفته برات زاده، نسخه قرارداد را با دقت و حساسیت فراوان به صورت مطلوبی تنظیم کردیم و در قرارداد مقرر شد استان قم در صورت سقوط تیم به دسته پایین تر نسبت به خرید و اعطای امتیاز لیگ ۲ به استان خراسان جنوبی اقدام نماید. دیگر مفاد قرار داد مذکور نیز مشخص است. متأسفانه استان قم بدلیل مشکلات و مسائل داخلی به تعهدات خود عمل نکرد که با ارائه قرارداد به فدراسیون، رئیس وقت فدراسیون دستور وی‍ژه ای برای استیفای حقوق استان خراسان جنوبی صادر کرد و مقرر شد حق و حقوق استان از محل حساب استان قم نزد فدراسیون پرداخت شود که انشاءا… در آینده نزدیک شاهد تحقق آن خواهیم بود.وی همچنین گفت: از سوی دیگر علاوه بر استیفای حقوق استان خراسان جنوبی از استان قم، مالکیت تیمی که متعلق به استان ما بود و توسط استان قم به تنزل و سقوط به لیگ دسته ۳ دچار شده بود هم به استان برگشت و در حقیقت منفعتی دوسویه نصیب استان شد.

رئیس هیأت فوتبال استان قیمت امتیاز مرحله ۲ لیگ دسته ۳ را بالغ بر ۱۶۵ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: در ادامه و باز هم به علت نبود حامی مالی این بار در جلسه ای با حضور مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان، معاونین اداره کل و هیأت رئیسه استان، مقرر شد تیم مرحله ۲ لیگ دسته ۳ به فروش برسد و با ارزش ریالی آن در راستای توسعه فوتبال استان سرمایه گذاری شود اما متأسفانه این بار هم برخی کج اندیشی ها، عداوت ها و کینه توزی ها مانع از کسب منفعت استان شد و با آنکه قرار نبود تیم داری صورت بگیرد اما مسئولان اداره کل و به طور مشخص معاون توسعه و تعاون ورزش اداره کل با بررسی های خود از آمادگی یک حامی مالی سخن به میان آورد که این حامی مالی اهل یکی از استانهای همجوار و فردی معلوم الحال بود که به گفته خودش قصد داشت با امتیاز استان ما، در مسابقات کشوری حضور پیدا کند و مالکیت و مدیریت تمامی سرشته امور به دست وی باشد و حرف اول و آخر را خودش بزند. با این وجود باز هم بنا به مصلحت قبول کردیم. زمان در حال سپری شدن بود و به آغاز مسابقات مرحله ۲ لیگ دسته ۳ و اتمام مهلت اقدامات قانونی برای حضور در مسابقات نزدیک می شدیم.

برات زاده تصریح کرد: فرصت سوزی و وقت گذرانی این حامی مالی که از سوی معاونت توسعه ورزش اداره کل حمایت می شد، باعث گردید که تنها ۷۲ ساعت به پایان مهلت زمان ثبت نام وقت داشتیم و درست در حالی که با توافق نامه و صورتجلسات از حامی مذکور طلب ضمانت نامه بانکی برای حسن انجام تعهدات کرده بودیم، ناگهان پا پس کشید و باعث شد امتیاز مرحله ۲ لیگ دسته ۳ استان در معرض تباهی قرار گیرد و دیگر چاره ای نمانده بود و مجبور شدیم امتیاز را به نازلترین قیمت اما حداقل به کسی بفروشیم که تعهد اجرای وظایف و صداقتش در رفتار و گفتار و کردار بر ما واضح و روشن باشد و در نهایت امتیاز مذکور به مبلغ ۴۵ میلیون تومان فروخته شد که ۲۰ میلیون تومان آن بابت بدهی که از گذشته در تعهد فوتبال استان مانده و شاید هیأت فوتبال استان در آن دخل و تصرفی نداشته ولی نمی توان هیأت را از مسائل فوتبال استان جدا دانست به باشگاه وحدت خاوران پرداخت شد. ۲۵ میلیون تومان باقی مانده نیز به فراخور فعالیت و کارکرد هیأت های شهرستانی بین آن ها تقسیم شد.

