مدیر کل راه آهن شرق: جذب یک میلیون تن محموله سنگ آهن از منطقه سنگان

مدیر کل راه آهن شرق، از جذب یک میلیون تن سنگ آهناز منطقه سنگان برای حمل به بندرعباس توسط این اداره کل خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، محمد ابراهیم اقبالی، گفت: در راستای توسعه حمل و نقل ریلی و علیرغم رکود نسبی بازار جهانی سنگ آهن، اداره کل راه آهن شرق موفق شد محموله یک میلیون تنی سنگ آهن دانه بندی در منطقه سنگان را جذب کند.

وی افزود: حمل ریلی محموله فوق در تاریخ ۱۳ تیر ماه جاری از مبدأ سنگان به مقصد مانوری بندرعباس توسط واگن‌های فله بر و لبه بلند شرکت آسیاسیر ارس آغاز گردید.

مدیر کل راه آهن شرق، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۵ هزار و ۱۸۵ تن سنگ آهن از مجتمع سنگان به مقاصد بندرعباس و زرین شهر حمل گردیده است.

اقبالی، تصریح کرد: علی رغم رکود بازار حمل مواد معدنی با پیگیری‌های انجام شده و تعدیل‌های لازم در تعرفه‌های ریلی و برگزاری جلسات مختلف بازاریابی ریلی با صاحبان کالا و صاحبان معادن و صنایع این اداره کل توانسته است در این شرایط در خصوص صادرات و حمل بار اقدامات خوبی داشته باشد.

وی حمل بارهای حجیم، حمل سبز، ایمنی بالا و کاهش ترافیک جاده‌ای را از مزایای حمل و نقل ریلی برشمرد و افزود: حمل بار با قطار می تواند با کاهش ترافیک جاده ای از تعداد تصادفات کاسته و به طبع آن تلفات جاده ای را کاهش دهد.

گفتنی است؛ اداره کل راه آهن شرق با حدود ۱۰۰۰ کیلومتر  بزرگترین منطقه ریلی کشور است که با قدمت کم توانسته است در بین مناطق ۱۹ گانه ریلی کشور رتبه سوم بارگیری را از آن خود کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*