اخبار کوتاه

 

 

 

انتقاد جدید توکلی از دولت روحانی

احمد توکلی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: وقتی شفافیت نباشد اعتماد عمومی کم می شود و این مسئله موجب افزایش ریسک سرمایه گذاری و کاهش اشتغال و تنش سیاسی در جامعه خواهد شد.وی با اشاره به تصمیم گروه SATF در زمینه تعلیق موقت تحریم های مالی و بانکی گفت: همین که دولت متن توافق را منتشر نمی کند سوء ظن ایجاد می شود.توکلی تصریح کرد: ما در اعضای دولت احتمال خیانت نمی دهیم اگر چه احتمال خطا وجود دارد. این استاد دانشگاه گفت: اختلاف ما با طرف مقابل نه در لفظ که ماهوی است.توکلی افزود: به طور مثال ما منافقین را تروریسم می دانیم در حالی که آنها این گروه را پناه می دهند و حمایت می کنند.رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت گفت: طبق برجام ما باید به منابعمان دسترسی پیدا می کردیم اما طرف مقابل با راهکارها و دستورالعمل هایی که در نظر می گیرند، قدرت نقل و انتقال این منابع را از ما سلب می کنند

.

گفته می شود مدیرعامل برکنارشده بانک ملت تنها از دو شرکت در خارج کشور طی سال گذشته مبلغ ۱۲۵هزار دلار و ۲۰۰ هزار پوند پاداش گرفته که بالغ بر یک‌میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان می‌شود.علی رستگار سرخه مدیرعامل بانک ملت امروز به‌دلیل انتشار فیش حقوق که ماهانه ۳۷ میلیون تومان دریافتی داشته و کمک ۵۰میلیاردی‌اش به یکی از نزدیکان رئیس جمهور، خبر تغییر وی اعلام شده و وزیر اقتصاد هم اخلاقی از بانک سپه را جایگزین وی کرده است.پیش از این تسنیم از دریافت مبالغ پاداش چند هزار دلاری توسط وی از شرکتی در خارج کشور خبر داده بود.بر اساس اسناد جدیدی که خبرگزاری تسنیم به‌دست آورده، علی رستگار سرخه از محل دو شرکت در خارج از کشور طی ۱۱ ماه در سال ۹۴ حداقل مبلغ ۱۲۵ هزار دلار و ۲۰۰ هزار پوند دریافت کرده که بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌شود، این در حالی است که ماهانه ۳۷ میلیون تومان هم حقوق از بانک ملت می‌گرفته است.مبلغ ۱۲۵ هزار دلاری که رستگار تنها از یک شرکت دریافت کرده، بابت حضور در ۱۶ جلسه بوده است .

گفته می شود اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفته مقابله با قاچاق تنها از طریق برخوردهای انتظامی و امنیتی با فروشندگان کالاهای قاچاق قابل انجام نیست، باید گلوگاه‌ها و کانون‌های اصلی واردات کالای قاچاق شناسایی و از طریق اقدامات پیشگیرانه و انسداد این گلوگاهها، با پدیده شوم قاچاق مقابله شود. میزان قاچاق در سال ۹۴ در حدود ۱۵ میلیارد دلار بوده است، هر چند وجود این میزان قاچاق زیبنده کشور و نظام نیست اما متاسفانه برخی افراد سعی دارند که میزان قاچاق را بیش از آنچه که وجود دارد اعلام کنند و بی دلیل به دنبال سیاه نمایی هستند، لیکن این افراد باید بدانند که اعلام ارقام بزرگتر و غیر واقعی در خصوص قاچاق کالا، خدمت به کشور نیست.

افزایش مشروط فوق العاده ویژه حقوق کارمندان
علی سلحشوری معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرایط افزایش فوق العاده ویژه حقوق کارکنان دولت را اعلام کرد. براساس قانون بودجه سال ۹۵، اعتبارات جاری دستگاه های اجرایی استان حدود ۴۴۷ میلیارد تومان است که به حقوق، مزایا و سایر هزینه های جاری اختصاص دارد. از رقم حدود ۴۴۷ میلیارد تومانی بودجه جاری استان، ۲۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به پرداخت حقوق و ۲۱۰ میلیارد تومان مربوط به سایر هزینه های جاری است که چنانچه دستگاه های اجرایی بتوانند از این محل صرفه جویی لازم را داشته باشند می توانند تا سقف ۳۵ درصد فوق العاده ویژه کارکنان خود را افزایش دهند. این افزایش حقوق براساس رده و مسئولیتی است که کارکنان دستگاههای اجرایی برعهده دارند، برخی دستگاه ها در رده بندی خود، افزایش حقوق مدیران کل ۳۵ درصد و معاونین را ۳۰ درصد تعیین کرده اند و این نرخ رشد را برای رؤسای گروه ۲۵ درصد، کارشناسان ۲۰ درصد و نیروهای خدماتی ۱۰ درصد تخمین زده اند.

