سرشماری تابستانی پستانداران و پرندگان در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: سرشماری تابستانی پستانداران و پرندگان خشک زی در استان آغاز شد.

پرویز آرامنش روز شنبه به ایرنا، افزود: این طرح از امروز به مدت ۲۷روز تا ۲۱ مرداد ماه ادامه دارد.
وی عنوان کرد: این طرح در چهار منطقه حفاظت شده درمیان، مظفری، آرک و گرنگ، شاسکوه، هفت منطقه شکار ممنوع درح،جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه، عشق آباد و علی حیدر و سه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان، رباط شور و نایبندان طبس اجرا می شود،
وی اضافه کرد: در سرشماری تابستانی ۱۴ گونه پستاندار و ۴۰ گونه پرنده سرشماری می شوند.
وی با اشاره به اینکه سرشماری پرندگان و پستانداران دو بار در سال تابستان و زمستان انجام می شود، گفت: در این طرح علاوه بر ماموران محیط زیست، گروه های مردمی شامل همیاران، شکارچیان معتمد، دانشجویان و مردم محلی نیز همکاری دارند.
این مسئول هدف از این سرشماری را مشخص شدن جمعیت گونه های مختلف پستاندار و پرنده در استان ذکرکرد و گفت: سرشماری با هدف ارتقا حفاظت و جلوگیری از آثار سوء خشکسالی برگونه های جانواری انجام می شود.
آرامنش ادامه داد: براساس سرشماری ها، آمار و اطلاعات دقیقی از پستانداران و پرندگان در اختیار کارشناسان محیط زیست برای برنامه ریزی دقیق تر قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: در سرشماری های قبلی ۵۰ گونه پستاندار و ۱۵۳ گونه پرنده در استان شناسایی شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی مساحت مناطق تحت مدیریت این اداره کل را دو میلیون و ۳۱۷هزار و ۵۴۸ هکتار ذکر کرد و گفت: گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند.
خراسان جنوبی ۱۵۱هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
۲۰۴۷/۷۵۵۶

انتهای پیام /*

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*