۵ نمونه از قلیایی ترین مواد غذایی کره زمین

 

مواد غذایی قلیایی

حتماً می دانید که pH خون باید در وضعیت متعادلی قرار بگیرد تا بیماری های جدی بروز نکنند. باید بدانید که اکثر اختلالات بدن نتیجه اسیدی بودن بیش از اندازه خون در نتیجه ی تغذیه ی نادرست است. متأسفانه بازار مواد غذایی در انحصار خوراکی های اسیدی و سرشار از کالری قرار گرفته است. از غلات تصفیه شده گرفته تا مواد غذایی فراوری شده و غیره در لیست مواد غذایی آسیب رسان هستند.. خوشبختانه به کمک مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و مواد مغذی ضروری می توان pH خون را کنترل کرد. در این مطلب شما را با ۵ماده غذایی قلیایی خوب آشنا می کنیم که حالت اسیدی خون را کاهش داده و وضعیت سلامتی بدن را بهبود می دهند

اسفناج

این سبزی خوشمزه از نظر ارزش غذایی نیز یکی از کامل ترین ها و بهترین ها محسوب می شود. اسفناج حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین ها و فیبرهای غذایی است که تأثیر زیادی در بهبود عملکردهای بدن دارند. این سبزی نیز مانند دیگر سبزیجات، سرشار از کلروفیل است که ترکیب قلیایی و فوق العاده برای خون محسوب می شود.

کلم پیچ و خانواده

به طور کلی کلم ها قدرت سم زدایی داشته و کلسترول خون را کاهش می دهند. به همین دلیل نیز خواص درمانی دارند. این کلم برای قلیایی کردن خون بسیار موثر است و حالت اسیدیته آن را کاهش می دهد.

خیار

بیشترین تأثیر خیار مربوط به آب زیاد موجود در آن است که به ۹۵ درصد می رسد. این میزان آب باعث شده است خیار یکی از کم کالری ترین میوه ها و همچنین یکی از قلیایی ترین مواد غذایی موجود در طبیعت می باشد. خیار حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان مانند لیگنان ها است که برای پیشگیری از بیماری های مزمن موثر هستند.

بروکلی

اگر می خواهید سالم تر باشید هر هفته حداقل ۴ مرتبه بروکلی میل کنید. این سبزی پرخاصیت منبع کلروفیل، آنتی اکسیدان ها و فیبرهای غذایی است که باعث کاهش حالت اسیدیته خون و دفع سموم می شوند. مصرف بروکلی باعث بهبود عملکرد قلب و عروق و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

 

لیموترش

به دلیل طعم اسیدسیتریک، اکثر مردم تصور می کنند که لیموترش به مواد غذایی اسیدی تعلق دارد. اما این باور کاملاً اشتباه است و لیموترش جزو مواد غذایی قلیایی فوق العاده محسوب می شود. هر لیموترش دارای سطحی از pH است که به ۹٫۰ می رسد و این میزان باعث قلیایی شدن خون در جریان هضم غذا می شود. شما با مصرف لیموترش مواد مغذی زیر را به میزان قابل توجهی جذب می کنید:
ویتامین های A،C و E
مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، زینک و منیزیم
فیبرهای غذایی
آنتی اکسیدان ها

توصیه کلی

توصیه می کنیم این مواد غذایی را چندین بار در هفته میل و از آن ها به عنوان جایگزین های مواد غذایی ایجاد کننده اسیدیته در بدن استفاده کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*