 

 

نامه عجیب دختر راننده اتوبوس سربازان

دختر راننده اتوبوسی که باعث کشته شدن سربازان شده بود در نامه ای از مردم خواست تا پدرش را نفرین نکنند چون خود او نیز شرمنده و بازنده است. رکنا: اگر پدرمن بودی ؟؟ همه جا صحبت از این است که تو باعث کشته شدن سربازان وطن شده ای میگویند سرعتت بالا بوده میگویند وقتی اعتراض کردند پرخاش کردی میگویند ومیگویند ومیگویند

نفرین میکنند فحش میدهند ولعنتت میکنند هیچکس از اینکه کجایی ودر چه حالی سراغی نمیگیرد همه نفرین ولعنت بر تو فرستادند اما هیچکس نپرسید چرا یکمرد ۷۰ساله باید در این سن کار کند ؟؟ چرا در حالی که بیشتر همسالانت در پارکها نرمش میکنند تو باید چنین شغل سختی را انتخاب کنی کسی نمیپرسد تو چه مشکلاتی داشتی که هم تو وهم ما قبول کردیم ..نه قبول نه !!مجبور شدیم اجازه بدهیم هنوزهم در سفر باشی تمام کودکی هایم بی تو گذشت. همیشه تو درجاده بودی ومن در کابوسهای شبانه ام تصادف میدیدم. بریدن فرمان، نگرفتن ترمز، دره و واژگونی. در رویاهایم اما میدیدم که برگشته ای از مدرسه میرسم وتو در هال بیحال وخسته در خوابی …رویا وکابوسهایم باهمه فرق میکرد .. چرا کسی نمیپرسد چرا فریاد کشیدی چرا کسی نمیفهمد مردی در سن تو که شرافتش ،جوانمردی اش ونیازش هنوز در جاده ها سرگردانش کرده اهل خشونت نیست . سرعت شاید، میدانم تو اهل سرعت بودی همیشه مجبور بودی سریع باشی روزها زود میگذشت اگر سرعت نداشتی اجاره خانه وقسط وهزینه درمان مادر.و جهاز خواهرم از تو جلو میزدند …باید سریع میرفتی تا شاید یکساعت زودتر برسی به دردهایت …پدر چرا هیچکس به ما تسلیت نگفت  پدر جبران تمام فداکاریهایت پدرانه هایت خطاهایت و راستی هایت آرزوی مرگت است …/رکنا.

 

لغو “فشن شو” برند آمریکایی در شمال تهران

با حضور دقیقه ۹۰ پلیس امنیت، مراسم “فشن شویی” که به‌مناسبت افتتاح یک برند پوشاک آمریکایی در یکی از مجتمع‌های تجاری شمال شهر درحال برگزاری بود، لغو شد.شب گذشته مراسم “فشن شویی” که قرار بود به‌مناسبت افتتاح نمایندگی برند levis در یکی از مجتمع‌های تجاری شمال شهر تهران برگزار شود، با مداخله پلیس لغو شد.بر اساس این گزارش در مراسم افتتاحیه این برند آمریکایی قرار بود تعدادی از مانکن‌های معروف تهران با قدم زدن به‌روی فرش قرمز، لباس‌های این برند را در “شوی زنده” به نمایش بگذارند.این مراسم که قرار بود در ساعت ۲۲ شب گذشته در مجتمع تجاری روشا برگزار شود با دخالت پلیس امنیت تهران بزرگ لغو شد و برگزارکنندگان این مراسم، علت لغو”فشن شو” مذکور را نقص فنی عنوان کردند و از جمعیت حاضر در این مراسم خواستند تا هرچه سریعتر محل مراسم را ترک کنند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است

.

بحرین تلگرام را فیلتر کرد

دسترسی برخی کاربران بحرینی به سرویس پیام‌رسان تلگرام با مشکل روبرو شده و پیگیری‌های انجام شده توسط وب‌سایت Bahrainwatch حکایت از اعمال محدودیت‌های ویژه از سوی ISPهای بحرینی دارد.این مطلب در آی تی ایران منتشر شده است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*