فروش امتیاز لیگ دسته ۳

وی در خصوص امتیاز لیگ دسته ۳ که به یزد فروخته شد نیز اظهار کرد: هیأت فوتبال استان هیچگونه تصمیم و اقدامی در این خصوص نداشته و این امتیاز متعلق به باشگاه پیشگامان بوده و این تیم با اختیار خود و همکاری هیأت، تیم را فروخته که هنوز هم نیمی از مبلغ فروخته شده توسط خریدار پرداخت نشده است. برات زاده در خصوص برخی اظهارنظرهای یک طرفه در زمینه عملکرد هیأت فوتبال استان نیز گفت: جای تعجب دارد که عده ای اندک که بعضاً به زعم خودشان عمری را در فوتبال سپری کرده اند چگونه می توانند اینچنین ناجوانمردانه، بی پرده و عریان سخن بگویند بی آنکه به تبعات سخنانشان واقف باشند. این عزیزان از یاد برده اند هنگامی که در جریان برگزاری مسابقات جام های مختلف رمضان، ادارات، کارگران و… در حال صرف چای یا شیرینی در کنار زمین مسابقه های دورهمی و نان و آبدار حاضر بوده و به ازای هر جلسه نظارت و به معنای واقعی کلمه در ازای هر جلسه نظاره کردن و تماشای یک مسابقه وجهی به ظاهر اندک که به لحاظ افزایش تعداد بازی ها در مجموع ظرف یکی دو هفته به میزان حقوق یک کارمند نیز می رسید دریافت کرده اند. البته در این بین افرادی هم بوده اند که با ایثار و از خودگذشتگی برای اینکه چرخ این فوتبال بچرخد به آپارتمان های متعلق به همسر، برادر، خواهر و فرزندانشان چوب حراج زده و صرفاً برای اینکه در عهد و پیمان خود با خدا و مردم و جوانان علاقمند فوتبال، صادق و راستین بوده اند برای رفع موانع فوتبال از هیچ کمکی دریغ نورزیده اند و دریغ نمی ورزند چرا که به درآمد زایی از طریق انجام کارهای نان و آبداری که زمینه آن بدون دغدغه فراهم باشد فکر نمی کنند. آنها به واقع و در عمل دغدغه فوتبال استان را دارند و نه در حرف و شعار! از انتقاد سازنده استقبال می کنیم اما انتقاد سازنده و منصفانه با تخریب و تهمت تفاوت دارد. منتقدینی که جانب انصاف را رعایت نکرده و حرمت ها را حفظ ننموده و تنها به تخریب دیگران فکر می کنند آیا تاکنون به پاسخگویی در قیامت اندیشیده اند؟

تعریف خاطره

وی افزود: سخت است که در فوتبال باشی و عاشقانه در مسیر توسعه این رشته محبوب ورزشی گام برداری و از جیب خود خرج کنی و با این حال عده ای که نه مسیر توسعه را می شناسند و نه فوتبال حرفه ای امروز و نحوه مدیریت آن را و نه خود اهل کار و خدمت هستند فقط و فقط حرف بزنند و خاطره تعریف کنند و همواره و همیشه منتقد و آنهم نه منتقد منصف و دلسوز که منتقد مخرب باشند و به هیچ صراطی هم مستقیم نباشند. کاش حرف ها و انتقاداتشان از روی حساب و از سر دلسوزی و مطابق با واقعیت باشد که درآن صورت با تمام وجود پذیرای آن بودیم. اما متأسفانه این انتقادات تنها از روی حب و بغض و برای تخریب و کارشکنی صورت می گیرد. وی اضافه کرد: مدیرعامل، خزانه دار و مدیران تیم وحدت خاوران همگی حاضر و شاهدند که مطالبات آنان از چه محلی پرداخت شده است. آیا جز با فروش آپارتمان شخصی، امکان پرداخت مطالبات مذکور وجود داشت؟ از این موارد هیچ گاه سخنی به میان نمی آمد اگر برخی حد انصاف را رعایت می کردند و حرمت نگه می داشتند و به تهمت و افترا روی نمی آوردند. این موارد، عین واقعیت است و به راحتی می توان از صحت آن مطلع شد.

