درخواست های نماینده استان در شورای عالی استان ها از شهردار تهران

نماینده استان در شورای عالی استان های کشور از طرح سه درخواست خود از شهردار تهران در جلسه اخیر این شورا خبر داد.
درخواست مساعدت شهرداری تهران برای تدوین لایحه مدیریت واحد شهری استان
دکترعاصفی به خبرنگار ما گفت: جلسه اخیر شورای عالی استان های کشور با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران برگزار شد و هدف از برگزاری این جلسه نیز پیگیری دستور رئیس جمهور در همایش شوراها در نهم اردیبهشت ماه مبنی بر تدوین لایحه مدیریت واحد شهری و واگذاری ۲۳ تصدی کشوری به شوراها و شهرداری ها بود.نماینده استان در شورای عالی استان های کشور افزود: در این جلسه تقاضای من این بود که با توجه به برخورداری مرکز پژوهش های شهرداری تهران از پیکره کارشناسی بسیار قوی، دکتر قالیباف و همکارانش نهایت تعامل و همراهی را در راستای تدوین لایحه ای بسیار قوی و قابل دفاع در مجلس با دولت داشته باشند.
پیشنهاد نامگذاری ۱۱ خیابان  تهران
به نام شهرستانهای استان
وی در خصوص دیگر مباحث طرح شده در جلسه مذکور، اظهار کرد: با توجه به ضرورت معرفی هویت شهرستان های استان در سطح کشور، پیشنهاد دیگر من این بود که ۱۱ خیابان یا معبر در تهران بنام مراکز شهرستان های استان خراسان جنوبی نامگذاری شود که امیدواریم این درخواست نیز در کمیسیون نامگذاری معابر شهرداری تهران به تصویب برسد. دکتر عاصفی همچنین گفت: با توجه به وضعیت نابسامان شهرداری های استان که باعث شده بعضاً پرداخت حقوق کارکنان تا ۴ ماه به تعویق بیفتد، درخواست کردم که شهرداری تهران به صورت بلاعوض یا قرض الحسنه نسبت به مساعدت نقدی و همین طور کمک برای تامین امکانات و تجهیزات به شهرداری های استان اقدام نماید.
تکمیل آسفالت معابر اصلی مسکن مهر
عیدی شهرداری به مردم سربیشه
رئیس شورای اسلامی شهر سربیشه و نماینده شهرستان سربیشه در شورای استان از اجرای ۴۲ هزار متر مربع عملیات آسفالت در معابر اصلی مسکن مهر سربیشه خبر داد. دکتر عاصفی با اعلام این خبر به خبرنگار امروز خراسان جنوبی گفت: مسکن مهر سربیشه با ۹۷۷ واحد نسبت به جمعیت این شهر در استان مقام اول را دارد و با توجه به استقبال مردم ۷۰ درصد این واحدها مسکونی است.
وی افزود: به دلیل تقاضاهای مکرر مردم، بحث آسفالت معابر مسکن مهر سربیشه از طریق مقامات استانی و کشوری پیگیری شد و در سال ۹۴ سهمیه قابل قبول قیر مورد نیاز با عنایت مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل بنیاد مسکن استان و مساعدت وی‍ژه وزارت راه و شهرسازی دریافت کردیم که ماحاصل آن اجرای ۴۲ هزار متر مربع عملیات آسفالت در معابر اصلی مسکن مهر سربیشه بود.
خواستار ارتقای شعبه اقماری
تامین اجتماعی سربیشه هستیم
به گفته وی تحقق این امر با وجود مشکلات درآمدی شهرداری سربیشه یک عیدی بسیار ارزشمند برای شهرداری و مردم سربیشه و به ویژه ساکنین مسکن مهر این شهر می باشد. عاصفی ارتقای شعبه اقماری تامین اجتماعی سربیشه را به شعبه مستقل از جمله مطالبات مردم این شهرستان ذکر کرد و گفت: این موضوع چندسالی است که پیگیری می شود اما با وجود برخورداری جمعیت وسیعی از مشمولین تحت پوشش تامین اجتماعی متاسفانه تاکنون محقق نشده و در این راستا خواسته ما از استاندار جدید و مدیرکل(حسب وعده شفاهی) استقرار شعبه مستقل تامین اجتماعی سربیشه با هدف کاهش مشکلات مردم شهرستان در این بخش است.
عاصفی همچنین گفت: نمایندگی ثبت اسناد و املاک سربیشه در ۲۲ بهمن سال ۹۳ با مساعدت مدیرکل و استانداری و حمایت های آیت ا…رئیسی و دکتر تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با نظر ویژه دکتر نوبخت معاون وقت ریاست جمهوری افتتاح شد و مجوزهای لازم را اخذ نمود اما تاکنون آزمون استخدامی آن برگزار نشده و به اداره ارتقا پیدا نکرده است.
ضرورت برگزاری آزمون استخدامی
و ارتقای نمایندگی ثبت اسناد سربیشه
وی تصریح کرد: تقاضای مردم شهرستان سربیشه از استاندار و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان این است که با توجه به اینکه شورای شهر سربیشه تاکنون دهها میلیون تومان برای تهیه تجهیزات و امکانات و هزینه های جاری تامین نموده است و فرمانداری سربیشه نیز نسبت به واگذاری ساختمان مربوطه اقدام کرده، تقاضای ما و مردم این است که در برگزاری آزمون استخدامی و ارتقای نمایندگی ثبت اسناد و املاک سربیشه تسریع شود و مساعدت لازم به عمل آید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*