قطع همکاری به دلیل تأخیر در پرداخت حق الزحمه

برات زاده در مورد مسابقات فوتبال استان هم گفت: مسابقات استانی همه ساله با تلاش و زحمت جمعی عاشق فوتبال که برخلاف برخی، چشم به پرداخت حق الزحمه ندارند و وقتی از آنان برای همکاری دعوت می شود ابتدا از میزان حق الزحمه می پرسند یا همکاری خود را به دلیل تأخیر در پرداخت حق الزحمه قطع می کنند، برگزار می شود. وجود پرونده ها و فایل های آرشیوی و اعزام تیم های استان به مسابقات کشوری خود گویا و گواه همه چیز است و نیازی به توضیح ندارد.

بررسی صلاحیت کاندیداها در کمیته ۳ نفره

وی در خصوص انتخابات هیأت فوتبال استان هم گفت: انتخابات هیأت رئیسه فوتبال استان چه در بخش اعضای هیأت رئیسه و چه رئیس هیأت همگی یک فرایند مشخص، معین، با نظارت کامل فدراسیون و کمیته ۳ نفره نظارت و اداره کل ورزش و جوانان براساس قوانین برگزار می شود و هیأت فوتبال نقشی در آن ندارد. در ضمن بررسی صلاحیت نامزدها در انتخابات بر عهده کمیته ۳ نفره و مطابق با مُرّ اساسنامه فدراسیون می باشد.

تخریب با اهداف نامشخص

وی در بحث عدم توجه هیأت فوتبال استان به پیشکسوتان با اشاره به اینکه انتقادات مکرر و عدم ارائه راهکارها از سوی برخی، معنایی جز کینه توزی و تخریب با اهداف نامشخص ندارد، گفت: بارها و بارها از پیشکسوتان عزیز تقاضای همکاری و حتی بعضاً نظارت ساده و معمولی بر انجام مسابقات شده که متأسفانه برخی با پیش کشیدن بحث حق الزحمه و دستمزد بالا، مانع از ایجاد تعامل و همکاری می شوند و قطعاً سخنی که از روی ناآگاهی و احساسات و تحریک دیگران به زبان آید همواره تشویش اذهان را باعث می گردد اما در نهایت و پس از استناد و استدلال افراد مغرض و ناآگاه، به همه ثابت می شود که واقعیت چیست و وضعیت چگونه است.

فستیوال دختران افاغنه

رئیس هیأت فوتبال استان در ادامه، گفت: فوتبال تنها دوندگی و عرق ریختن در زمین، برد و باخت، داوری، مربیگری، کمیته انضباطی و … نیست و باید با رعایت مسائل فرهنگی و اخلاقی نیز در فوتبال به دنبال جایگاهی برای خود بود و از همین کانال و مسیر پیش رفت و ادامه فعالیت داد. برگزاری فستیوال دختران افاغنه در شرایطی که کشور ما از سوی دشمنان به نادیده گرفتن حقوق مهاجرین و اتباع افغانستان متهم می شود، یک کار فرهنگی زیبا و به یاد ماندنی بود که هم اجر معنوی و اخروی دارد و هم توجه مسئولان و مدیران را برای حمایت و پشتیبانی در دیگر برنامه ها جلب می کند. این فستیوال نه جشن بود و نه سیاه بازی و جالب اینکه برخی وقتی اینگونه برنامه ها برای هموطنانمان هم برگزار می شود می گویند لزومی ندارد این برنامه ها برگزار شود و الان که برای افاغنه برگزار شده می گویند چرا برای هموطنان و هم استانی ها چنین برنامه هایی برگزار نمی شود؟! و این یعنی نادیده گرفتن زحمات و جفا در حق زحمت کشان عاشق و خادم فوتبال که بسیار ناپسند است و مورد تأیید هیچ انسان منصفی نیست. برات زاده در پایان با بیان اینکه بعضاً تهمت ها و اتهاماتی از سوی یکی دو نفر از عزیزان علیه اینجانب مطرح شده، گفت: متهم کردن بدون ارائه سند و مدرک خیلی راحت است اما اخلاقی و پسندیده نیست و افرادی که چنین اتهاماتی را مطرح می کنند باید سند و مدرک ارائه کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*